• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Fru FruLLan

Fast så klart så vedt jag ju inte om det verkligen var teet som satte igång det hela. Men det står ju tydliga råd om att man inte ska dricka det i bröjan av grav för ev missfall så nåt ligegr det nog i det. Och jag tyckte att jag fick sammandragningar.

• nennesjuttioåtta

Frullan – maken ska köpa det idag, men jag tror nog den kommer när den vill ändå. Envis! Mycket ananas skulle man äta. Mycket sex ska man ha. Gnugga brötvårtorna som en dåre (15 minuter per timme, hallå, de kommer trilla av utan att ens ha snuttats på!)

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-23 11:03:57 följande:
    hej hej... Snorkis, alla tankar hos er och på lilla Sigrid. Tyckte Telis förslag var bra, skriv ett mail till henne och så får hon lägga upp en PDF (borde väl funka i galleriet? Annars kan man väl spara om den till högupplöst jpeg om det är kinkigt) eller maila oss istället, om det känns bättre. Förstår att du inte ill outa allt här.  Allra varmaste kramar, det är helt ofattbart sorgligt och förlamande ledsamhet. Hoppas ni får det stöd ni behöver. 
    Det var nåt sånt jag tänkte mig också...
  • fru AM

Nenne: har du masserat vaderna? Äsch - nu ska jag inte tjata mer. Pricken kommer när Pricken vill och är klar med det nu Pricken håller på med. Liksom barn går när de är redo (hade en jobbig förstalämning av Hektor på dagis. Tror det är extra jobbigt att lämna honom för att han inte går än, utan bara sitter där i sandlådan och ser så ensam ut ...) - så jag har funderat på att gåträna honom. Men fått lära mig på Internet just det att barn går när de är redo ...

• viktualia

Nenne - gnugga bröstvårtorna var ren terror när värkarna väl hade startat för min del...

Ego - grubblar över om en sack n seat vore något?! Visst är det nån av er som skrivit om en sådan?! FruLlis var det kanske till och med?

• Fru FruLLan

Säklert kommer den när den vill. Men vad sjutton man måste ju prova. Och ananas är gott, teet var vel okej. och att gnugga bröstvårtorna är nog bara bra för de behöver härdas lite inför sug-chocken som kommer inträffa. de första dagarnas amniing känns kan man ju säga.

Shit
    Tänk jag får dåligt samvete över att sitta och skriva "kul" saker här samtidigt som man vet att snorkis genomgår ett helvete. Det är så himla jobbigt.

• Fru FruLLan

och så klart är det ju INTE mig det är synd om i det här läget...

• Fru FruLLan

Vickan
    Cicci har en sån och är jätte nöjd!

• nennesjuttioåtta

Vaderna! Just det! Alltså det är en punkt där som är jävligt öm. Liksom på insidan ganska nära fotknölarna (5 cm upp). Är det the spot?! 

Annars inga känningar alls inatt. Men tackar min lyckliga stjärna att jag inte behövt kissa på nätterna tidigare, fick göra det två gånger i natt och även om foglossningen nu är så pass bra att jag fixar att gå som folk igen så kommer jag inte upp utan svårigheter och ömmande skrev som är som hamrande knivar och baseballträn i ett enda sammelsurium. 

Lunagarden – har ingen app till min telefon men den här: www.varktimer.se/ fast jag har aldrig behövt använda den än mer som en test om det funkar... 

• nennesjuttioåtta
    Fru FruLLan skrev 2010-08-23 11:15:31 följande:
    Säklert kommer den när den vill. Men vad sjutton man måste ju prova. Och ananas är gott, teet var vel okej. och att gnugga bröstvårtorna är nog bara bra för de behöver härdas lite inför sug-chocken som kommer inträffa. de första dagarnas amniing känns kan man ju säga.ShitTänk jag får dåligt samvete över att sitta och skriva "kul" saker här samtidigt som man vet att snorkis genomgår ett helvete. Det är så himla jobbigt.
    ja, jag vet hur du menar... Nästan så jag inte ville in idag och rapportera (läste igår innan läggdags) för det känns nästan vulgärt att tjata om det nu.
Svar på tråden Livets toppar och dalar