• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • snaily
    passionsblomman skrev 2010-08-20 19:00:33 följande:
    När de nya kom in och presenterade sig SKREK jag: Men jag SKITER väl för fan i vad ni HETER!!! GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR NÅNTING!!!
    Det gjorde du rätt i tycker jag!

Resa via Oskarshamn, tål att tänkas på men skulle inte tro att maken är med på den idén eftersom han jobbar och måste ta ledigt några dagar från jobbet = snabbaste vägen till Gotland är nog att föredra... Ni får väl komma dit och heja!

• lunagarden

passionsblomman skrev 2010-08-20 19:00:33 följande:
      Enda minuset var att det blev skiftbyte mitt i mina krýstvärkar, så morskan GICK och lämnade mig där. Jag hade hållit fast henne ifall jag kunnat...När de nya kom in och presenterade sig SKREK jag: Men jag SKITER väl för fan i vad ni HETER!!! GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR NÅNTING!!!Fast göra fick man ju själv. Och det gjorde jag! *stolt fortfarande*

Klart du ska vara stolt!

Jag hade också skiftbyte med tvåan mitt i krystvärkarna, de bytte 21.00 och han föddes 21.03.

• kängu

AM- kommentaren med kalotten var ju bara för underbar

Ru har haft 40-40,5 graders feber hela dagen och alvedonen har inte hjälpt. Tycker sjukhuset att vi ska komma dit så han blir undersökt? Nejdå! *aaaargh* Nu kanske *peppar peppar* vi lyckats få honom att somna ordentligt (han har inte sovit på hela dagen). Sköterskan på vårdcentralen sa ordagrant till mig: "Vi har bara en läkare här idag, och han är fullbokad och vill nog inte prioritera er när det är så kort kvar av arbetsdagen" (ringde vid kl. 13!).

Nåväl, hoppas att han får sova gott nu efter en dos Ipren. Usch det gör så ont i mitt hjärta när han är såhär dålig!!!

• kängu

Blir så förbannad när vårdpersonal tror att man är någon superorolig överbeskyddande morsa- Ru har ju ofta hög feber men detta är faktiskt första gången jag försökt söka vård. Finns det något värre än när folk inte tar en på allvar??????

• passionsblomman

Saily, min är ingen skräckis! Och ingen sån där "det var bara så uuunderbart" heller. Det var ett rejält jobb. Något bortom allt jag upplevt och helt omöjligt att sätta sig in i eller förklara. Men min metod "jag är inte rädd, jag kan flyga" och "nu gäller det att våga hänga med" funkade bra för mig. Ända till själva krystbiten, för då blev jag rädd. Eftersom jag-mitt dumma nöt-lyssnat på flerbarnsföderskor som sa"när man väl får krysta är det en lättnad, det är innan det gör ont" Så, när epiduralen släppte och det gjorde ONT så trodde jag att jag gjorde något fel.

• kängu

PB & Snaily- jag blev också rädd när Epiduralen släppte och det gjorde sååå jävla ont- men då var det ju dags att krysta och jag tog i för kung och fosterland- BM fick skrika "LUGNA DIG" jättesträngt flera ggr och hålla emot

• lunagarden

kängu skrev 2010-08-20 19:11:24 följande:
    Tycker sjukhuset att vi ska komma dit så han blir undersökt? Nejdå! *aaaargh* Nu kanske *peppar peppar* vi lyckats få honom att somna ordentligt (han har inte sovit på hela dagen). Sköterskan på vårdcentralen sa ordagrant till mig: "Vi har bara en läkare här idag, och han är fullbokad och vill nog inte prioritera er när det är så kort kvar av arbetsdagen" (ringde vid kl. 13!).

Det är fördjäkligt!!!

När jag trodde att Charlie hade öroninflammation och ringde Sjukvårdsupplysningen sa hon att jag skulle åka in till barnakuten. När jag informerade henne om att min man hade bilen på jobbet så ordnade hon så att en läkarbil istället kom hem till oss och undersökte honom. De var här inom två timmar och tog även halsprover (han hade en halsinfektion). Det kallar jag service!

• kängu

Luna- pratade med sjukvårdsupplysningen och de var superbra men de hänvisade ju mig till min vårdcentral. De är alltid trevliga där när man ringer tycker jag!

• kängu

Trevliga på sjukvårdsupplysningen alltså- inte VC

• lunagarden

kängu - ja, jag tror inte det finns hemläkarbilar i alla län och distrikt, tyvärr

Svar på tråden Livets toppar och dalar