• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Ore

Oooohhhh, spännande Nenne! HOPPAS att det är Pricken som börjar signalera sin ankomst.

Och hörru du, själva födandet har ju inte börjat än, så du har fortfarande chans att glänsa i det!!! Det är helt enkelt så att du är så strålande på att vara gravid, så Pricken stannar gärna ett tag till

• nennesjuttioåtta

är det ens någon idé att klocka sammandragningarna bara? Det är ju nästan hela tiden, men de gör inte ont men är rätt dryga ändå för det är ju så stor yta av mig som blir helt stel och spänd.

• nennesjuttioåtta

Ananas, ja det får bli en tur till affären idag med. Och hallonbladste ska vara grejt.

Ore jo men snacka om att suga på karamellen... När kommer trappan då, eller ska han bygga den själv också? 

• Ore

Telis och Kängu: Trist med missfärgad tvätt. Jag lyckades få med ett vitt underlakan till spjälsängen med övriga bäddsetet, som var starkt starkt blått. Å andra sidan så matchade det ju bättre efteråt Men nästa gång lyckades jag få med det starkt blå örngottet med litet andra lakan. Mindre skoj...

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-22 12:24:44 följande:
    Ananas, ja det får bli en tur till affären idag med. Och hallonbladste ska vara grejt. Ore jo men snacka om att suga på karamellen... När kommer trappan då, eller ska han bygga den själv också? 
    Nej, den ska tack och lov INTE byggas själv. Men litet vill han allt vara med och pilla på den, pratar om att sätta upp stolpar för staketet runt trapphålet. (Och med tanke på vad trappan verkar kosta kan jag inte klandra honom för det...).

De hade inte tid att bygga den förrän nu i höst, så jag har litet tid till på mig att fundera ut exakt hur jag vill att den ska se ut... Tror jag har ganska bra koll på det.

• nennesjuttioåtta

Ore, ok men siktar ni på att flytta in före jul eller vad är det som gäller nu?

En helt annat sak. Slemproppen, är det någon som vet om den är som ÄL-slem eller vad ska den ha för konsistens och hur ser den ut? Inte för att jag tror att jag sett något av den, men i förrgår fick jag en jätteflytning (mer än vanligt alltså, jag är som en tvålautomat) och tanken slog mig att jag inte vet. 

• viktualia

Nenne - men det börjar ju dra ihop sig låter det som!! *gaaaaaaaaaaaaaaa vad spännande*

23:e är en bra födelsedag.. menar min pappa i alla fall...

Jätteflytning, bajsbehov och ont = nåt händer! HEJA PRICKEN!!!

• nennesjuttioåtta

ja det vore ju skönt att slippa bli igångsatt men jag tror ingenting förrän jag är på förlossningen och de säger att vi inte ska åka hem på ett tag.

Svar på tråden Livets toppar och dalar