• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis

Nu har jag lagt till Lappis foton från picknicken till galleriet. Hoppas jag inte skrivit fel namn på någon - var Liten till exempel med på picknicken? Det ser ut som hon på ett foto men det syns lite dåligt.

• kikki kikki

Nu har jag läst ikapp efter att inte vart inne på 2 dagar....jag har haft så jäkla ont så jag har skrikit hela natten men nu har det släppt....jag fattar inte hur jag ska kunna gå i 7 veckor till.
    På mvc så har dom än en gång hittat "keton" i urinen...ett ämne som anorektiker har....jag förbränner mer än jag får i mig.....blev påhoppad av bm att jag inte äter....men jag äter ju hela jäkla tiden även på nätterna ibland....suck....står fortfarande still i vikt.

Tog upp det där med att dom mätte barnet som stort men det var ingen fara tyckte hon....men jag förklarade att jag minsann inte ville föda en 7 kg klump.

såg att nenne inte fått än...ler....hon suger verkligen länge på karamellen.

• fru AM

Snorkis har varit inne! Härligt med livstecken! Stor kram igen om du råkar se detta.

Ang. anonymitetsdiskussion osv tycker jag att det är ok om tråden är öppen och bra om galleriet får vara lite privat tills man har varit aktiv, delat glädje och sorg, bjudit på sig själv litet, visat prov på medkänsla och genuint intresse för andras liv, i ca 6 månader. Jag tror dessutom att Telis är en mycket bra "målvakt" när det gäller detta -  med de bästa egenskapar att vara en perfekt galleriadministratör (om du har lust och tid förstås Telis)

• lunagarden

Kikki - jag har saknat dig och undrat hur du mår, stackare, hoppas du inte ska ha det så här resten av graviditeten

• BrudSommar2006

Vickan, Astrid äter frukost lunch och middag och ammar lite som det faller sig däremellan, hon gillar ju att snutta. Gröt med fruktpuré till frukost och så färdigköpta burkar, ca en halv, till lunch och middag med fruktpuré som efterrätt. Hon får också majskrokar, smörgåsrån och en och annan smörgåsbit med smör att pilla med.

• fru AM

Kikki: läste vidare på en annan länk att det är viktigt att äta ordentligt med kolhydrater på kvällen (för att slippa "svältketoner")

• Telis
    BrudSommar2006 skrev 2010-08-21 20:06:03 följande:
    Vickan, Astrid äter frukost lunch och middag och ammar lite som det faller sig däremellan, hon gillar ju att snutta. Gröt med fruktpuré till frukost och så färdigköpta burkar, ca en halv, till lunch och middag med fruktpuré som efterrätt. Hon får också majskrokar, smörgåsrån och en och annan smörgåsbit med smör att pilla med.
    Exakt så får Televinken också, förutom att han får ersättning till lunch och smörgåsrån med leverpastej.
  • kikki kikki

fru AM skrev 2010-08-21 20:07:53 följande:
    Kikki: läste vidare på en annan länk att det är viktigt att äta ordentligt med kolhydrater på kvällen (för att slippa "svältketoner")

men jag äter hela tiden och allt möjligt....men jag kan tänka mig att det beror lite på att jag äter inget alls med mjölk i för jag är allergisk mot mjölkprotein nu...men annars så äter jag allt...kött,fisk,korv,kyckling....potatis,pasta och ris.....mackor både hårda och mjuka.....jag andvänder pålägg som kaviar.skinka.prickekorv.marmelad och leverpastej (mjölkfri) och sen grönsaker och frukt......jag äter alla tider på dygnet och ofta.....men det hjälper tydligen inte

• kikki kikki

lunagarden skrev 2010-08-21 19:56:09 följande:
    Kikki - jag har saknat dig och undrat hur du mår, stackare, hoppas du inte ska ha det så här resten av graviditeten

Det lutar åt att det är så här jag får ha det......och magen växer så det knakar....och jag blir bara klumpigare och klumpigare och får ondare och ondare.....skönt nu när skolan börjar så får jag några timmars vila på dagen...vi har skolbuss här ute på landet så jag behöver inte häva mig iväg....

Svar på tråden Livets toppar och dalar