• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Men Ore: hur går det egentligen med huset? NÄR ska ni flytta in? Jag tänkte på dig när jag passerade vägskylten med er ort på väg till landet och funderade just på det: hur går bygget ...? Det verkade vara hyfsat klart senast på tråddejten i juni?

• fru AM
    kikki kikki skrev 2010-08-22 10:22:31 följande:
    God morgon alla......jag har sovit gott inatt men vaknade dunder förskyld.....skrattar....men vad gör det när jag inte har ont någonstans än så länge.....kolla in denna som jag fick av en kompis.....gud vad jag skrattade när han fräste "håll käften"www.youtube.com/watch
    Stackarn - fast han hade ju valt det själv ... Lite kul var det men jag förstod tyvärr inte allt de sa (är rudis på norska)
  • porchez

Hej! intressant och bra diskution om galleriet!

Tycker ni har kommit på bra regler, efter att ni lagt till "lång och trogen tjänst" i tråden, inte bara träffats IRL, för då skulle jag blivit utsparkad

Mina känlor inför det hela var, att när jag väl "outade" mig i galleriet, så kännde jag att det var en del som jag inte har en anning om vilka de var, jag har aldrig pratat med dom här så det känndes nästan lite obehagligt, Men ni har jag ju sett dom nicken kommit in här efteråt och då känner det bättre. Jag har kunnat presentera mig, och inte bara vara en "nykomling" som ser ditt bild och namn och dina barn i ett galleri.

Jag känner som många andra att jag pratar om många saker här inne, som jag inte skulle prata öppet om inför många av mina IRL-vänner. (så klart, det är ju dem jag pratar om här ) efter att ha blvit vänner med många på FB, tycker jag det har blivit svårare att vara anonym här på BT, jag glömmer bort mig! Så ett privatforum skulle vara skönt på ett sätt.

En annan reflektion när Snorkis och jag kom fram till att vi bor nära varandra, så fick jag återigen lite svettningar. Rädd för att vi skulle ha gemensamma vänner, eller att scenaroit att hon träffade någon som kännde mig och att hon då skulle svara - ja men henne känner jag via ett forum på BT. Jag har självklart pratat med henne ang. detta och så är inte fallet.

och så:

SNORKIS -tack och starkt av dig att komma in och skriva några rader, jag gråter och lider med dig, kan inte tänka mig hur det känns för dig och din make. Förstår om ni är världens olyckligaste nu. Får  ni någon hjälp? terapi? Välkommen in hit när du vill, och säg till om det finns nåting vi kan hjälpa till med! Alla sympatier till dig.!!

• BrudSommar2006

Jag fattade inte ett ord av den där länken så jag gav upp.

Annars undrar jag mest var Nenne är??

• Telis

Inget sms från nenne än. Tänk om det är jag som är spåtanten?! Jag sa ju den 24:e för flera veckor sedan.

Det är ju förstås en väldigt liten katastrof i jämförelse med riktiga katastrofer men jag har lyckas förstöra en hel tvätt. Allt är ljusblått. Inklusive en massa nya Televinkenkläder jag köpte i fredags.

Det här var väl en konstig artikel:

www.svd.se/nyheter/inrikes/foda-och-stada-pa-bb-i-sundsvall_5169671.svd

Den säger ju liksom ingenting om vad det är som är själva nyheten. När jag låg på BB fick jag all medicin på en gång, sen var det upp till mig att komma ihåg att ta den på rätt tider. Att min man var med och tog hand om mig kändes inte så konstigt. Och när vi skulle åka hem stod det stora tvättsäckar i korridoren, det kändes inte heller så märkligt att slänga lakan, kläder och handdukar där på vägen ut. Det känns som om halva artikeln fattas?

AM, ska ni på utflykt idag?

• kikki kikki

fru AM skrev 2010-08-22 10:42:07 följande:
    Stackarn - fast han hade ju valt det själv ... Lite kul var det men jag förstod tyvärr inte allt de sa (är rudis på norska)

Nä jag fattade inte allt jag heller men det var kul och fler borde få uppleva det.....när han fräste håll käften så höll jag på att dö av skratt.....man känner igen sig...

• kängu

Åh Telis, så där gjorde jag också för ett tag sen med en maskin vittvätt, där jag bland annat hade 2 nya vita sommartunikor.. råkade få med en pytteliten Ru strumpa (röd) så hela tvätten blev förstörd Fy så tråkigt!

Nenne var inne igår ser jag... men var är hon nu?!

Ego, nu äntligen har Rus feber gått ner lite. Han har i alla fall under 40 grader nu med ipren+alvedon kombinerat så vi är glada. Igår var han uppe på 41 grader så då var det riktigt läskigt Hoppas att detta är sista dagen med feber nu. Det är så hemskt att se honom så dålig

• Telis

kängu, man skäms ju att ens ta upp det när det finns Snorkiskatastrofer i världen men trist är det iallafall.

Vad skönt att febern är på väg ner, även om den fortfarande låter läskigt hög tycker jag! Jag bävar för att Televinken ska bli så där sjuk, det låter fruktansvärt. Jag lider bara han är lite snorig och täppt.

Nej, nu börjar ju klockan närma sig 12, nu får nenne komma in och rapportera tycker jag!

• Telis

Grön plupp på nenne!! Jag ser dig allt!

• nennesjuttioåtta

uppställning på linje! 

Eller ja, vad det nu blir. Tog en rolig bild idag, jag och maken bredvid varandra. Han ser ut som en spaghetti. Jag är nu 113 cm i omkrets *stolt*, jag har snart egen atmosfär så jag frågade om han ville vara min måne (fast han har nog inget val med min dragningskraft, höhöhhö)

Tinga – såg för hundra sidor sen att du ville ha receptet på brödet. Vad kul att ni gillade det!

Skållade havrerutor

Skållning:
    6 dl vatten
    4 dl havregryn
    50 g smör

50 g jäst
    1 dl vatten (37°)
    1,5 tsk salt
    2 msk sirap eller honung
    1 msk nystött anis eller fänkål (eller brödkryddor)
    ca 12 dl rägsikt eller valfritt mjöl
    Havrgreyn till garnering (pumpafrön är godare!!)

Ugnen: 225°C

Skålla havregrynen, låt svalna till 37°. 
    Lös jästen i 37° vatten. Häll i övriga ingredienser (inkl de skållade havregrynen). Jäs 40 minuter. Knåda, lägg på bakplåtspapper på en plåt och jäs ytterligare 30-40 minuter. Pensla med vatten och strössla på havreryn. Grädda 20-25 minuter.

Svar på tråden Livets toppar och dalar