• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia
    Liten med Mindre skrev 2010-08-20 21:00:34 följande:
    !Mer teknik - är det någon som har en sån där keramisk plattång som man kan göra lockar med? Tänkte luska efter tips.
    Japp jag har en sån... den är väldigt bra när jag väl använder den.. vilket är grymt sällan.. märke och sort?!? hm.. Björn Axén tror jag... www.beautybygrooming.se/sv/artiklar/bjorn-axn-straightener-heat-control-2.html&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=OBH+Nordica+Bj%F6rn+Ax%E9n+Tools+Straightene Fast den hade sex lägen och min har fyra...
  • viktualia
    lunagarden skrev 2010-08-20 21:35:08 följande:
    Snaily - kan man se din mage någonstans *nyfiken
    Man mailar en bild på sig själv till telemarkgrrl@hotmail.com och så får man en länk till vårt gallerig... som numera innehåller en himla massa bilder!
  • passionsblomman

snaily skrev 2010-08-20 21:38:26 följande:
    Inte för att den är såå sevärd... Men jo, om man blir "medlem" (oj, det lät högtravande!) i vårt bildgalleri, som Telis har hand om. En bild på sig själv tror jag är inträdeskravet... något mer? Telis?

Hm...borde det inte vara lite av någon slags regel att man varit med  ett tag i tråden också. Känner jag iallafall, som har mitt hus, min man och mitt barn utalgda där med namn och allt, förutom mig själv. Vi börjar vara rätt många vid det här laget och nu känner jag ärligt talat att det rasar in nya i en takt som gör att jaginte alls hinner lära känna på det sätt jag behöver för att vara bekväm med att plötsligt kanske ett gäng till-som jag inte vet alls mycket om, kan se mig så väl. Då tror jag faktiskt jag vill bli borttagen ur galleriet.
    Jag är väldigt restrektiv med bilder och internet-även om jag kanske verkar väldigt öppen annars.

Ursäkta om detta inlägg på något vis verkar snipigt. Jag blir bara lite...ja jag vet inte, men obekväm. Själv var jag med här i över ett halvår innan jag outade mig i galleriet...

• viktualia

Passionsblomman - ett annat konstaterande är att det finns bilder på folk som inte varit inne på åratal.. och andra bilder som är "rätt" gamla...  Det var ju tex hemskt länge sedan jag stoltserade med jättebantningen.. känns inte riktigt som det är sevärt idag.. även om jag faktiskt håller vikten rätt hyfsat..

• Lapinette

Ja vi borde nog rensa lite i galleriet. Åtminstone ta bort dem som aldrig tittar in här längre. Eller vad tycker ni? Själv har jag fortfarande ... elller får jag skylla på maken som aldrig lägger ned fotona på vår externa hårddisk ... inte fått aschlet ur och skickat över fotona från vår champagne picnick. Tjatade på maken senast igår så jag ska kanske kolla om det hänt något under dagen.

• snaily
    Lapinette skrev 2010-08-20 22:22:36 följande:
    Ja vi borde nog rensa lite i galleriet. Åtminstone ta bort dem som aldrig tittar in här längre. Eller vad tycker ni?
    Håller med. 

Och förstår hur du menar PB, särskilt som du har bilder på familjen och huset och hela faderullan. Svår fråga det där och vem ska egentligen bestämma?
    Kanske inte så kul för Telis att vara "grindvakt" jämt heller.

• passionsblomman

Ytterligare en fundering är att en sådan som Snorkis-så himla mån om sitt privatliv och mycket diskret redan innan allt hemskt hände, ligger där med namn och allt. Känns det riktigt bra i magen attt först gråta blod över hennes öde i tråden i veckor och under tiden fundera på om det är OK att luska reda på irl adress och skicka blommor, för att sedan outa henne för nya männiksor med bara ett fota som motkrav? Jag får i allafall magknip av den tanken, så här snart efter den gräsliga händelsen. -Det vore skillnad om hon inte varit med på tre år eller så. Nu förlorade hon sin bebis för bara några veckor sedan.

Kanske är jag överdrivet känslig, men jag tycker att bara komma ny i just den här tråden är mycket nog. Det är inte alldeles okomplicerat känner jag.

• lunagarden

passionsblomman skrev 2010-08-20 22:28:13 följande:
    Kanske är jag överdrivet känslig, men jag tycker att bara komma ny i just den här tråden är mycket nog. Det är inte alldeles okomplicerat känner jag.

PB - jag förstår dina känslor.

Frågan är om ni ska välkomna nya alls?

• passionsblomman

Och faktiskt så tycker jag inte att det isåfall är ta bort Snorkis vi boorde, utan kanske ligga lågt med att dela ut länken ett tag. Jag vill liksom inte radera henne utöver allt det andra. Det vore ju förfärligt! Om hon själv tar bort sig som medlem är det ju skillnad. Men jag hoppas ju hon kommer tillbaka.

Svar på tråden Livets toppar och dalar