• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Ore

Lappis: Härligt att det fanns dessertprovning, på ett datum som passade dig, och på ett av dina favoritställen!

• snaily
    Ore skrev 2010-08-20 09:54:31 följande:
    Snaily: Jag tror faktiskt en läkare sa till mamma att kattbajs i sandlådan var en jättevanlig smittorsak...
    Tyvärr är (vissa!!) läkare rätt bra på att sprida myter om smittor som påstås spridas från husdjur till människor (springmask, andra parasiter, streptokocker)... Jobbigt då jag upplever att de flesta på nåt vis tror mycket mer på vad läkaren sagt än vad vi säger. (Hoppas nu igen läkare läser det här och blir sur, de flesta har säkert bra kunskaper men en del verkar inte ha full koll riktigt...)

Frullan
    Skönt att du kom fram till ett beslut angående jobbet! Och det är ju ett jättestort och ångestfyllt beslut att byta jobb eller ej och särskilt som omständigheterna lät lite röriga nu så det är väl inte ett dugg konstigt att du känt dig deppig! Kram!

Oupsie
    Man blir ju mörkrädd av att höra att det finns såna barnmorskor som ni råkade ut för... Stackare! Hoppas KUB-resultatet blev bra i alla fall?

• Fru FruLLan

Vickan   Och nu har jag ju börjat jobba så nu ska jag definitivt hinna vara här och pladdra mer
    vilken TUR att jag fått börja jobba

• Ore

Har sett reklam för att de digitala CB-testen även visar ung. vilken vecka man är i...

• Ore

Grattis till att även ha bestämt dig för att ta det nya jobbet, Frullan!

• Lapinette

Ore - jaaaahhh är så nöjd! Vet ju att min väninna vill gå. Så nu är ytterligare en present den här månaden (jösses vad presenter jag köpt i augusti!!!) inköpt och klar. Har bara en 50-års present och en bröllopspresent kvar att fixa. Pust!

• Parnassia

Har ägnat lång tid åt att läsa ikapp. Hjälp vad det skrivs!

Jag skulle egentligen bara in och kolla om Nenne anmält närvaro eller inte.

Nu städning, i morgon dop!

• snaily

Vilken tid var det Nenne skulle på ultraljud? *nyfiken*

• Parnassia

Just det! Hon skulle ju på UL. Var det inte 8-8,30 ungefär? Jag vet att hon tyckte det var tidigt iaf...

• viktualia

Fru FruLLan skrev 2010-08-20 10:24:24 följande:
    Vickan   Och nu har jag ju börjat jobba så nu ska jag definitivt hinna vara här och pladdra mer vilken TUR att jag fått börja jobba
    Puss tillbaka!! Själv lär minska min aktivitet här när jag börjar jobba igen.. funderar på att byta mobil så att jag kan surfa bättre..

..nån med tips och åsikt om variant?

Svar på tråden Livets toppar och dalar