• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • porchez

IKAPP!!!!

Vad det skrivs här, men det är bra, för det är skön nedvarvning för mig varje kväll. Allt annat går för övrigt i 180 just nu..

Kolbotten eller vad det nu hette låter väldigt gott måste jag säga... Måste upplevas nån gång..

och till sist det jag inte skrivit nånting om än, Cicci. Blir så ledsen för din skull. Att ni (du?) kämpar för att få vardagen och livet att fungera. Du är den gladaste och mest positiva jag nånsin stött på i mitt liv. Ger dig en eloge för att du orkar. Som du skriver har ni bra stunder. och jag vet inte vad era problem grundar sig i. Som du skrivit tidigare så har rådgivningen varit bra och som jag förstått det varit bra. Känns det så fortfarande? eller river det bara upp en massa saker? Du är värd det bästa och hoppas alla problem löser sig, på ett eller annat sätt. Stor kram till dig!

Nu loggar jag ut för att krypa ner i sängen, God natt

• porchez

kängu - jag vill inte ens kommentara er söndagsmorgon - uäck!

Tinga . låter som du haft en underbar semester Kanske ska bli planerna för nästa sommar, bila runt i Sverige och hinna träffa så många som möjligt från tråden. Från snaily i norr till (vem bor längst ner?) i söder??

Nej sova var det ju!

• Lapinette

pb - och det utan ens anstränga mig!

• Oupsie

Porchez, det är nog Tinga som bor längst ner i söder (och fru E och jag). Och Mrs B en liten bit ovanför. Det blir en rejäl roadtrip, men säkerligen en fantastiskt kul .

• passionsblomman

Och närjag vet! Här har ju min sambo tvingats jobba nästan vartenda besök, så merparten av tiden har ju den man som varit med respektive gästande trådis, fått finna sig i att bli ensam med två tråd-nördar plus barnen. De har obönhörligen fått ta barnen i ganska hög grad.
    Och det GÅR inte att helt utesluta tråd-pratet. Särskilt inte med er från den här, för det är så mycket jag måste fråga för att få ihop allt jag inte vet och kommer ihåg eller har hängt med på. Sådär halvny som man är.

Men OJ vad värdefullt att få sitta ner-eller stå och greja lite i köket, medan man får lite mer klarhet i vars och ens resa, med familj, barnkarusell, hur man träffas, vad man egentligen jobbar med(-jäklar i havet vilken massa ingenjörer det är! ) och vilka som känner varandra sedan förut osv osv. Det är bara för kort tid hela tiden!

Men inför Den Stora Trådfesten så har jag nu iallafall bra mycket mer koll än jag hade i våras.
    Och snart kommer det flera och då vet jag ännumer sedan!

• Oupsie
    Oms skrev 2010-08-19 22:36:48 följande:
    Oupsie - ingen fara snitt är inte till statistiken bättre det e bara jag som har noja för vissa åkommer som man bara kan få via just vagianl förlossning. andra har nojor över det man kan få med kejsarsnitt medan just de åkommorna inte skrämmer mig så mkt - så ta det lugnt du
    Ok, säger du det så . Fast jag måste faktiskt erkänna, att för tillfället så skrämmer snitt mig mer än en vaginal förlossning. Men det kanske ändras ju närmre man kommer:-S.
  • Oupsie

September, hoppas att allt är bra och växer som det ska där inne.

Ore, vad skönt att det känns bra mellan dig och din mamma .

Piggelin, vad skönt att det känns bättre angående GBS nu när du pratat med din BM.

Vickan, jag kommer att höra av mig via FB eller inboxen när jag vet mer. Så som det ser ut nu är jag inte helt säker på att det kommer att bli av.

PB, stackars din katt. Hoppas att det läker bra.

Tinga, låter som att ni har haft en toppenresa runt landet .

Svar på tråden Livets toppar och dalar