• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis

Brunch, brunch, brunch! Kan vi inte ta ett datum när Pricken kan följa med?

• Telis

Fy tusan alltså, att stycka hela kycklingar är inget kul.

• viktualia

Stycka kyckling - är något i matlagningsväg som jag tvärvägrar! Köper bara kycklingfilé och är fånig nog att tycka att allt annat är läbbigt...

Brunsch - hade varit skoj men är lagom fullbokad under september...

• Telis

Äh, det är den där Linas matkasse som har skickat med en hel kyckling den här veckan. Puckon, vet dom inte att det fins färdiga filéer i affären?!

• Telis

Idag har vi förresten bytt sju bajsblöjor. Stackars T verkar vara rätt trög i magen och det gör ont så han gråter varje gång. Vi matar med rivet päron och försöker få i honom mycket vatten (han får ju ersättning också så han borde få tillräckligt med vätska) och smörjer med Inotyol i rumpan. Något annat man kan göra? Hur mycket päron/katrinplommonpure törs man ge utan att han får magknip av det istället?

• passionsblomman

Mrs B

VA!!!

Det var bland det värsta jag hört i krämp-väg!

Har detta hänt medan jag var med i tråden? För isåfall är jag HELT rudad och döv och blind.
    Nämen, visst är väl Malte lite äldre än så va? *hoppas*

• passionsblomman

Telis, aaah-jag såg dig för ett ögonblick framför mig, huggandes huvudet av kycklingar på lång rad, och sedan plocka så fjädrarna yr...

Vi köper ofta hel färsk kyckling. Det brukar vara en sådan där "just nu-pris-vara" och är mycket uppskattat här. Jag hugger upp dem efter min egen logik, i sina beståndsdelar och brer ut dem i långpannan, med smör och soja på.

• kikki kikki

Mrs B skrev 2010-08-22 18:10:52 följande:
    kikki kikki       =när jag väntade Malte gick jag ner i vikt istället för upp och det enda som konstaterades var att organen blev "fastklämda". För mig var det som att ha maginfluensa varje natt, för det var bara på natten som jag var dålig och det började när jag var i 6 månaden.   I början trodde jag det var maginfluensa eftersom jag jobbade på en förskola och där finns sjukdomen då och då men efter ett par gånger och många samtal till sjukvårdsupplysningen och BM konstaterades det som jag skev ovan. Min oro var stor eftersom jag tidigare på året haft mitt MF. Min pappa ringde tom ambulansen men de ville inte ta emot mig om det nu var så att jag var magsjuk.   Jag var många gånger helt utslagen på toalettgolvet. Jag levde på vatten och skorpor, blev sjukskriven när det var fem veckor kvar men sen föddes Malte. Han vägde 3850g och det var inget fel på honom. Hoppas du kan få ett svar om vad det är som inte stämmer!

jag behöver inte springa och sköta magen utan har bara förjävla ont.....kräkningarna och illamåendet har försvunnit sen jag började äta halsbränne tabletter.

men dom har nu två gånger hittat keton i urinen men mitt blodsocker är bra.

jag har nu bara 7 veckor kvar så jag försöker bita ihop.

• Mrs  B

PB = nä, inget som hänt nu så det är inget du har missat    Jag väntade Malte 2007 och det var på hösten som detta hände och inget särskilt roligt.....

Svar på tråden Livets toppar och dalar