• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Ore, usch vad störigt med tvättstugemarodörer! Förstår att du längtar till ert hus. Såg bilderna som du lagt upp på FB, det ser jättefint ut! Fina luckor i köket, är det Ballingslöv?

Vi satte in tvättmaskin och torktumlare i lägenheten när vi gjorde om badrummet. Jätteskönt att slippa fundera på tvättider, men jag kommer att sakna den fantastiska stenmangeln här i huset när vi flyttar härifrån. Det är nog den största nackdeln med att flytta, på riktigt!

• lunagarden

Cicci - inget tjafs, tycker bara att det är intressant att diskutera när man har olika åsikter. Om alla tycker lika på ett forum blir det väl ganska tråkigt? Jag var intresserad av att höra hur du tänkte i frågan. Punkt

• FruCicci

Håller på och roddar i en begravnings vara eller icke vara.
    Har en släkting som dog i Nice för snart 3 veckor sedan.
    Han har inga syskon eller familj i livet och har inte haft så mycket kontakt med släkten.
    Jag bor 3 gator bort från hans våning....
    Nu har jag ringt släktföreningen, men de har inte heller hört ngt, märkligt.
    Hur får man hem kroppen från Nice, det verkar ju inte vara ngn som vill ha hem den. Vad gör de där nere, eldar upp honom då eller?
    Sen vill ju inte släktföreningen och gamla kusiner etc bekosta en begravning har jag fått reda på, kan man då ta hans pengar (snor rik) för att han ska få en värdig begravning.
    Vem kontaktar man, jag är helt vilsen. Hans bank? Var finns testamenten, måste väl vara på banken?
    Man är inte riktigt van vid denna business märker jag....

• passionsblomman

Åååh vad sugen jag blev på en sådan där god macka nu då bara för det!

*kikar i brödburken*

VAAAA! finns det inget annat än Skogaholmslimpa??? Vilken idiot var det som köpte DET tråk-brödet sist?
    Javisstja, det var ju jag. För att det kostade 10 spänn och för att sambon gillar det.

Äsch, de gör inget-jag kan tina en påse hembakta bullar istället...

• Piggelin1

BrudSommar2006 skrev 2010-08-20 10:02:11 följande:
    Du och jag Piggelin, du och jag...

Söta du, BS

Telis - Cicci beskrev det väl tror jag, hur BS menade - iaf så tolkade jag det precis så. Nu har jag ju inte sett programmet/serien ifråga - men BS reflektion kände jag igen desto mer, apropos det jag skrev om den militanta überbarnmorskan som dök upp under min förlossning. Just henne kunde jag inte byta ut tror jag, hon var ngn slags über-kucku som kallades in på slutet när jag tyckte det var fullkoligt vidrigt.

Samma über-kucku mötte vi på de där testerna man gör några dgr senare (72 timmar?), jag kokade inombords minns jag, men höll masken, väluppfostrad som man är.

Blir det en kass BM denna gång (hon som förlöste mig var OK, bara übermajorskan var hemsk), då kommer jag att begära att byta (ni har väl sett sista avsnittet av Solsidan, där bytte de ju! ;-D)

• Piggelin1

Blä för illamående Telis

Dubbel-bläää för kass & oförstående BM, Oupsie! Snacka om tjänstefel!!!

• Piggelin1

Vi hade tvättmaskin i vår förra lägenhet - sååå himla skönt! Sen när jag var föräldraledig så använde jag tvättstugan lite mer, just för att det var två maskiner & torkrum & man var hemma på dagtid, men innan dess hade vi nog aldrig använt den. Fast jag har aldrig råkat ut för några riktiga marodörer vart jag än bott genom åren (=rätt många olika tvättstugor) - lyckligt lottad?!
    Fast jag minns ett studenthem i Stuttgart där det fanns ngn slags tvättstuga (det är väl oftast en extremt sällsynt företeelse utanför Sverige), den var ursunkig... FAst jag bodde bara där fyra månader, så det gick det att stå ut.

• Piggelin1

Parnassia - lycka till med dopet!

Lappis - dessertprovning - yummie!!!

• Oupsie

Piggelin, ja, men den kliniken håller mest på med 3D-ultraljud och dyl. och jag tror att det passar den BM bättre. Då går man dit senare in i graviditeten och har gjort sitt RUL och sett att allt är ok. Så hon är kanske inte så van vid att de som kommer dit faktiskt är oroliga.  Men betalar man 2500 kr (!), så borde man åtminstone inte bli otrevligt bemött . Fast vi fick fina bilder i alla fall .

Svar på tråden Livets toppar och dalar