• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

nenne - vad är det du gnuggar? Och vem ska springa med ryggsäck? Känner att jag inte alls hänger med i dagens konversation.

• nennesjuttioåtta

Ja jag vet inte vad jag gör här. Maken har börjat jobba igen för att spara semesterdagar tills vi är 3. Så nu sitter jag här med otroligt dålig matlust trots att jag var jättehungrig alldeles nyss men fiskgratängen står mig upp i halsen. Får besök av en vän om en stund iaf, ska försöka hinna pynta lite till i källaren till dess. 

• nennesjuttioåtta

lappis, jag ska gnugga en punkt på vaden och/eller bröstvårtorna, och Ore var sugen på någon tävling där man sprang uppe på fjället med ryggsäck och tält

• Lapinette

nenne - absolut om du gör detsamma (alltså min uppmaning)!

• Lapinette

Jösses, vem fasen vill springa på fjället med en ryggsäck med tält??!!!

Ska du gnugga vaderna och brösten samtidigt?! (sitter här och funderar ut den bästa tekniken).

• Fru FruLLan

Hons ska vel gnugga brösten MED vaderna!

• Lapinette

Ahhh... är det så man ska göra men rent tekniskt sett ... hur funkar det??!!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2010-08-23 12:53:17 följande:
    nenne - absolut om du gör detsamma (alltså min uppmaning)!
    Låter ju som en fantastisk idé!
    Fru FruLLan skrev 2010-08-23 12:59:20 följande:
    Hons ska vel gnugga brösten MED vaderna!
    Låter ju som en... ehh. fantastisk idé men då tror jag det är lättare att hoppa och skita samtidigt, än att försöka kränga benen över min (jag skojar inte) gigantiska mage. Det är såna här tillfällen man skulle haft långa hängtuttar.
  • Lapinette

nenne - skit att du inte har hängtuttar får kanske tuttarna hade kommit ned till vaderna istället för tvärtom?!

• muggles
    viktualia skrev 2010-08-21 18:01:01 följande:
    Smint - *vinkar lite* Passionsblomman - kära NÅN vilken snygg sammanfattning! Inboxa Snorkis vilket inläggsnummer det var - för den sammanfattningen var ju precis vad hon frågade efter!! (jag menar.. med vår kackeltakt är det ju tveksamt att orka läsa ikapp...) Ego - Grubblar över Trollets ätande. Hur ofta äter hans jämnåriga? Televinken, Astrid, Grynet, Parnassias H - har jag glömt nån? Eller ni andra vars barn passerat halvårsåldern kanske också minns?!?! Hittills har det blivit så (japp, rutiner är inte min kompis) att han äter bröstmjölk ett antal gånger fram till lunch. Äter sedan lunch med alla delar - kyckling, potatis, grönsaker, frukt. Ett gäng omgångar bröstmjölk, ett fruktmellanmål och sedan gröt innan läggdags.. Målet är dels att han ska känna sig mätt på nätterna (=sova ordentligt) och dels att fasa ut amningen.. Hittills är det lite rörigt att gå från "fri" amning till nån form av ordning... Nån med synpunkter?!?!  
    Jättebra Vickan, jag tänkte samma: inboxa för 17 PBs eminenta sammanfattning till Snorkis för skulle inte tro att hon orkar hänga här på regelbunden basis ännu. Kram på dig Snorkis om du läser!

Det är jättesvårt att ha fasta amningstider tror jag Vickan. Och när du ändrar i rutiner (el ja, inför nya i ditt fall) så är det alltid rörigt ett tag innan det satt sig. Hade du bara kört ersättning är det lättare med "fasta" (man får ju alltid rucka lite) tider.

Svar på tråden Livets toppar och dalar