• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

BS - hmmmm.. vad ska jag muta dig med?

• Fru E

Herregud det tog mig 40 minuter med att bara läsa ikapp när jag borde jobba

Kollar så att Nenne har en kalaskula än.........

Tja kan inte påstå att era diskussioner igår var så smakliga

Lappis-att vara spätta är ju looooooooligt

PB-ska klura på hur jag tar mig lättast till dig så återkommer jag med besked

• Lapinette

Fru E - jag börjar suga på den karamellen och förstå att jag ska sitta där bak imorgon . Det kommer ju knappast gå så snabbt eftersom vi är så många.

• Fru E

Lappis-är det bara lite pauser inlagda, man är rätt klädd för vädret så är det riktigt härligt att åka bak tycker jag

Nenne-sätter de igång dig om du inte har fött till nästa fredag

• Oupsie
    lunagarden skrev 2010-08-20 11:50:59 följande:
    Ang. förlossningsprogram så såg jag en gång när en stackars 16-åring fick föda helt utan smärtlindring, trots att hon var helt borta av sina smärtor, för att hennes mamma krävde att hon inte skulle få det för hon skulle lära sig vad som händer om hon har sex igen. Flickan hade så ont så hon kunde inte föra sin egen talan, och BM lyssnade på mamman. Fy fan vilken uppfostringsmetod!
    Men herregud! Det var det värsta jag hört! Vilken hemsk mamma
  • Lapinette

Fru E - vi ska inte åka hela vägen utan endast till Mariefred ... vilket i normala fall med bil på motorvägen (imorgon blir det gamla vägen) tar 1 timma. Har kollat in vädret och det ser ut att bli bra, mulet och runt 18 grader. Det får ju inte vara för varmt och vid regn hade vi ställt in det hela och tagit bilen istället.

• FruCicci

Hej hopp,

Tänkte bara säga att maken bad om ursäkt för vad han hade sagt igår, han sa det för att göra mig illa då jag hade sagt saker som han blev ledsen av.... omoget, men men men....
    Jag fixade fram lite sandvikare med olika "piggelin" röror på och ost och så öppnade jag en flaska champagne hemma på kvällen.
    Vi gick o lade barnen och sen när de sov gick vi till Thairestaurangen som ligger granne med oss (hade med babywatch) och åt en god middag och drack litevin, byte presenter och sen gick vi hem.
    Kunde ju varit lite mer romantik, men eftersom läget var lite isigt innan så får man väl vara nöjd.
    Maken hade bokat bord på Teatergrillen, men vi fick inte barnvakt.
    Vi kanske ska ut i morgon i stället och äta bara han och jag och då ha barnvakt. Hoppas det.
    (Gode tid vad jag saknar min mamma ibland, det är inte kul att vara utan anhöriga när man har 2 barn).

Nåväl, ska ut och shoppa lite idag, nya underkläder He he he.....

Såg att Pricken inte har kommit än. Lycka till Nenne!

Nu tar jag o önskar alla SKÅL för det är fredag!
    Lappis, antar att du korkar upp ROGER, vi körde Herr Bollinger igår

Mys på!

• FruCicci

Oupsie skrev 2010-08-20 12:04:15 följande:
    Men herregud! Det var det värsta jag hört! Vilken hemsk mamma

Nä det var faktiskt helt rätt tycker jag
    Ungen lärde sig en läxa, annars gör de inte det... jag såg det med och jag tycker det var bra gjort av mamman.

• Lapinette

Cicci - vad skönt att kvällen blev bra trots allt. Och herr Bollinger är det absolut inget fel på. En favorit till som jag har!

• passionsblomman

Cicci, vad skönt att höra att ni lyckades bryta isen.
    Det är inte kul om den varar i dagar. Att sådana där vulkanutbrott kommer, tror jag är ganska oundvikligt när man börjar nysta och dra i ett förhållande där det finns saker att reda ut. Så blev det för oss iallafall. Nu kunde det ju varit bättre timing än er bröllopsdag, men för att ni nu ändå gör detta, så kanske det finns bra grund för att bröllopsdagarna ska bli fler att fira åren som kommer.

KRAM till dig!

Ursäkta en indiskret fråga också, men är din mamma alltså död? Eller bor hon bara på dåligt avstånd rent barnvaktsmässigt?

Svar på tråden Livets toppar och dalar