• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • kängu

Telis, vi tog rapsolja i ersättingen, funkade väldigt bra och ska vara bättre än messmör som innehåller en hel del salt (enl.vår BVC-sköterska). Dunka på med rejält med rapsolja i flarran så löser det nog upp sig! Stackars Televinken

• kängu

Nu säger jag godnatt, är så fruktansvärt trött efter den här helgen med all oro och bärande etc. En eloge till er som har två barn, förstår inte hur ni står ut när de är sjuka Makens och mitt beslut att vänta med syskonförsök känns ännu bättre efter denna helgen...

KRAM!

• lunagarden

kängu - förstår att du är helt slut - just när man uppe i småbarnsåren inser man inte hur kort den är, ingen tröst för er just nu, men ni kommer att tänka på det sen!

Vad bra att bvc-sköterskan tänkte på saltet i messmöret, det hade nog inte min i åtanke. Fast å andra sidan blev det bara ett par matskedar messmör i vällingen innan förstoppningen släppte.

• viktualia

Telis - Trollet mådde apa för några veckor sedan och han fick 1 matsked katrinplommonpuré några dagar i rad.. när det väl släppte så krävdes hushållspapper i näsan för att klara att byta blöja... ehum... Maken vägrar erkänna, men jag tror faktiskt att han spydde när han överlämnade stinkbomben till mig.. hm... jättejobbigt.. själv försöker jag IDOGT hålla jämna steg med katrinplommon till Trollet... inte helt lätt.. Päron räcker hittills inte åt honom...

Kram till kikki och kängu! Och MrsB - jag minns också ditt elände.... maaaj goodnäääs

• Ore

Kängu: Hoppas att lilla Ru blir frisk!

Salt i messmör??? Jag har inte hittat något på innehållsförteckningen på någon fjällbrynt-variant. Däremot innehåller de flesta av dem socker, men man kan hålla utkik efter den gröna byttan, Messmör Natur, den är utan socker... (Irriterande nog så verkar den inte finnas kvar i den butik jag handlar i - måste fråga om det, även etiketten på hyllan var borta...)

BS: Aha, där fick jag en förklaring till varför lillkillen haft ganska lös mage på sistonde

Telis: Angående sömn hos barn, så har jag märkt att lillkillen vill sova betydligt mer på dagarna nu när han kryper omkring och är i farten av sig själv (han somnade i bilen idag, fortsatte sova när han flyttades över i vagnen och rullades in, och när han vaknade till efter en timma så öa jag honom i spjälsängen för att morna sig, då somnade han och sov 1,5 h till!!!)... Och han börjar även mer och mer komma på saker att underhålla sig själv med, i längre stunder än tidigare...

Kanske att det blir så med Televinken också? Håller tummarna för det!

• Ore

Vickan: När jag ville ha katrinplommoneffekt, så balanserades detta upp så att det blev litet katrinplommon och desto mer äpple (Det ska väl vara litet stoppande?)

• Telis

Tusen tack för alla bra tips för Televinkens mage! Han har fått ganska mycket katrinplommonpuré utan att det haft någon effekt, nu törs jag nog inte ge mer för att jag är rädd att han ska få magknip av det. Massage och rapsolja låter ju jättebra, ska köpa rapsolja imorgon och prova!

porchez, Televinken är lite drygt 7 månader nu.

• Telis
    Ore skrev 2010-08-22 21:11:15 följande:
     Telis: Angående sömn hos barn, så har jag märkt att lillkillen vill sova betydligt mer på dagarna nu när han kryper omkring och är i farten av sig själv (han somnade i bilen idag, fortsatte sova när han flyttades över i vagnen och rullades in, och när han vaknade till efter en timma så öa jag honom i spjälsängen för att morna sig, då somnade han och sov 1,5 h till!!!)... Och han börjar även mer och mer komma på saker att underhålla sig själv med, i längre stunder än tidigare... Kanske att det blir så med Televinken också? Håller tummarna för det!
    Åh, jag blir nästan tårögd när jag läser det här! Hoppas, hoppas, hoppas!!

Imorse hade jag förresten glömt att även bra faser går över. Han har sovit så himla bra på nätterna senaste veckan, nästan inte ätit alls på natten och sovit till 6.45 men imorse stod klockan på 4.18 när han bestämde sig för att det var färdigsovet.

• lunagarden

Har samma erfarenhet som Ore - Charlie har sovit jättelite på dagarna, en halvtimme i stöten (första fyra månaderna bara i famnen dessutom), men sen han började krypa sover han mycket mer på dagarna och lägger sig tidigare på kvällen, så håll ut, Telis!!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar