• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Ha en trevlig tjej! Nu ska jag iväg och träna, för fjärde gången denna vecka .

• snaily

Trevlig tjej på dig också Lappis!

Härliga små reseplaner ni har!

Skrattade lite när jag läste att du tyckte 7 h med bil var mycket Lappis, förlåt

PB
    Jag tycker det är BRA att du skvallerbyttar, annars hade jag undrat ihjäl mig över Nenne!

På begäran har jag fixat några magbilder, ska maila dem till Telis lite senare. Beklagade mig för maken att han aldrig är intresserad av att fota min mage, har typ en bild sen tidigare och det var när magen knappt syntes alls. Nu har vi EN i alla fall.

Köttfärs - japp, det ska vi iväg och handla nu innan affären stänger. Jag har beställt spaghetti och köttfärssås ikväll. Inspirerad av skogaholmslimpor och annan barndomsmat.

• Fru FruLLan

Nu är maken på ingång så nu drar även jag!
    Puss på er allihopa och ha en fantastisk helg alla raringar.

SKÅL

har varit och inhandlat en flaska champagne, en dunk rött, en dunk rosé och öl.

ha ha ha
    helgen blir nog bra.

• snaily

Vi tänkte förresten kanske åka till Gotland i början av november (om det inte kommit något Yngel innan dess!!), maken vill köra Gotland grand national (enduro). Hoppas det blir av, vore härligt med en hösttripp dit. Kom på att jag har varit där tidigare någon gång under alla årets månader förutom just november! Får i så fall definitivt ta med journal, tror förlossningen i Visby är trevlig.

• snaily

Frullan
    Bra laddat inför helgen!
    Puss och skål!

• passionsblomman

Tjohooooo! Nu kom sambon hem med kräftor!
    *fryser in köttfärsen ögonaböj*

Snigel, min sambo är tyvärr sorgligt ointresserad av att fota öht. Med påföljden att det finns bilder på honom och vår son tillsammans räknade i många hundratal, medan de som finns på MIG och vår son, uppgår till ett beklagansvärt litet antal.
    Inte för att jag är road av att se mig själv på bild-snarae oftast tvärton. men det hade faktiskt varit roligt att ha några fler foton. Så de som en dag tittar i hans album (vilka icke är ihopfixade än) faktiskt kan se att han hade en mamma.

Dessutom brukar det finnas en tendens att man ser annorlunda på graden av "misslyckad ful kärring" på bilderna allteftersom tiden runnit en bit till i timglaset.
    Alltså hade det varit trevligt med lite bilder från sonens tidiga år, då ör tio år sedan.

• passionsblomman

snaily skrev 2010-08-20 17:30:08 följande:
    Vi tänkte förresten kanske åka till Gotland i början av november (om det inte kommit något Yngel innan dess!!), maken vill köra Gotland grand national (enduro). Hoppas det blir av, vore härligt med en hösttripp dit. Kom på att jag har varit där tidigare någon gång under alla årets månader förutom just november! Får i så fall definitivt ta med journal, tror förlossningen i Visby är trevlig.

Ooooo kan ni inte komma och ta färjan från Oskarshamn då på ditvägen???
    Fatta vad kul att få se dig med den magen!

• Oupsie

Snaily, ser fram emot att se magbilder . Det är lika ruskigt väder på ön i November som på fastlandet . Men du, för några år sedan i alla fall så hade det väl det som affärsidé, att få över blivande mammor för att föda i Visby för att slippa överbelagda BB:n i Stockholm. Vet inte om det fortfarande är så.

PB, åh vad gott med kräftor!

• fru AM
    snaily skrev 2010-08-20 17:30:08 följande:
    Förlossningen i Visby var trevlig trots lite ålderdomliga metoder (för 13 år sedan). Födde Storsonen där och man fick på den tiden i alla fall ligga kvar på BB så länge man ville. Underbara BM:s som kom en gång i kvarten och kollade så bebis sög rätt osv.
  • lunagarden

fru AM skrev 2010-08-20 18:23:55 följande:
     Underbara BM:s som kom en gång i kvarten och kollade så bebis sög rätt osv.

Vilken lyx

Svar på tråden Livets toppar och dalar