• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Samtidigt så har ju nästan alla i tråden varit nya här en gång i tiden.

• Telis

Jag håller med PB här. Jag är kanske också lite löjlig men jag vill vara hyfsat anonym på nätet och försöker vara det men ändå händer det att man blir outad på olika sätt här. Den risken lär ju inte bli mindre ju fler vi är som har tillgång till galleriet med namn och andra detaljer från våra liv. 

Vickan, jag tar inte bort bilder på eget bevåg bara för att dom är gamla men om du vill att jag ska ta bort någon på dig så gör jag givetvis det. Det gäller alla er som är med i galleriet by the way.

Jag får det till att det är fem personer som inte varit inne här det senaste året (typ), dom kan jag ju ta bort. Men det lär ju knappast minska antalet bilder så dramatiskt, om det är det ni vill? Sen är det fyra till som inte är här så värst ofta men som ändå varit här ganska nyligen, det känns taskigt att bara ta bort dom. Vi har ju inget krav på att man måste skriva i tråden med en viss regelbundenhet.

Vad tycker ni andra? Om vi fortsätter att hålla galleriet öppet för alla som vill så vill jag nog ta mig en rejäl tankeställare först om jag vill fortsätta vara med eller inte innan vi lämnar ut länken något mer.

• viktualia

Alltså - jag fick inspiration av den här diskussionen och har satt fart på ett projekt som jag tänkt på länge - slänga ut en massa tröttsamma vänner från min lista på facebook. Har pinsamt nog varit uppe i nästan 350 vänner och det är ju inte direkt så att alla dessa människor angår mig .. egentligen..

...apropå vem som angår vem...

Telis - kan du tänka dig att rensa i galleriet? För egen del kan jag tänka mig att slippa se före- och efter bantningsbilderna... Resten är väl helt ok, även om de är mer el mindre aktuella...

Aktuella bilder på sonen finns på fejjan för er som råkat missa det..För er fejjanmotståndare så återstår väl mest att lyckas träffa Trollet och mig IRL.. fniss fniss

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-08-20 22:33:51 följande:
    Samtidigt så har ju nästan alla i tråden varit nya här en gång i tiden.

Ja absolut! det är ju dessutom en del av det faktum att tråden har ett sådant liv. Ifall ingen ny skulle kommit sedan starten så hade iallafall inte jag varit med. Så det jag menar är inte att maninte ska få komma ny.

Däremot tror jag att det är en rätt speciell tråd att komma ny till-och det kräver en hel del av en själv i fråga om lyhördhet och tålamod och sådant, för det är inte en tråd bland alla andra att babbla hur som helst i-som de mer kortlivade diskussionstrådarna på BT, och det är heller inte så stort som FL, utan vi blir ju nära på ett annat sätt.

Men galleriet tycker jag ändå är en lite annan sak. Nog borde vi kunna ta det lite piano med hur snabbt man kan få länken dit? Så att den delas ut till folk som liksom hunnit in i det hela.

Jag vet inte, det är som sagt inte helt lätt. Men jag vet att jag inte vill ha mina bilder där på så lösa boliner så att det räcker att ha varit här några veckor för att få se dem. Jag kan inte sitta och diskutera min sambos för och nackdelar, våra gräl, vårt sexliv och våra barnförsök och sedan visa hans ansikte och namn på de premisserna att så fort någon ny dyker upp så är de bilderna deras att dela.

Då är galleriet inget för mig, utan jag avstår magbilder och alla söta barnen tills jag får se er irl.

Jag är fullt medveten om att det antagligen är jag som är känsligare än de flesta, men så har jag ju inte FB ens heller. Och OBS, jag talar nu generellt om "problematiken", så ingen enskild "ny" ska känna sig personligt ovälkommen. Jag menar inte alls så. Jag hoppas det går att tro mig.

• Lapinette

Jag tycker också vi måste sätta någon gräns någonstans men det är svårt att bestämma vart. Själv är jag inte med på så mycket foton och har inget barn som jag visar där så rent privatmässigt gör det inte så mycket för min del men jag förstår om andra inte tycker det är så skoj att visa upp hela sitt privatliv och hem.

Frågan är bara vilka ska få vara med och vilka inte?

• Lapinette

pb - jag förstår till fullo! Min man skulle inte vilja vara med i detta galleri så i princip har jag ju bara en bild på mig själv (ja förutom bilder från picnicken).

• Lapinette

Telis - jag har spammat dig! Förlåt !

• viktualia

Och en besvärligt fråga är ju hur man hanterar inaktiva eller helt frånvarande medlemmar i galleriet... Det är nog flera av dem som finns där, som helt glömt bort att de lagt in bilder i det där galleriet... och var går i så fall gränsen för inaktivitet....

• snaily
    passionsblomman skrev 2010-08-20 22:59:10 följande:
    Men galleriet tycker jag ändå är en lite annan sak. Nog borde vi kunna ta det lite piano med hur snabbt man kan få länken dit? Så att den delas ut till folk som liksom hunnit in i det hela.

passionsblomman skrev 2010-08-20 22:59:10 följande:
    Telis skrev 2010-08-20 22:50:02 följande:
    Vad tycker ni andra? Om vi fortsätter att hålla galleriet öppet för alla som vill så vill jag nog ta mig en rejäl tankeställare först om jag vill fortsätta vara med eller inte innan vi lämnar ut länken något mer.
    Kunde det vara rimligt med någon sorts tidsgräns på hur länge man bör ha varit med i tråden innan gallerilänk delas ut? Eller finns det andra kriterier som känns lämpliga?

Jättesvår fråga tycker jag själv.

Svar på tråden Livets toppar och dalar