• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Vad lustigt: jag har både fått kolla på Dallas och läsa Harlequin-romaner (och då ska man veta att min mamma är rätt "intellektuell" )

Minns en gång i Australien när vi pratade med några australiensare om deras vedervärdiga Vegemite (samma som Marmite i Storbrittanien) och hur de kunde äta det. Sedan fick de smaka på Kalles kaviar och reaktionen var väl samma där... Man måste nog vara uppväxt med det.

EA: skönt att det gick bra med husöverlämningen!

• Fru E

Nähäpp, trevlig helg tjejer

Nu tar jag helg och åker till brorsbarnen hos farfar, sovmorgon njaeeeeee

Får nog knycka makens telefon imorgon eftermiddag för att uppdatera mig om Nenne

*korkar upp lite vin och champagne till alla*

Skål och knulltrumpet för det var alldeles för länge sen sist!

• muggles

Telis: det är väl rent praktiska skäl att man inte kan veta i förväg vilken BM man får. För i så fall skulle de behöva vara jour. Och tänk om två st har bestämt sig för samma BM och de sedan kommer in samtidigt (fat chance men ändå). Men visst hade det varit underbart om det gick!

• snaily

Muggles
    Huuu för Vegemite... *gör kräk-smiley*
    Å andra sidan var de skeptiska mot vår julmust också, konstigt!

Telis
    Håller med dig ang barnmorskor, jag tror jag är alldeles för konflikträdd för att våga säga till i en sån utsatt situation. Får bara hålla alla tummar att det är någon som man gillar från början.

• Telis
    passionsblomman skrev 2010-08-20 14:02:25 följande:
    följande: I det perspektivet ärdet VÄLDIGT konstigt att du inte sa ett pip om din mage förrän så sent hörru´!
    Touché!!

Oupsie, har ni hört något från banken än? Är det ett nybyggt hus ni ska köpa i så fall?

Skogaholmslimpa ska ätas med stekt ägg ute i skogen eller uppe på fjällen. Så de så.

• muggles

Lappis: de enda souvenirer jag köper när jag är utomlands brukar vara vin. Minns att vi köpte med oss 4 flaskor (2 röda/2 vita) av sardiniskt(stavn?) vin. Var sugna på att göra likaledes med det kretensiska, vi drack nämligen jättegott lokalt vin nu sist på Kreta *förvånad*

• Oupsie
    Telis skrev 2010-08-20 14:56:49 följande:
     Oupsie, får man inte ont i magen av magkatarr? Jag har aldrig haft det så jag vet inte hur det brukar kännas.
    Man behöver inte få ont i magen, jag blir mest bara illamående. Och ibland så "suger" det i magen, så att man känner sig hungrig hela tiden. Vissa får ont och halsbränna.

www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Magkatarr/

Många symptom är ganska vanliga gravidsymptom. Jag trodde ju att jag hade magkatarr innan jag plussade .

• muggles

Just det Oupsie, huset! Har du ngn länk att inboxa? *nyfiken*

• Piggelin1

Japp, lärarsläktet är nog ett släkte för sig i allmänhet & min mamma i synnerhet
    Fast Wahlströms-böckerna var good enough, det fanns hur många som helst av dem i huset - vi var ju fem barn & alla hade sina favoriter - Biggles, Tre Deckare, Bröderna Hardy, Tvillingdeckarna, Kitty, Mary & Lou, Lotta-böckerna, några hästböcker som hette ngt i stil med "Maria..." (tror jag)

Oboy var också väldigt sällsynt, men det var nog att mamma ville attt det skulle vara hemmagjort & inte ngt halvfabrikat, dvs "hjemmelaved" varm choklad drack jag allt som oftast till frukost vill jag minnas!

• passionsblomman

Lappis, *skrattar BRETT*

Piggelin, jag förstår mycket väl-vet la du...

Telis, man behöver inte ha ont. Det kan vara "bara" må tjyvtjockt också. Men sedan kan man plötsligt FÅ skitont, och då är det inte kul alls längre. Prova med att äta snäll mat-dvs kokt, inte så fett och absolut inte starkt. Och inga Ipren eller liknande frät-tabletter, ingen kolsyra och...

..tja, varför inte gräva ner sig med en gång när man ändå håller på... För GUD vad tråkigt det där lät nu! :-d

Ät snällt och regelbundet. Det är ju värt att pröva iallafall.

Svar på tråden Livets toppar och dalar