• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

Här är det ungdomarna som lagar mat ikväll, så det blir tacos. Sambon jobbar natt

Charlie tjatar nu sitt första ord - det är inte mamma eller pappa - utan HEJ, hahaha

• Lapinette

Tinga - absolut men lite trist för honom måste det ju ha varit.

Frullan - härligt att bygga ut på landet! Själva har vi blivit väldigt lata .. har ju renoverat de rum vi kan hemma och något land har vi inte än ... mamma säger att jag kommer att ärva men förhoppningsvis är det ett tag dit.

• Fru FruLLan

AM: Kul att Hektor är färdiginskolad även fast du kanske betvivlar det. Roffe håller på och ska vara färdiginskolad efter måndagen. Jag gissar att det kommer gå sådär det med....

Maty: Jag är skithungrig men sitter på jobbet och väntar att makens ska hämta upp mig så vi ska åka till landet. Så middagen blir sen. Som tur är så blir det mat hos mina försäldrar så vi behöver inte laga iallafall...

• Fru FruLLan

Lappis: Det är ett nödvändigt ont att bygga ut på landet. Vi börjar verkligen bli för många för den yta vi har. Så utbyggnad behövs.

men ni är vel värda en renoveringspaus efetr allt fix ni gjort hemma. Vi har ju inte någonsin blivit riktigt klara hemma... Har sånt tjafs som lite lister osv kvar. TRist men måste göras.

den dag vi bygegr vårt hus komemr maken inte få göra NÅGOT själv. Han är för långsam och petig. När byggare på ALLT.

Ja maken ska få ett eget dubbel garage till alla sina prylar och där får han göra precis vad han vill och när han vill. Huset komemr JAG att bestämma över

• Oupsie

Tänkte köpa sushi förra veckan och så skulle maken ringa och beställa, och då frågade han om den hade varit fryst, men fick till svar att den inte hade varit fryst. Men de kanske missförstod och menade att den "tillagade" sushin hade varit fryst . Blev lite förvirrad, för jag hade för mig som PB, att fisken ska väl vara fryst vilket som?

• passionsblomman

Jag har råkat köpa ett kilo kötttfärs, så nu måste jag ju tyvärr göra något med den, och det borde jag egentligen gjort igår, så det är idag eller soptunnan som gäller.

Annars har jag beställt Svenska kräftor av sambon att leta rätt på innan han besvärar sig med att komma hem efter jobbet.
    -Tänk om han inte kommer hem!

• Oupsie

AM, jobbigt med gråtande Hektor!

Luna, hej , men det kommer nog fler ord snart!

• Lapinette

pb - vi har ätit köttfärs dvs chili con carne nu i veckan med guacamole och en Corona med lime .

• passionsblomman

Med tillåtelse:

Nenne har först varit i Uppsala och sedan "på stan" och shoppat. Hon tänker dessutom tydligen på oss.

//skvallerbyttan Bing&Bång

Svar på tråden Livets toppar och dalar