• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Telis igen, massera magen med "sol, måne vattenfall-varianten"?
    Dvs ffa tryck-drar man en halvmåneformad rörelse från där magsäcken sitter-nästan i solar plexus, och ner över vänstra sidan av magen. Det kan ibland räcka för att ge de där extra tarmrörelserna som kanske fattas.

Har det varit rejäla blöjor eller bara pluttar? För har det kommit ut mycket nu, så klarar den där tröga magen säkert en hel del päron/plommon innan det blir för löst. Och att hålla upp farten på det hela kan väl vara bra.

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2010-08-22 18:21:07 följande:
    Äh, det är den där Linas matkasse som har skickat med en hel kyckling den här veckan. Puckon, vet dom inte att det fins färdiga filéer i affären?!
    min kollega kanske extraknäcker där? Hon trodde ju filéer var ett nytt påfund...

Nä, jag är inte och föder. Hur kan något så nära kännas så himla långt borta??!?!? Nu ka jag göra fiskgratäng! 

Och här har solen varit framme hela dagen, alldleles lagom varmt och skönt och när vi låg i hängmattan så seglade två havsörnar högt ovanför våra huvuden. Rofyllt! Men ingen bebis trots att jag var sååå avslaaaaaappnaaaaaad. Så ikväll blir et långpromenad igen.

AM – man måste äta sju (7) ananasar för att det ska ge effekt. Min tunga kommer trilla av om jag ger mig på det...

• Mrs  B

Telis = vi fick Latulos till Malte och hans tröga mage och det blev bra.

• passionsblomman

Mrs B skrev 2010-08-22 18:31:06 följande:
    PB = nä, inget som hänt nu så det är inget du har missat    Jag väntade Malte 2007 och det var på hösten som detta hände och inget särskilt roligt.....

Nej FY fan! Usch!

(tur att det var före min tid, jag började undra om jag är den mest självupptagna kvinnan i universum, som missat en så jobbig sak...)

• nennesjuttioåtta

men gud vilket förvirrat inlägg, jag ber om ursäkt!

Piggelin, v 30! Pah, du kommer ju hinna föda på bf innan det är min tur!

• Mrs  B

PB = jag var mer aktiv innan när jag jobbade mindre och var mammaledig än vad jag har varit det senaste tiden.   Just nu hinner jag inte sitta vid datorn så mycket tyvärr och saknar er här inne, hinner inte ens smygläsa, men så är det just nu.

• passionsblomman

Mrs B skrev 2010-08-22 18:38:46 följande:
    PB = jag var mer aktiv innan när jag jobbade mindre och var mammaledig än vad jag har varit det senaste tiden.   Just nu hinner jag inte sitta vid datorn så mycket tyvärr och saknar er här inne, hinner inte ens smygläsa, men så är det just nu.

Det är ju så det är, det går i vågor...

Jag kan ju säga att skulle jag stäla mig i en blomsteraffär igen, så skulle BT-tiden krympa drastiskt. Florister surfar inte. De diskar.

• Mrs  B

PB = ja, så är det ju.  Mitt yrke sitter inte heller vid datorn. Sen kommer jag numera hem sent, hämta barnen, laga mat, aktiviteter osv..... Sen somnar jag...

• Mrs  B

MSW = är i Växjö på fredag och ska inte samåka. Är du där så kanske vi kan luncha på campus????

Fru E = som det ser ut nu kan jag luncha på onsdag i stan. Sms???

Svar på tråden Livets toppar och dalar