• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Fru E

Lappis-tjejkompisen rekommenderade leilas andra kokbok som kom ut nu

Oupsie-det gick bra! De upptäckte inte skadan på golvet som tur var, nu funderar vi bara på om vi ska säga något till städbolaget eller inte dvs om vi ska betala fullt pris.

• Lapinette

Oupsie - min mamma ringde idag och undrade vad maken vill ha. Han säger att han inte vill ha något och jag kan inte komma på nåt. Mamma funderade på tvålar! Ja, vad ska man säga ... han använder duschcreme inte tvål. Köp en flaska vin eller en skumpa istället så vet vi att den blir använd. Min mor är inte så bra på presenter heller. Tror maken fick bbq såser i julklapp ... vi bor i lägenhet och har ingen grill!

Sen alla dessa smågåvor som föräldrar/min mamma och makens mamma absolut bara måste köpa när de är ute och reser?! Har en dvd om la Reunion, har någon tavla på papyrus från Egypten, dukar från Canarieöarna, kuddar från Indien. Det är ju i självaste verket hopplöst att hela tiden behöva säga KÖP INGET! Hoppas jag inte blir sån där själv när jag blir mamma.

• Fru E

PB-meeeeeeeeeeeeeeeeeeen kan du inte sånt har hittat vilken busslinje det är men orkade inte riktigt söka mig vidare sen

• Lapinette

Fru E - jag är inne och kollar på Leilas "one more slice" eller "piece of cake". Hmmm.. ska nog gå förbi bokhandlen i nästa vecka. För då får hon ju en present (något att ta i och ha kvar) + dessertprovningen som vi ska göra tillsammans.

• Fru E

Lappis-de böckerna kan man dregla över, både snygga och bra recept!

• passionsblomman

Fru E skrev 2010-08-20 14:24:39 följande:
    PB-meeeeeeeeeeeeeeeeeeen kan du inte sånt har hittat vilken busslinje det är men orkade inte riktigt söka mig vidare sen

Nä för här är det så tunnsått med paprikor att det ju inte är nån idé knappt!
    Ialalfall heter den Kvillegärde. Annars får du väl åka till Oskarshamn eller Mönsterås och så får vi hämta dig! Ingen tid vad jag har hört, men eftersom Vickan är hos Parnassia, så ska de väl åka på fm I guess, och så tar det väl ett par timmar, så det borde ju knappast vara före lunch, antar jag. Förresten så ko m jag på: Jag ska ju till den där coachen på fm, så det går inte före luch, eftersom jag själv inte kommer hem förrän vid sisådär 12-tiden.

• Piggelin1

Lappis - nu kom jag på!
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917424017X
    Denna boken är grym! Fick den av en väninna när jag fyllde i vintras & har själv gett bort den två ggr sen dess.
    Har hunnit avverka 5-10 recept & jag är nog benägen att säga att denna slår Leila (& då är jag ett inbitet Leila-fans)

• Oupsie

Fru E, skönt att de inte upptäckte det. Vet inte hur ni ska göra, för om de nya ägarna kommer till er så ska ju inte ni behöva betala för en skada som städfirman orsakade.

Jodå, vi börjar landa i det nu, men det är mest lite omständigheter runt omkring som gör att det blir lite svårt ibland. Men det ska väl lösa sig.

• Fru E

PB-ahhh jag kan åka till vilket som *inboxar*

Svar på tråden Livets toppar och dalar