• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Nä hörrni brudar vad sägs om en brunch snart igen?

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-08-22 16:30:59 följande:
    Vad trevligt det låter ... bajsbehov och slem .. men härligt att även sånt kan vara positivt!

Jaaa, i slutänden är nästan vad som helst som tyder på att väntan faktiskt börjar gå mot sitt slut, positiv.

Klart det var slemproppen Nenne! Delar av den ialalfall (det är förövrigt typ det äckligaste ord jag vet!) Och var bara glad om det mjukar upp sådär lite i långsam takt. Det där är rmn barmhärtig förberedelse.

Nu du, nu kommer säkert SMS:et vi väntar på snart:

Lappis, inte kan det ha varit svårt att rädda skumpan? Du sveper ju gärna sa du ju?

Jag vill bara påpeka att jag inte gör NÅGRA anspråk på att ha fått med allt och alla i den där sammanfattningen. Jag bara började, och när jag såg hur LÅNGT jag börjat, så blev jag alldeles förskräckt över tanken på att få allt utsuddat, så där som BT gör titt som tätt. Så fyll på ni andra med vad ni kommer på.

• Tinga

Piggelin - jo, det är jag också som varit på Karlaby Kro. Men då var det jobbet som betalade. På Karnelund får man ju två dygn för samma pris som man får ett på Karlaby, så jag hade definitivt hellre valt Karnelund.

Nenne - spännande med startad(?) förlossning.

Telis & Lappis - åh ja, visst är Svenssons i Lammhult en fantastisk affär. Maken och jag var där när vi var i Småland i våras. En våt dröm om man älskar möbler och inredning.

Piggelin igen - va, ut i solen? Här har det spöregnat större delen av dagen. Fast just nu håller det uppe, så jag ska passa på att ta en joggingtur. Piff & Puff får följa med i vagnen, så att de också kommer ut en runda idag.

• Lapinette

Tinga - jag försöker också motivera mig för en joggingtur men vet inte om det blir det eller att storhandla när maken väl har kommit hem.

• passionsblomman

Oooh, vi klarade oss hela sonens fotbollsmatch, med bara lite droppar en stund på slutet... ...men EFTER matchen! Skyn stod vidöppen och det regnade så man inte såg någonting. Dessutom torskade de, trots tidernas kämpainsats och att de egntligen verkligen förtjänade en vinst. Min son skrek i ursinne och vredesmod medan tårarna sprutade värre än regnet. Men nu har allt lugnat sig. Solen skiner igen. "Sol ute sol inne sol i hjärta sol i sinne" , eller hur var den?

• Mrs  B

Kollar in en runda för att se om det har hänt något med Nenne????  Kanske, kanske föder hon barn just nu????

Annars är det full rulle här men har haft en inte alltför rolig helg. Magont igår och huvudvärk hela natten dessutom illamående, "sandpapper" i halsen och allmänt hängig i kroppen.... Anar att det är magkatarr som spökar då det har varit två intensiva veckor på jobbet...... Får hoppas att jag hittar min roll snart och kan varva ner.

Läser ikapp....

• Mrs  B

Galleriet = har inget mer att tillägga än det som redan skrivits.

• Lapinette

AM - skulle jättegärna ... har bara nästan inga helger lediga fram tills i mitten av oktober.

• Mrs  B

kikki kikki       =när jag väntade Malte gick jag ner i vikt istället för upp och det enda som konstaterades var att organen blev "fastklämda". För mig var det som att ha maginfluensa varje natt, för det var bara på natten som jag var dålig och det började när jag var i 6 månaden.   I början trodde jag det var maginfluensa eftersom jag jobbade på en förskola och där finns sjukdomen då och då men efter ett par gånger och många samtal till sjukvårdsupplysningen och BM konstaterades det som jag skev ovan. Min oro var stor eftersom jag tidigare på året haft mitt MF. Min pappa ringde tom ambulansen men de ville inte ta emot mig om det nu var så att jag var magsjuk.   Jag var många gånger helt utslagen på toalettgolvet. Jag levde på vatten och skorpor, blev sjukskriven när det var fem veckor kvar men sen föddes Malte. Han vägde 3850g och det var inget fel på honom. Hoppas du kan få ett svar om vad det är som inte stämmer!

Svar på tråden Livets toppar och dalar