• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Piggelin1

Cicci - gott att dagen slutade lite bättre än den började igår.

Vickan - jag kpte en Samsung Galaxy 9000 ngnting för en dryg månad sen, den är super (& jag har inte lärt mig hälften av alla fiffiga funktioner ännu...) - blir perfekt sen när jag ska vara mammaledig. Lika bra att förnya nu när båda jobbar
    Tyckte det var lika bra att uppdatera ordentligt (den gamla var sex år gammal & min jobbtfn är nog också av liknande årgång, minst) när jag ändå var i farten, så nu har jag typ det senaste senaste Wow, för att vara mig!

• Piggelin1

Oupsie - förstår precis vad du menar, men liiiite empati borde väl ingå i tjänsteutövningen ändå?! Speciellt när man betalar 2500, som du skrev!

• passionsblomman

Oupsie skrev 2010-08-20 13:36:51 följande:
    Piggelin, ja, men den kliniken håller mest på med 3D-ultraljud och dyl. och jag tror att det passar den BM bättre. Då går man dit senare in i graviditeten och har gjort sitt RUL och sett att allt är ok. Så hon är kanske inte så van vid att de som kommer dit faktiskt är oroliga.  Men betalar man 2500 kr (!), så borde man åtminstone inte bli otrevligt bemött . Fast vi fick fina bilder i alla fall .

Det är S-K-I-T när man blir illa bemött i den här karuseleln.
    Som om det inte vore mycket nog ändå, med allt. Jag tycker tyvärr det känns väldigt vanligt med den ganska krassa attityden. Det är bara några få jag träffat hittills som varit sådär som man önskar att alla vore. Och flera har varit rena katastroferna.

Usch, ska bli"intressant"att se hur sköterskan hos gyn kommer att var nu i höst, när jag ju ringde och sa att jag tyckte det var för jävligt att ringa dem för jag kände mig inte välkommen, då samam morgon som jag testade minus efter FET.

• Oupsie

Cicci, säger som PB, ring en begravningsbyrå. De kan säkert hjälpa dig med dina frågor. Begravning bekostas vanligtivs med tillgångar från dödsboet så det ska inte vara några problem. Testamenten kan finnas lite varsom, de behöver inte förvaras på något särskilt sätt, men det kan ju vara svårt att veta om det finns något överhuvudtaget om han inte har några arvingar.

• lunagarden

Piggelin - kan tänka mig att det är nog inte så lätt att begära att byta ut BM när man ligger där smärtpåverkad och utsatt som man är. Då är det nog bra om man har en stark man vid sin sida som tar tag i saken. Uberbarnmorskan kan man nog inte byta heller, tråkigt med så jobbig upplevelse för dig.

Oupsie - inte långt borta nu till nästa UL, hoppas du får en proffsigare BM då

• Lapinette

pb - jag är likadan! (fröken glappkäft)

Det finns väl inget som kan inbringa så mycket irritation som tvättstugor. Det har vid två tillfällen hänt att vi/maken gått ned för att tvätta och en argentisk (ja, för vi har pratat mycket med henne under dessa tvättillfällen) tjej har varit kvar och frågat om hon får fortsätta tvätta/tumla under vår tvättid. Första gången var det ganska trevligt ... frågade massor om Argentina eftersom jag vill åka dit men andra gången kändes mer som MEN BOKA EGEN TVÄTTTID för fn.

Sen var det massor av annat jag skulle kommentera men jag är i chokladkoma just nu efter ett besök på nyöppnade Chokladfabriken och Cajsa Varg ... och så har jag betalt dessertprovningen och pratat med underbara Sanna på Vasastans Ost (hon som hjälpte mig med festen). Ska nu försöka övertyga brorsan om att ge bort ost- och vinprovning till 50-åringen vi ska fira nästa vecka.

• Piggelin1

Haha, jag spammar!! Det var längesen, iaf såhär på jobbet!
    Har egentligen en deadline som är i faggorna, en massa mtrl för launchen om ett par veckor måste gå till tryck i början av nästa vecka. Jagar en massa folk in i det sista vad gäller bilder, bekräftelse på siffror/data & så en sån där liten finurlig sak som att vi både i web-mtrl & i tryckt mtrl har bild med tillhörande citat av vår VD - bara det att han hann sluta under semestern & i måndags kom den nye på plats & han hinner knappast få till ngt vettigt citat som vi kan stoppa in istället.
    Jaja, vi får antagligen ta bort det helt. TUR attt vi inte har med honom utan en annan person i det filmade introt på webben iaf, det fanns ju liksom i bakhuvudet redan då att det nog var bäst att filma ngn annan

PB - Skogaholmslimpa!! Det var ett sånt där bröd som var bannlyst (nästintill iaf) när jag växte upp - allldeles för sött tyckte mina föräldrar, helst skulle det vara helt osötat... Hårda pix
    ...och inte fick jag titta på Dallas heller (nästan i klass med asfalterad sandlåda?!)

• Lapinette

På tal om tvättstugor (IGEN) så har vi faktiskt en maskin i lägenheten som vi använder typ en gång per år.

• Piggelin1

Nähä, det gjorde jag visst inte ändå!

PB - Glappkäft är mitt andranamn

• Lapinette

Och själv fick jag något nostalgiskt i blick när jag försökte förklara hur Skogaholmslimpa smakar för maken. Vi åt något liknande bröd i Riga. Satt där på torget, på kvällen, med ett glas vin (självfallet) och försökte framge färsk, mjuk Skogaholmslimpa med kaviar på. Maken gillar inte kaviar så han förstod inte riktigt !

Svar på tråden Livets toppar och dalar