• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

Mrs B Usch och fy, som det inte hade räckt med oron för MA/MF igen!

• nennesjuttioåtta

nu blir det promenad!

Och förresten, jag tror inte det var någon del av slemproppen, för det var mer hudotion än ÄL-flytning. Och så dricker jag ju laktulos i förebyggande syfte, så det räknas inte heller. Nä, det blir igångsättning på fredag.

• porchez

nenne är inne och verkar vara vid gott humör? Men vad ska du annars vara med din gula fina smiley

Har världens bästa mormor som gav mig en stor påse med kantareller idag, nu när jag skulle ta hand om dom, så ser jag att hon tom. har rensat svampen åt mig.. ååå söta rara mormor...

MrsB usch vilken hemsk graviditet!

Igår hade jag en heldag med min ny/gammla vän och hennes 11 månaders bebis, ni inser jag lite mer hur ansträngande det är att underhålla ett barn HELA tiden Telis hur gammal är televinken?

ÄR sjukt sugen på rödvin ikväll, har inget hemma och just nu suckar jag åt att bo i sverige och det inte går att handla det man vill när man vill

• muggles

håller på och läser ikapp...

Oupsie skrev 2010-08-20 17:08:59 följande:
    Tänkte köpa sushi förra veckan och så skulle maken ringa och beställa, och då frågade han om den hade varit fryst, men fick till svar att den inte hade varit fryst. Men de kanske missförstod och menade att den "tillagade" sushin hade varit fryst . Blev lite förvirrad, för jag hade för mig som PB, att fisken ska väl vara fryst vilket som?

Det var en kock (på ett av Gbgs bästa rest) som sa att de har slutat att frysa fisken innan de gör sushi och annat på rå fisk, för fisken håller så bra kvalitet nu för tiden att det inte behövs(?). Litar du inte på detta så kan du fråga efter "mamma-sushi", det åt jag några ggr under min grav. Det är alla sorters sushi fast utan rå fisk. Du kan ju äta kräfta, avocado, crabfish, ...

• muggles

Kängu: inne i Gbg finns det ju en akutmottagning för bara barn (på Kungshöjd).  Du kan inte ringa dem och höra? Jag tycker det låter lite oroande att han så ofta har feber...?

• Lapinette

nenne - är du fortfarande kvar här??!!!

• Lapinette

Hoppa hoprep borde väl funka tycker jag ... men vad vet jag?

• MSW

MrsB: Nu på fredag den 27? Isf är jag inte i Växjö.. Börjar inte förrän den 31.. Du kommer säkert in i jobbet snart.. Är det ok folk att jobba med eller? (Kommer inte ihåg om du hade varit där innan eller inte...)

Oupsie: Spännande med ny lägenhet! Vill också gärna se pdf!

PB: Schysst uppdatering!

Och på tal om pottränande barn så har vi nu bestämt oss för att inte köpa blöjor fler gånger! Vi har haft en del olyckor i veckan, men den mesta tiden funkar det och de flesta nätter.. Får se hur det går när han börjar dagis..

Annars börjar vår sista lediga vecka imorn, och jag har redan lite "förångest".. Kanske itne så mycket för att skolan börjar, men för pendlingen och för att vår långa härliga sommar "redan" är över.. (Tänk vad fort tre månader går)! Men när vardagen sätter fart har jag förmodligen lite mer tid att hänga med här igen..

och kram!!

Och förresten Nenne: Eftersom jag inte är inne och skriver så ofta (även om jag försöker läsa) så passar jag på att önska lycka till, ifall det nu skulle vara så att pricken får lust att komma ut innan igångsättningen på fredag!!

Kram igen!

• BrudSommar2006

Telis, det där hände oss också, tog flera dagar och enorma mängder katrinplommonpuré att komma till rätta med, stackarn. Har läst att åttamånadersburkarna börjar ha mer fibrer i sig och då ska det inte hända så lätt utan börjar finnas risk för tvärtom istället.

Angående Mrs Bs graviditet så kam jag intyga att hon var väldigt positiv mitt i eländet och klagade väldigt lite!

• kängu

Mugglan, jovisst är det oroande men samtidigt kan det ju vara tillfälligheter. Jag kommer prata med BVC imorgon och be de att få en utredning. Förra gången han var sjuk var det dock typisk flygplanssjuka med förkylning och lite mellanhög feber (när vi var i Barca), så den gången var lite annorlunda än de andra.

Tack för tipset om mottagningen på Kungshöjd! Just nu håller jag tummarna för att denna sjukan är tredagarsfeber- då ska den nämligen vara över imorgon. Är den inte det så kräver jag en tid på VC!

Svar på tråden Livets toppar och dalar