• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Fru FruLLan

Telis: Gå till doktorn!

urs vuilken hemsk tvättstugemänniska! Vad är det för dårar????
    Och att hälla fiskspad i tvätten.- är de helt knäppa elelr. Skulle någon göra det för oss skulle jag gå bärsärk!

och jag gillar tvättstugan.- Vi har tvättmaskin och tork i lägenheten men vi tvättar det mesta i tvättstugan iallafall. Det är så effektivt och sväljer det mesta. Men när man har barn så är det ändå praktiskt att ha en nära för att ta små tvättar.

Kompisar som ger upp vänner när de skaffar en kille. Näe sånt har jag ingen förståelse för alls. Fan sina vänenr är ju det viktigaste nman har. De finns ju där i vått och torrt. de kan man ju inte bara byta ut. Näe. Och säskilt inte i ett nytt förshållande, då vet man ju inte ens om det ska bli nåt. Det kan man ju inte sumpa kompisar för.

även i den situation man är i nu, när man varit tillsammans i 10 år och har barn, man behöver ju ändå sina vänner. Jag håller helt emd mugglan om att man måste bryta av hemma livet med att komma ut och träffa vännerna. och hobbys tror jag att man ska låta bli att ge upp för en parner. Jag och maken tycker båda att det är skit viktigt att vi har lite egna grejer utanför familjen att roa oss med.

• Oupsie

Har en fråga angående sushi och graviditet. På vissa ställen står det att fisken ska ha varit fryst innan, och på andra ställen står det inget om att den ska vara fryst men att det ska vara så färsk fisk som möjligt. Vilken rekommendation har ni gått på när ni varit gravida? Lite förvirrad...

• Fru FruLLan

Jag vill också planera resor och grejor
    men vis ka bygga ut på landet och få klart det sista hema... så några resor lär vi inte hinna med....
    vare sig korta eller långa....

• Fru FruLLan

Oupsie: Jag åt inte sushi under min första graviditet men under den andra. Mig veterligen så har den fisk som de använder på sushi hak varit frusen. Så det är inget problem. Sen ska du låta bli vacuum förpackad typ ICA sushi. Köp sushi från ett ställe du känner till. Där du vet att de är bra med hygienen och att det är stor omsättning så att allt är färskt.

jag åt sushi JÄMT under sista graviditeten och Roffe är helt fullt normal

• Fru FruLLan

Förtydligande: orsaken att jag inte åt det första gången var att man då avrådde från det och jag var lite dåligt påläst. Till andra gången hade de ju ändrat rekommendationerna och jag tog reda på mer.

det enda jag kommer undvika nästa gång är alkohol, rökt vacuumförpackad mat, rå mat, inälvsmat äter jag ju inte sååå och inte mögelost heller så det blir lätt det hela.

• Fru FruLLan

fast inte lätt att vara utan vinet förståss...

eller jo lätt

men trist!

nu har inte nenne varit inne på hela dagen... Händer det nåt månne??????

• passionsblomman

Oupsie, den ska ha varit fryst -även för icke gravida, precis som när man gravar fisk, då man också fryser fisken antingen innna eller efter gravningen.

• fru AM

Puss på er trådgurkor!

Gud vad ni pladdrar. Hekotr "färdiginskolad". Jojo - det får de nog se på måndag att han inte är ... Gråter så fort någon annan ska byta blöja på honom (alltså han gråter). Nu Linas Matkassemiddag med tillagd salsicciakorv (matvetesallad med chevre o rödbetor)

VAR är Nenne nu då?

• Lapinette

AM - här är det maken som ska fixa middag så jag tror det blir på restaurang . Sa åt honom att han får fixa och bestämma då jag bjöd honom på lunch och dessutom kommer att gå iväg och träna ikväll.

Säkert att det är Hektor som gråter?

• Tinga

Lapinette skrev 2010-08-19 22:40:08 följande:
    pb - om det är en karl till som inte hänger med i konversationen så är det ok men i Sthlm var Tingas make ute och lunch med ett gäng tjejer som bara pratade om vad som hänt inne på BT den senaste tiden. Kan inte ha varit skoj att lyssna på eller att ens försöka konversera om.

Det gjorde inget att han inte hade full koll - han hade ju koll på barnen istället, så att JAG kunde prata.

Svar på tråden Livets toppar och dalar