• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

Godmorgon alla sköna, här har vi varit vakna sedan 05.30

• FruCicci

passionsblomman skrev 2010-08-20 22:01:44 följande:
      Hm...borde det inte vara lite av någon slags regel att man varit Hejmed  ett tag i tråden också. Känner jag iallafall, som har mitt hus, min man och mitt barn utalgda där med namn och allt, förutom mig själv. Vi börjar vara rätt många vid det här laget och nu känner jag ärligt talat att det rasar in nya i en takt som gör att jaginte alls hinner lära känna på det sätt jag behöver för att vara bekväm med att plötsligt kanske ett gäng till-som jag inte vet alls mycket om, kan se mig så väl. Då tror jag faktiskt jag vill bli borttagen ur galleriet.Jag är väldigt restrektiv med bilder och internet-även om jag kanske verkar väldigt öppen annars.Ursäkta om detta inlägg på något vis verkar snipigt. Jag blir bara lite...ja jag vet inte, men obekväm. Själv var jag med här i över ett halvår innan jag outade mig i galleriet...

JAG vill bli bort tagen också i så fall och alla bilder på mina barn. Instämmer helt med PB.
    Jag pratar gärna med nya men gränsen för att outa mig via vårt galleri sätter jag i så fall nu.
    Jag känner många här sedan 4 år, men långt i från alla.
    Just pga alla nya har jag för ett par veckor sedan även tagit bort min presentations bild!

• FruCicci

Phuuu ikapp
    Det skrevs en del kan man ju säga i går
    Såg att ni hittade en lösning för galleriet efterhand... bra.

Vet att Vänner tyckte att vi skulle hitta ett låst forum att kackla på, kanske inte är så fel ändå?

I går blev det spontan drink på vår terass med folk från Dubai och andra vänner... Piggis toppings kom återigen tillanvändning.
    Gjorde små sandvikare med mozarella o tomat, löjrom o avocado, italiensk salami o gurka, sen lite annat... så nice som tilltugg
    Jag har blivit värsta smögås tjejen nu

I dag såg jag att det var Vaxholmsdagen och sen är det flyguppvisning och utställning på Gärdet... I morgon är det Hästpolo, helgen är ju spikad. Hoppas maken o jag kan äta middag ute i kväll....

Ha en fin helg!

• BrudSommar2006

Cicci, påminn mig, vad hade du för presentationsbild? Var det den på stranden?

Själv är jag inte så jättenoga med att vara superanonym som vissa av er så jag låter er bestämma, det verkar det ju som att ni har gjort också så det är väl bra!

Jag minns när jag började skriva här och lyckades lista ut vilka Lapinette och Liten var, eller om det var ni som listade ut vem jag var, fast det var ju bara kul att upptäcka att man kände någon här.

Nenne, var är du?

God morgon förresten!

• lunagarden

Jag hoppas att Nennes frånvaro här betyder att hon i denna stund snart pussar på lilla Pricken

• BrudSommar2006

Förresten, jag har varit dålig med att vara med på träffar på senaste tiden för jag tycker att det är så jobbigt att ta mig in till stan och sitta och amma på restauranger och caféer men jag kommer gärna med de gånger ni ses hemma hos någon och skulle någon orka ta sig hit så är ni mer än välkomna!

• BrudSommar2006

PB, jag har varit inne och tittat på dina bilder nu och jag kan inte se någon bild på ditt underbara hus så det verkar fungera! Så fort skrik-Astrid blir större måste jag komma och hälsa på i samband med en av våra Ölands-vistelser!

• BrudSommar2006

Snigeln, nu har jag loggat ut och försökt se din bild men det går bara när jag är inloggad så det verkar också fungera!

• BrudSommar2006

Lapinette, lycka till i regnet, eller hoppas förstås att det inte blir något regn!

• Telis

Jag har inte fått något sms från nenne idag så dom är nog inte på väg till förlossningen än.

Igår kväll fick jag dock ett där hon skrev att dom skulle äta middag och att hon hoppas på en slempropp till efterrätt.

Svar på tråden Livets toppar och dalar