• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

muggles - som oss då (gällande vin) men det är bara så himla svårt att packa ned. Speciellt nu senast när vi åkte med Ryanair och var livrädda för övervikt (15 kg vardera). Fast vi har en flaska från Syd Afrika, en från (svindyr!) från Kalifornien och ett par (eller har vi druckit någon av dem?) från Portugal i vinkylaren. Allihop röda! ... på den vita sidan är det nästan enbart franskt ... förutom vår nya favorit från Kampal, Österrike.

• lunagarden

Telis, muggles och Snaily - oftast hinner man ju också med mer än ett BM-skift

Jag hade nog inte heller orkat byta BM under mina förlossningar, om de inte varit rent överdjävliga. Man är ju oftast svag och väldigt utsatt. Då gäller det att ha en man som isåfall griper in.

Som tur är så är ju de flesta som jobbar på förlossningen helt underbara

PB - O´boy är en lyx som jag unnar mig då och då, men inte varje dag. Tänk vilken skillnad från när jag växte upp - nu serveras mina ungdomar fullkornsprodukter och gröt till frukost, när jag var i deras ålder fanns det bara vitt rostbröd, limpa och oboy på vårt frukostbord 

• Oupsie

Telis, nä vi har inte fått besked från banken än. Vår bankman kan inte ta beslutet själv på grund av vår situation. Så de måste ta beslut lite högre upp, och de skulle ha möte nästa vecka så vi väntar på det. Men vår bankman trodde att de skulle godkänna det, men man vet aldrig.

Det är ett nybyggt kedjehus. Du kan få sen en pdf om du vill?

• Piggelin1

Lite ekonomisk är hon allt ibland också, min kära mor (apropos hemmagjort vs halvfabrikat)

PB & Lappis - haha, no offence - det är superlugnt! Jag bjuder definitivt på den!
    Men måste erkänna att det blev lite kul att chocka er allihopa för ett par månader sen

• lunagarden

Oupsie - hoppas det löser sig med banken!

• Piggelin1

...ahhhh, vad vinsugen jag blev nu! Påminner mig om att vi fortfarande har en Sydafrika-flaska liggande, ett par flaskor bubbel från Champagne & så ytterligare ngn flaska vin från Paris-turen i höstas - de får allt fortsätta ligga där några månader till

• muggles

Oupsie: jag antog att pdf:en ligger på nätet? Annars får jag inboxa dig min mejladress. JAg tycker det är kul att kolla på hus!

• Lapinette

Piggelin - har du gjort kryss på dem denna gång också?

• Telis
    muggles skrev 2010-08-20 15:03:20 följande:
    Telis: det är väl rent praktiska skäl att man inte kan veta i förväg vilken BM man får. För i så fall skulle de behöva vara jour. Och tänk om två st har bestämt sig för samma BM och de sedan kommer in samtidigt (fat chance men ändå). Men visst hade det varit underbart om det gick!
    Jo,  jag förstår ju att det skulle vara nästan omöjligt att ordna tyvärr. Fast man kan ju boka in en doula i och för sig, det var jag inne på att göra med Televinken.

Men visst verkar det på tv som om man i USA alltid har med sig sin egen förlossningsläkare på förlossningen? Kvinnan ringer sin läkare och säger "vattnet har gått!" och läkaren säger (mitt i natten): "möt mig på sjukhuset genast, jag väntar där!". Jag har alltid undrat hur sånt går till.

Hahaha, BBQ-sås i julklapp!

Parnassia, dom sa just på radion att det var rekorddåligt med svamp just nu. Inte ditt fel alltså att du inte hittade så mycket.

Svar på tråden Livets toppar och dalar