• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • porchez
    passionsblomman skrev 2010-08-19 16:38:26 följande:
    -Sedär Vickan, det blir till att plocka päron hos Tant Passion!-Piff och Puff kallade mig tanten, och Nenne var tanten med den stora magen. De hade frågat Tinga när de åkte vidare till nästa tant om det också var en med stor mage. Tinga sa nej.Hon måste ha missat det där med att det är fult att ljuga!
    Så gulligt

Alltså jag måste vara världs bäst på att inte hänga med, eller fatta att tiden går. För alltid när ni skriver om era barn så är det fortfarande bebisar för mig. Sen är man får höra såna här saker tänker jag varje gång- men va kan de redan prata?? de är ju typ nyfödda??  *inser att jag har blivit en sån där tant man ogillade som barn, ni vet de som nöp en i kinden och alltid sa "men så stor du har blivit"*

Ja tror alla era barn (ja tom. din storson AM) kan högst säga lampa, titta och mamma

• Oms

Nenne - nu har jag ju iofs sagt att du får barn imorn men om det inte är fallet och du känner att du inte vill vänta så länge så att det blir för länge så behöver man inte bara göra det! du kan kräva att bli igångsatt tidigare om än att naturlig förlossning är bättre så är det inte bra att gå för långt över tiden heller (därav en gräns). vissa sjukhus har 41 fullgångna veckor medan andra har 42 varför det skiljer vet jag inte och jag tänker INTE gå in på för o nackdelar m igångsättning men vill bara säga att om du inte vill vänta så länge kan du kräva tidigare hjälp.

• Lapinette

Tinga - tänkte och tyckte lite synd om din man för vi babblade ju på om allt som händer på tråden. Stackarn! Min make hade totalt vägrat är jag ganska säker på.

• start september

Telis,

jag borde väl det, men  jag kommer inte hinna få svar på två sådana innan VUL nästa torsdag om jag inte gör det på SÖS och jag har inga såna remisser kvar.  Jag har inte ont någonstans så jag tror inte det är X ,då hade jag åkt in med en gång.

Men man ska aldrig ge upp hoppet!

Sova var det!

• Klockarbol

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-19 19:40:29 följande:
    ooh inverterad tuppkam blir det då, om man rycker bort silvertejpen med päls sen. Fatta vilken cooling ni skulle ha i kvarteret. Antingen det eller häcklad för livet. Stackars kissen.  Snaily – åååh jas spolmask. Men vad skönt att veta, att man slipper skylla på katten sen om det äckliga drabbar en. Min kollega "the thing" hade inga problem att tala om hur det var med de där maskarna, hu skiten såg ut, hur de smittades, eftersom hon aldrig blev av med dem och satt ständigt i telefon med vårdcentralen om nytt recept på medicinen (detta berättade hon efter att vi delat en mandarin, om ni minns...?)

Ewww! Finns tydligen folk till allt!

• Lapinette

Tänkte att jag skulle läsa ikapp men inser att det inte är någon idé. Jösses vad ni har skrivit ikväll! :-0

Själv har jag sett en underbar film och gråtit floder - Coco Chanel. Se den!

• Klockarbol

Nenne - "Hjulen snurrar men hamstern är död för länge sen" *skrattar så tårarna rinner* Kolbotten låter fantastiskt gott!

• porchez

fy faro vad äkliga saker ni diskuterat idag, det börjar med Livet på BB, som är det värsta jag vet. Jag vill ha barn en dag, men att och hur den ska komma ur mig vill jag inte veta/tänka på. Kör strutsmetoden tills den dagen (kanske) kommer..

Sen flötgröt?, fästingar, äta bajs och ännu värre saker, nu förstår jag varför Muggles känner sig grön ikväll!

• passionsblomman

porchez skrev 2010-08-19 22:09:33 följande:
    Så gulligt Alltså jag måste vara världs bäst på att inte hänga med, eller fatta att tiden går. För alltid när ni skriver om era barn så är det fortfarande bebisar för mig. Sen är man får höra såna här saker tänker jag varje gång- men va kan de redan prata?? de är ju typ nyfödda??  *inser att jag har blivit en sån där tant man ogillade som barn, ni vet de som nöp en i kinden och alltid sa "men så stor du har blivit"* Ja tror alla era barn (ja tom. din storson AM) kan högst säga lampa, titta och mamma

start september skrev 2010-08-19 22:18:05 följande:
    Min dotter kan alla  fall säga Dumma mamma jag kan själv.

Ja, nu är det verkligen så, att det är på alla barn omkring man ser att tiden går. och så går den dessutom så fort att det är jul jämt och ständigt. "vart ska vi fira i år? Va? Är det redan jul igen? Ja, nu är det jul igen och NU är det jul igen..."

Svar på tråden Livets toppar och dalar