• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • snaily

SENAST nästa fredag får vi verkligen hoppas, det är ju en hel vecka tills dess! Jag vill att Pricken ska komma ut nuuu! *otålig*

• lunagarden

PB - nä, man ser väl bara delar, men visst borde man väl kunna se ansiktet ganska bra, eller går det inte?

• Lapinette

Jaaa, det vill jag också. Är ju nyfiken vad det är för en liten krabat.

• passionsblomman

Ja, vem fasen orkar vänta en hel vecka till! (som om det var OSS detta var jobbigt för... )

Hur ligger det egentligen till med de olika datum som räknats från i Casa Nenne? Jag menar, det var väl olika dagar beroende på ifall man räknade som BM eller efter FET? Eller har jag drömt det?

• viktualia
    lunagarden skrev 2010-08-20 11:39:06 följande:
    PB - nä, man ser väl bara delar, men visst borde man väl kunna se ansiktet ganska bra, eller går det inte?
    det går men när jag var på UL 17 dagar innan bf så zoomade de inte på sånt.. och det gjordes inte heller när Trollet kontrollerades på Ul under förlossningsförvirringen (som i mitt fall pågick i fyra dygn.. eller hur man nu ids räkna... ).. fick inte se nåt intressant...
  • BrudSommar2006

Gissar att Lergigan inte hjälper Telis om hon nu faktiskt skulle vara dålig?? Jag mådde illa jämt en period och läkaren trodde då att det var något med gallan och kroppens problem att spjälka ned fett. Fick äta fettsnålt en period så redde det upp sig så jag tror att han faktiskt hade rätt. Kan det ha något med halsbränna att göra om du ofta mår dåligt när du ligger ner?

Vad det gäller förlossningsprogrammet lior i alla fall jag jäkligt ilsk när det står en besserwisser där som någon slags översittare och skiter i att lyssna på en utan bara säger att allt är såå braa när man har panik och tror att man ska dö. Jäklar, jag klarar knappt att prata om det.

Piggis, tur att jag har dig här!

• lunagarden

Nä, de tycker väl inte att det är viktigt, och det är det ju inte heller i sammanhanget, bara en bonus om man skulle få se något fint

Oupsie - skönt iallafall att ni fick så bra KUB-resultat.

Vi gjorde ju UL i vecka 32 och då visade BM fina bilder på Charlies profil, man kunde redan då se hur lik sin far han är

• kängu

Telis, säger som ngn tidigare, du är inte gravid? Annars tycker jag också att du ska ta och gå till läkaren med illamåendet!!

Oupsie, håller med övriga om att det verkar varit en väldigt okänslig BM

Ego- passar på att titta in medan Ru sover. Han har sin "månads-sjuka" som jag kallar den, dvs. en gång i månaden får han hög feber i 2-3 dagar. Tycker det är lite väl ofta för en unge som inte går på dagis, och nu har vi ju inte ens träffat speciellt mycket folk det senaste då öppna förskolan är stängd och aktiviteterna inte dragit igång?! Jobbigt är det i alla fall då han har 40 grader... Har varit såhär nu i 4-5 månader. Kanske ska ta upp det med vår BVC-sköterska.

• BrudSommar2006

Ansiktet kanske går att se om de gör 3D-UL, i alla fall här görs inte det. På vanligt är det rätt hopplöst att se något alls när barnet är så stort minns jag.

Lapinette, jag är mutbar!

Nähepp, nu är jag bjuden på lunch, måste få ut sovande Astrid till bilen.

• lunagarden

kängu - det bör du kolla med BVC

Ang. förlossningsprogram så såg jag en gång när en stackars 16-åring fick föda helt utan smärtlindring, trots att hon var helt borta av sina smärtor, för att hennes mamma krävde att hon inte skulle få det för hon skulle lära sig vad som händer om hon har sex igen. Flickan hade så ont så hon kunde inte föra sin egen talan, och BM lyssnade på mamman. Fy fan vilken uppfostringsmetod!

Svar på tråden Livets toppar och dalar