• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • FruCicci

Phuuu läst i kapp...

Telis är du på smällen ??????
    Första jag tänkte på!
    Då mår man ju illa vid olika tidpunkter, som tex på kvällen eller tidig morgon när blodsockret är som lägst

Frullan!!!
    jag visste ju att det handlade om jobbet Tänk vad jag känner dig väl!
    Skulle ringa, men jag har fortfarande inte fått till det med mitt sim-kort, vilket på sätt och vis är skönt!
    GRATTIS, bra valt!
    Hur går det med Boris och Rolf??? Har Roffe börjat inskolningen nu då?
    Tack för kramen, den kändes bra, fast nu känns det bättre....

Telis igen, ag BS så uppfattade jag det som att när man ligger där i fruktansvärda krystvärkar eller under öppningskedet, och har en klämcheck BM som säger hur normalt det är o hur duktig man är så kan man i det stadiet vilja smälla till dem, för det är ju inte normalt att ha så ont I(förutom när man föder då).... Irriterande att titta på det med, då jag tror BS kände igen sig.
    Jag hade2 fantastiska förlossningar, så jag kan bara tänka mig in i det om man inte har haft det..... snurrigt....

Oupsie, det var ju kanon siffror, grattis tjejen.
    Surt med okänslig BM, jag skulle tagit upp det o se till att få¨ngn annan. Det är viktigt att man funkar ihop.

AM; LIlle goe Herr Hektor Det börjas i tid med olika intressen uppenbarligen

Mugglan, när är det dags för ditt FET, är det nu inom kort då eller?
    Gud vad jag blir ledsen om det inte funkar, men DET GÖR DET!
    Tänker hela tiden på min nära vän i Malmö som försökt i 2 år och inte lyckats. Sen får de beskedet att makens simmare är slöa! 2 misslyckanden och ett frysförsök som inte ens klarade upptiningen.... Vad händer - de blir mitt under pågående sista försk gravida själva

• Telis
    passionsblomman skrev 2010-08-20 11:20:37 följande:
    Mess från Nenne: "UL gick bra, bebis senast nästa fredag"
    Och jag som bet mig i tungan för att nenne skulle få berätta själv.

Nej, jag är inte gravid. Tack och lov, det vore alldeles för tidigt med tanke på hur liten T är!

BS, tack för tipset om gallan, det ska jag googla på! Vi åt mycket fett till middag igår.

BS igen, aha, nu fattar jag. Det var mer att du tänkte på din egen förlossning än på just den kvinnan och barnmorskan vi fick se på tv. Jag önskar verkligen att man hade fått välja barnmorska inför förlossningen, det tror jag hade gjort underverk för hur kvinnor upplever sina förlosningar! Det är ju sååå himla viktigt med personkemin i den situationen.

• lunagarden

Telis skrev 2010-08-20 12:28:59 följande:
    Jag önskar verkligen att man hade fått välja barnmorska inför förlossningen, det tror jag hade gjort underverk för hur kvinnor upplever sina förlosningar! Det är ju sååå himla viktigt med personkemin i den situationen.

Man har rätt att byta BM under förlossningen om personkemin inte stämmer.

• lunagarden

FruCicci skrev 2010-08-20 12:09:17 följande:
      Nä det var faktiskt helt rätt tycker jag Ungen lärde sig en läxa, annars gör de inte det... jag såg det med och jag tycker det var bra gjort av mamman.

Menar du allvar?

• FruCicci

PB, du är så gullig Bra skrivet och helt rätt
    Och nej min mamma är inte död, hon bor i Blekinge, en sisådär 52 mil bort

• Fru FruLLan

hej cicci
    Kul att ni fick äta en middag igår! Hoppas det blir en till i helgen.

och ja, du känner mig bra

jag trodde också att Telis var gravid men jag vågade inte fråga.

Kul med bra UL för nenne och fy det är drygt att gå över... men snart är det över. max en vecka hurra!

Bra med bra KUB siffror också!

är det inte MADAME bóllinger
    En absolut Favorit!

• FruCicci

lunagarden skrev 2010-08-20 12:32:07 följande:
      Menar du allvar?

Absolut.
    Sen hade jag inte gjort så mot min egen unge, men jag förstår den mamman mycket väl i sitt val. Alla kommer från olika bakgrunder o i detta fallet skulle jag gjort likadant!!

• Ore

Hoppas också att Nennes lilla Prick kommer snaaaaart! Men eftersom det är fredag, och vi skålar ändå idag, så kan den ju vänta till en annan dag så vi får ytterligare anledning att skåla.

Rejäl ego-irritation. Tvättstugemarodören from hell (alltså grannen) har varit i farten igen. Och GAAAAAHHHH vad förbannad jag var. Hade inte ens lugnat mig när hon ringde på, så att jag kunde diskutera. Dessutom väckte hon lillkillen när hon ringde på dörrklockan, till råga på allt annat.

Dagens scenario var följande: Jag kom ner till tvättstugan, eftersom lillkillen somnat ovanligt sent så hade jag inte hunnit sortera tvätten och köra igång en maskin. Jag  hade annars bokat heldag från klockan nio (vi är bara fyra lägenheter som delar på tvättstugan, så att boka heldag är det normala). Men vid 11 när jag kommer ner så tvättar hon...? Blev irriterad, hon har för sjutton haft tvättstugan bokad hela onsdagen och torsdagen, och har även tid imorgon så varför ska hon behöva stjäla MIN uppbokade dag?

Så rejält arg avbryter jag programmet, kastar ut de två linnen som tvättas, och lägger dem dyblöta i tvätthon. Orkar inte ringa på och prata med henne, som sagt jag är ARG!

Några minuter senare ringer hon på, och jag är då ff arg. Men hon hävdar att hon ringt och kollat, och reglerna säger att har man inte tagit sin tvättid i anspråk på en halvtimma så har man inte längre rätt till den. Jag orkar inte diskutera det.

Jag ringer kontoret, som hänvisar mig till fastighetsskötaren, som säger att ingen sådan regel finns. Och litet annat smått och gott som faktiskt gäller, men som jag ändå sett som självklart. T.ex. att man bokar en tid och använder den innan man bokar nästa tid...

Så nu får jag väl försöka diskutera med henne, hon var dock inte hemma när jag ringde på för en stund sedan.

Men GAAAAAHHHH igen, att man ska behöva hantera såna människor!!!

*ok, andas djupt och lugnar mig snart*

• FruCicci

Frullan, det kanske är Madame Bollinger, ha ha ha, inte fan vet jag med god är den!
    Men jäklar vad det gick upp i planeten Phuu
    Men efter gårdagen så hade det väl räckt med en fingerborg...
    PÖSS

• lunagarden

Ja, men det var ju hennes egen dotter!

Sexualupplysningen var ju lite sent påkommen, dessutom tror jag inte på straff som uppfostringsmetod.

Hur kan du vara säker på att flickan lärde sig en läxa?

Svar på tråden Livets toppar och dalar