• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

I det perspektivet ärdet VÄLDIGT konstigt att du inte sa ett pip om din mage förrän så sent hörru´!

- Fullpoängare till passionsblomman!   

• Lapinette

med risk att få något hårt i huvudet av Piggelin . Kram på dig gumman, tycker om dig ändå men där var du definitivt inte glappkäft.

• Lapinette

pb - maken gillar de mesta smaker men just kaviaren förstår han sig inte på. När han bodde här första gången (det året vi träffades) så gick det en reklam på tv för Kalles Kaviar. Någon som smetade en macka överfull. Så han gick in på Konsum och köpte en tub, gjorde som på tv och tog en tugga ... uuuäääk var reaktionen.

Oupsie - kanske brodern min tycker det också det enda är att han inte vet om min idé än och kanske redan har köpt present. Den går tyvärr bort om han inte är med på den för det blir lite väl dyrt att köpa för två (så hans fru kan följa med också).

• Piggelin1

Ska fundera på dessertbok, Lappis! Borde ha ngt på lut!

Haha, PB - tänkte också på Ores mamma när jag skrev om limpmackan (eller snarare bristen på dem)! Fast logiken saknas - sött var ju inte bannlyst i övrigt hemma - på både låg- & mellanstadiet efter skolan, var det saft, bulle & kaka som gällde efter skolan när man kom hem. På högstadiet & gymnasiet blev det lite vettigare; yoghurt (minns att det var vanlijdelikatessyoghurt i såna där bägare med fot på, alldeles nytt då) och hembakta frallor med pålägg. Kanske helt enkelt så att de inte gillade det?

Hmm, Dallas - näedå, mina föräldrar var inga absolutister. Minns faktist inte riktigt varför, förmodligen att det ansågs som värsta skräp-tv, gissar jag, ungefär som kiosklitteratur. Minns att jag lånade Allers-romaner av en kompis, men gömde dem under madrassen, eftersom mamma avskydde dem (utbildad & traditionell småskollärarinna som hon var)

• Fru E

Kaviar nääää det faller bort även här.......

Tvättstuga tycker jag med är väldigt bekvämt, hade maskin i radhuset men använde den i princip aldrig. I tvättstugan några meter bort var man klar och färdig på 3 timmar = effektivt.

PB-har ni bestämt någon tid den 8 och vad heter närmaste busshållplats?

• Fru E

Nostalgi med delikatessyoghurt på fot, även om de har gjort comeback nu

Oupsie-har ni landat något i att ni ska få en liten knodd?

• lunagarden

Mmmm, skogaholmslimpa med ost doppad i varm O´boy

• Klockarbol

FruCicci skrev 2010-08-20 13:21:05 följande:
    Håller på och roddar i en begravnings vara eller icke vara.Har en släkting som dog i Nice för snart 3 veckor sedan.Han har inga syskon eller familj i livet och har inte haft så mycket kontakt med släkten.Jag bor 3 gator bort från hans våning.... Nu har jag ringt släktföreningen, men de har inte heller hört ngt, märkligt.Hur får man hem kroppen från Nice, det verkar ju inte vara ngn som vill ha hem den. Vad gör de där nere, eldar upp honom då eller?Sen vill ju inte släktföreningen och gamla kusiner etc bekosta en begravning har jag fått reda på, kan man då ta hans pengar (snor rik) för att han ska få en värdig begravning.Vem kontaktar man, jag är helt vilsen. Hans bank? Var finns testamenten, måste väl vara på banken?Man är inte riktigt van vid denna business märker jag....

Finns det tillgångar i dödsbot så är det det som bekostar begravningen.

Jag är lite osäker på hur det funkar när den avlidne är utlandsboende och är inte på jobbet förren på måndag så jag kan inte fråga nån just nu.
    Är den avlidne folkbokförd i Sverige så år många delar gratis, som medlem i svenskakyrkan är dessutom kyrkans övriga tjänster gratis.

Ring och prata med antingen en begravningsbyrå eller församlingen/samfölligheten där du bor så kan dom hjälpa dig.
    På de allra flesta platser är svenska kyrkan huvudman för begravningsverksamheten dock inte i Stockholm och Tranås.

Hm, blev det mycket uppenbart vad jag jobbar med nu

• Lapinette

Hmmm... googlar och funderar på något av Leila Lindholm. En kompis brukar alltid bjuda på något från hennes kokböcker.

• Oupsie

Lappis, ok du menar så. Hoppas att han inte köpt någon present då. Önskar att svärisarna tänkte mer som du. Maken fick en jättekonstig väggdekoration i födelsepresent. Den ligger fortfarande i bagaget på vår bil för vi vet inte vad vi ska göra med den .

Fru E, hur gick det med husöverlämningen?

Svar på tråden Livets toppar och dalar