• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Telis, när jag hade det som värst med min magkatarr så mådde jag illa både kvällar och mornar. Både om jag ätit fel och om jag inte ätit alls. Kanske värt att kolla?

Cicci, åh vad bra att din mamma inte är död! Men det är inte alls så lätt jämt när de bor långt bort bara för det. Min mamma bor nu längre bort än någonsin, bara för att vi flyttade. Det är väl en sisådär 95 mil eler så dit upp. Förr var det 13 till sväronen, så dem hade vi hjälp av ibland, men nu är det 34, så det är ju inte så man slår en pling när man spontant blir sugen på att gå ut och käka.

Å andra sidan så vill vår Skorpa helst följa med oss numera, och dessutom är han ju stor nog att gärna sova över hos en kompis. 

Ore, tvättstugebårk...waaah vad jobbigt! Finns det inte typ en hel bok om just det?  

• lunagarden

FruCicci skrev 2010-08-20 12:53:45 följande:
    Lunagarden, Jag tror på staff som uppfostrings metod. Absolut inte galna straff. Men äter man inte upp sin mat så får straffas man med att det blir ingen glass efter.Ungdomar gör inte som fföräldrar säger när de är i 16 års ålder, jag åpratar av egen erfarenhet. Som skiter högakningsfullt i vad du säger o tror inte att ngt händer dem... jag tycker i det här fallet att mamma gjorde rätt.Om hon lärde sig en läxa vet jag inte, men det hoppas jag innerligen.I fall hon nu inte gjorde det kanske hon ligger där med benen i vädret igen och föder barn....

Jag är glad och tacksam att jag lärt mig andra metoder att uppfostra mina barn

Straff och uteblivna förmåner är inte riktigt samma sak.

• Ore
    Klockarbol skrev 2010-08-20 12:56:31 följande:
      På ett sätt saknar jag tvättstuga ganska ofta - att bli färdig med all tvätt på en gång och inte behöva tvätta varenda dag och att kunna mangla lakan!Men, jag är nog både glad och tacksam över att bo i stuga och ha egen tvättmaskin!Hade helt förträngt tvättstugemarodörerna!!!!
    Vi har en liten tvättstuga, bara en maskin, så enda fördelen skulle väl vara mangeln. Som jag inte orkar använda för den funkar typ en gång av tio, så jag har slutat försöka... 

Nja, det är en ganska snabb tvättmaskin också. Det är ganska bra. Men jag skulle LÄTT ha en egen tvättmaskin!

Längtar ännu mer till husinflyttning nu!!!

• passionsblomman

FruCicci skrev 2010-08-20 12:56:03 följande:
    Men PB, nu fattar jag inte varför du gör ledsen gubbe, det där var väl inget?

Joo, ifall jag sabbade så inte Nenne fick berätta själv, bara för att jag är så himla överspontan och ivrig. -Jag trodde vi skulle vidarebefodra alla nyheter typ.
    Men det är ju inte så jag sitter och gråter blod här, -det behövs en gubbe som gör det förresten, för den där blå är mer lite missnöjt deppig än förtvivlad tycker jag.

Vad fan hände med våra nya smileysar som de plötsligt snuvade oss på igen!

• Oupsie
    viktualia skrev 2010-08-20 11:31:38 följande:
    jag var så trött att jag kunde ta compversionen på kvällarna...
    Vickan, jag tror att jag skulle kunna somna på kvällen även om jag tog tabletterna,  men problemet är när jag vaknar på natten så har jag svårt att somna om, och då tror jag att det finns en risk att det blir ännu svårare att somna om, om jag har tagit de där tabletterna. Fast om jag inte är illamående kanske jag inte vaknar lika lätt å andra sidan... kanske ska testa att ta en ikväll och se hur det går.
  • Piggelin1

Tjing!

Grattis till nya jobbet, Frullan! Vilken bra start så efter mammaledigheten! Som ngn annan sa - det är ju alltid ångestfullt när man är mitt uppe i "beslutsfasen" att ta beslut om ngt som innebär stora förändringar i vardagen!
    Själv funderar jag på att leta nytt när jag är mammaledig, det känns som om det är dags, har haft denna tjönsten några år nu. Ska bara klura ut vad jag vill istället...

Mugglan - ingen hajp för springcyklar i vårt barnfamiljsghetto efter vad jag har sett hittills (& just uppe på vår gata, som är en backe är det väl kanske inte så optmalt att träna ). MEN bara för det så såg jag en i förrgår när jag kom från jobbet & nu på lunchen idag & vi åkte genom Majorna på vägen tillbaka till jobbet, så såg jag två stycken vid Stigbergstorget! Så de finns nog bara jag börjar spana

Cicci - "Piggelinröror"! Tar det som en komplimang

• Piggelin1

muggles skrev 2010-08-20 09:48:43 följande:
    Här i V.Götaland får man gå max 3v över tiden (som jag har för mig att Piggelin har påpekat några ggr ), sedan sätter de igång en. De förklarar det med att de allra flesta förlossningar kommer igång av sig självt under den tiden och att det alltid är en bättre förlossning om den startar självmant. Men jag undrar om det inte är lite besparningar som ligger bakom också fast de inte vill erkänna det...?
    När vi gick på såna där föresläsningar på Östra när vi väntade Amanda, då sa den BM i princip rakt ut att det hade med besparingar att göra - så det är nog precis så krasst som man misstänker - tyvärr...

(varför ser det grått ut nu?!)
  • FruCicci

Luna, du har rätt i att straff och uteblivna förmåner inte är samma sak, jag försökte nog mest förklara hur jag tänkte utifrån detta fallet med mor/dotter.
    Jag skulle inte gjort så mot min dotter, vilket jag också skrev tidigare.
    Jag skrev att jag tyckte det var rätt utifrån min uppfattning då jag såg det programmet också. Alla tolkar på olika sätt.
    Nu orkar jag inte tjaffas mer med dig. Vi verkar vara väldigt olika.
    SÅ punkt i detta ämne tack.

Piggis, ja du inspirerade mig verkligen i ditt inlägg om dina kvällsmackor. Ha ha . jag åt just kvällsmacka med avocado (may god vad gott det är) i måndags eller när det var... hur som i går hade jag olika toppings på mina sandvikare och tänkte på dig
    Absolut en komplimang hjärtat

• FruCicci

PB, då förstår jag... men äsch det var nog okej
    Jag tyckte det stod ngt annat i det du klippte in eller citerade....

• FruCicci

PB, då förstår jag... men äsch det var nog okej
    Jag tyckte det stod ngt annat i det du klippte in eller citerade....

Svar på tråden Livets toppar och dalar