• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Frullan - låter som perfekt timing så försök att ta lite ledigt! Åhhh... jag vill också vara ledig (mina två veckor i somras känns som en piss i Mississippi just nu).

• kängu

Mugglan, ja rapsolja is the shit för små ersättningsbebisar

• lunagarden

kängu - skönt att ni fick svar på vad det var iallafall! Infektionerna brukar ju börja när barnet blir lite äldre än sex månader och inte längre har kvar samma skydd som när de är nyfödda.

• kängu

Luna, ja läkaren sa det också och tyckte inte att det var speciellt konstigt eller ovanligt att han varit sjuk mycket det senaste.

• fru AM

Vet inte om ni avhandlat detta redan idag men såg ni artikeln i SvD om att stress gör det svårare att bli gravid ... Ytterligare en halvfärdig undersökning som "eventuellt kan visa att stress kanske kan påverka kvinnors fertilitet" . Så späds myten på ytterligare. I alla fall slarvigt använd så blir den där "kunskapen" rätt tröttande. Även för mig som är klar med barnafödandet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hog-stress-kan-hindra-graviditet_5172611.svd

Mugles: det var jag som var kritisk till tre-dagars-inskolning. I mitt fall pga att Hektor inte går än och som jag upplevde det under de tre dagarna hade det svårt att rent fysiskt komma in i gruppen. Men det hade gått strålande idag om man bortser från tokbrytet vid lämningen.

• fru AM

Idag åt jag lunch med min man. Det hade kunnat vara trevligt om vi inte hade börjat bråka. Skräp.

• kängu

Nu ska jag slita mig från datorn och passa på att plocka iordning lite här hemma medan Ru sover, samt dra i mig några koppar kaffe till. Är fortfarande vansinnigt trött trots tidig sänggång igår.

AM, trist att bråka med maken

• passionsblomman

fru AM skrev 2010-08-23 15:13:00 följande:
    Idag åt jag lunch med min man. Det hade kunnat vara trevligt om vi inte hade börjat bråka. Skräp.

Skit!

Och knip i hjärtat att lämna lille Hektor där i sandldan och gå...

Usch! Nu minns jag plötsligt tydligt hur det där var. Och hur det var att lämna min son i skolan här första dagen, fast han var 8. Jag grinade så det sprutade så fort vi kommit utom synhåll.

• Fru FruLLan

Kängu: Jobbigt mde sjuk liten ru. Hoppas han kryar på sig.
    och attans vad gott med kaffe.
    Jag dricker ju inte kaffe nuförtiden...
    SAKNAR
    kaffe så det håller på att ta kol på mig. Men men det är bara att bita ihop. Har man bestämt sig så har man.

AM: Jobbigt o trist att bråka med maken. Roffe hade sin sista inskolningsdag idag, också 3 dagars inskolning. Jag hoppas att lämningen går bra i morgon. Jag slipper dock ta hand om det hela eftersom maken sköter inskolningen. Jag har dock varit väldigt åpositiv till 3 dagarsinskolning.

• Lapinette

AM - jag blev förbannad när jag såg den och tog direkt en diskussion med maken om det vid frukostbordet. Shit, varför ska de lägga upp sånt i morgontidningen?

Trist att bråka !

Svar på tråden Livets toppar och dalar