• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Tinga - ahhh... så hotellet i Växjö var helt ok ... då mindes jag fel. Får kolla in det där framöver. Själv har jag precis kommit hem efter hojhelg, kräftskiva och massa gott på Taxinge Slott . Maken är fortfarande ute och hojjar med brorsan.

• Telis

Cardinal var det vi bodde på. När vi var där var det 30 grader varmt ute, det kan ju ha bidragit till att det var mycket folk ute på natten.

• Telis

Slapp ni ösregnet i Mariefred igår, Lappis? Jag har en fd klasskompis som rapporterade på Facebook att dom blivit dränkta där igår.

• Piggelin1

Oj, vad ni skrivit mkt sen jag loggade ur i fredags em

Vad det värmde att se att Snorkis var inne igår, vi har alla undrat & tänkt på er så mkt. Blev alldeles tårögd bara av att se ditt ncik Jag inboxar, eftersom du antagligen inte läser så mkt här.

Lappis - angående Österlen, kan ni inte flyga billigt m tex Malmö Aviation & sen hyrbil över helgen? Gjorde jag & min dåvarande pojkvän för typ 15 år sen, när jag bodde i Sthlm, minns jag. Fast det vara bara Malmö över helgen den gången.

Lappis - om ni kör på Glasriket, ha inga som helst förhoppningar om några matupplevelser (förutom PM då) - vi blev ju GRYMT besvikna nu i sommar. Känns som att Glashotellet är det enda stället i Glasriket som är OK, men så kostar det ju en slant med. Men mysiga fik, trevliga matställen, små fina butiker (som på Österlen) - de lyste verkligen med sin frånvaro, tyvärr   Vi inhandlade en styck snygg lampa på www.bsweden.com/ - outleten låg i en lada mitt ute i skogen, men annars var det inte så mkt att hänga i julgranen förutom de stora Kosta, Orrefors etc.

Luna - var det du som tipsade om Karlaby Kro? Var på väg dit för tre år sen, innan A föddes, men det blev Gässlingen i Skanör Falsterbo istället den gången. Men vill minnas att Tinga varit där & pratade gott om det!

Ngn (AM?) pratade om sköterskor som häver sig på magen - jotack, de finns fortfarande, iaf för tre år sen, när A föddes. Så just där verkar det inte ha moderniserats speciellt, det var så inibängen obehagligt minns jag.

Ang galleriet - håller med föregående alla talare ang att inte få tillgång sådär direkt. Behöver dock inte vara ngt stängt forum för min del, lite nytt blod då & då skadar ju inte.

Sweet, var den första av er som jag träfffade IRL, sommaren 2007. JÄDRAR vad nervös jag var när vu ringde på dörren hemma hos dem den gången. ...och sen tjötade jag/vi hål i huvudet på vår män mellan 19-halv 2 på natten

Hittade precis ett gäng gamla nick - Moppy, Storasyrran, Nattson, Zozo, Hjortron, Victory, Junilejon & några till. Vad man glömmer! Letade nämligen efter min förlossningsberättelse från slutet av 2007 & fick scrolla rätt många sidor innan jag hittade rätt. Ska nämligen på samtal med KBT-BM nu till veckan & ville friska upp minnet lite vad det egentligen var som hände, lite mer i detalj. Många deja vu-grejor som poppade upp när jag läste - Nennes otroligt roliga liknelse med vasaloppet, detta att försöka bli gravid, Tingas plus några dgr efter A's födelse osv.

Cicci, smörgåstjej Det är ju det jag säger, det finns hur mkt gott som helst som man kan göra med mackor!!

Oupsie - vecka 16 - jösses vad tiden går fort! Själv är jag runt 30 fulla veckor nu, ten more to go...

Ok, dags att gå ut i solen!

Ha det gott, tjejer!

• Lapinette

Telis - vi satt ute i badtunnan när regnet kom! Såg absolut ingenting och mammas gubbe sprang in och hämtade paraplyn. Helt galet vad det öste ned (försökte rädda skumpan vi hade i glasen). Tur i oturen så kom aldrig skuren när vi åkte motorcykel.

• Parnassia

Här har vi haft en hektiskt helg med dop, besök, middag och övernattning av mina systrar med familjer och idag har vi varit iväg och ätit och firat min pappa som fyllt år. Så nu kämpar jag med ikapp läsning!

UNDERBART att se dig här Snorkis!!! Som vi har längtat, undrat, oroat och hoppats för/efter dig och din man. Jag blir så glad att du orkat hitta in här igen. KRAM!

Och vad det verkar är Nenne hemma än...

PBs sammanfattning var ju av världsklass! Bra gjort!

• Lapinette

Telis (igen) - ja Taxinge är verkligen livsfarligt och speciellt denna årstid när det kryllar av getingar som drar sig till sött.

• lunagarden

Piggelin - vecka 30, vad härligt, själv har jag kommit till vecka 22 nu och kan äntligen få hjälp på förlossningen om de här sammandragningarna inte ger med sig - innan dess gör man ingenting för att stoppa det hela.

Jo, det var jag som tipsade om Karlaby, ett underbart ställe som jag varmt rekommenderar!

• Lapinette

Piggelin - jo normalt sett brukar vi ju flyga och sen hyra bil men tanken var att få andända "Ferdinand".

Svar på tråden Livets toppar och dalar