• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis

Åh, han somnade om! Bless his sweet little soul!

Jo, blir det inte bättre snart så ska jag gå till läkaren. Drar mig bara lite för det, dels för att det tog fyra veckor sist innan jag kom fram till läkaren om ni minns, och dels för att jag nog måste känna mig lite mer döende för att gå till läkaren. Jag tycker också att det blivit bättre senaste veckan, jag måste kolla först så att det inte var gårdagens moderkaksdiskussion som utlöste något innan jag går.

• Lapinette

Telis - men du har ju haft ont ett bra tag nu och tänk om det är lätt fixat när du väl får komma dit. Ring och boka tid!

För att väcka upp er -
    ">

... attans vilken snygg frisyr han har !!!

• viktualia

wahlströmsböcker fick jag läsa på nåder när jag var tonåring.. min mamma anser sig ingå i kultureliten.. fniss..

Ore förresten - dels har Trollet OTROLIG nytta av bitringen han fick av dig! Jag skulle nog inte få i mig nån mat själv om inte den fanns så att han kunde käka på den...

.. och dels blev maken avis på din kära sons mycket tuffare dreggelhaklappar... ha ha ha... så nu har dylika tingestar inhandlats... hihihi

• Oupsie

Lappis, nä, men jag har inte gjort något viktigt på hela dagen jag .

Eller jo, jag fick tag på min BM förresten och hon hade kontaktat kuratorn men informationen om att hon skulle meddela mig om att det var gjort hade försvunnit någonstans på vägen. Men hon trodde att kuratorn skulle kontakta mig nästa vecka.

Lappis förresten, kan ni inte kombinera Växjö och Österlen och åka några fler dagar. Men ni kanske inte har så mycket semester kvar?

Åh, resetråden, jag tänkte att jag skulle skriva lite i den. Såg att du frågat om kryssning i Karibien. Vi var på en sådan för några år sedan.

• Telis
    viktualia skrev 2010-08-20 16:06:04 följande:
     och dels blev maken avis på din kära sons mycket tuffare dreggelhaklappar... ha ha ha... så nu har dylika tingestar inhandlats... hihihi
    Till maken?
  • Lapinette

Oupsie - det var jag som frågade då jag fått i uppdrag att kolla åt mammas sambo (present till mamma). Tar gärna emot tips!

Växjö tänkte vi nog istället kombinera med Glasriket och kanske en tur över till Öland men bara vara borta i två nätter.

• Telis

Lappis, vi bodde i ett deluxerum på Clarion i somras. Rummet och hotellet var bra  men bo inte ut mot gågatan om ni är där en lördagkväll säger jag bara. Dra mig baklänges vilket liv det var från gatan.

• Lapinette

Ahhh... har ni också varit i Växjö. Clarion med rum mot gården. Maken är expert på att gå ned till receptionen och byta rum om han inte är nöjd.

• Telis

Alltså, aldrig är man nöjd. Det är ju underbart att Televinken somnade om. Problemet är bara att han ligger i köket och där ligger också min nybakade rulltårta som jag inte törs gå och hämta av rädsla för att han ska vakna.

Ah, ni hör. Rulltårta! Inte är jag döende inte.

Svar på tråden Livets toppar och dalar