• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Ojoj, Frullan! Så nu får herr Frullan springa runt med varma yllekallingar och bada bastu stup i kvarten också va? (Läste ngn artikel om detta för något år sedan). C-vitamin ska vara bra också. men jag förmodar att du är påläst och vet allt redan! Lycka till, önskar jag av hela mitt hjärta!

Intresseklubben: nu är maken och jag sams igen. Per mail

• Parnassia

Gött att ni är sams AM! Klart vi vill höra det!

• Parnassia

Vi ska göra ett ryck och plocka undan lite så att det ser ut som att vi gjort nåt vettigt idag.

Annars har jag shoppat vinterkängor till E idag, på rea och en löpartröja och en täckkjol till mig själv.

• fru AM
    Fru FruLLan skrev 2010-08-23 15:44:27 följande:
      det där brukar vara mitt argument mot hela stress teorin också.Det skulle ju inte födas några barn i halva afrika, irak och andra krisdrabbade områden. och så är ju intye fallet.
    MEn det kanske inte är så stressigt med krig som det sägs? Stressteorin skulle kunna vara beviset för den tesen ... 
  • Lapinette

Men just i länder som är i krig kanske man inte lider av det där stresshormonen?

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-08-23 16:19:16 följande:
    Men just i länder som är i krig kanske man inte lider av det där stresshormonen?
    Som en följd av ngn skum kemisk krigsföring kanske? Med "motgift"?
  • Lapinette

Kanske är det ett i-landsproblem?! En slags hormon som bara finns bland karriärskvinnor. För männen lider väl inte av det?

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-08-23 16:25:24 följande:
    Kanske är det ett i-landsproblem?! En slags hormon som bara finns bland karriärskvinnor. För männen lider väl inte av det?
    Nej men de har laptopen i knäet ju. En granat i axeln påverkar däremot inte fertiliteten nämnvärt
  • lunagarden

Frullan, tack för att du delar med dig av din historia, förstår att du har haft det tufft och vilken underbar tanke att vilja ge en dotter det som du inte fick

Intressant diskussion kring olika kön, det finns ju mycket skrönor kring hur det blir en flicka eller en pojke och ingen egentlig vetenskap? Kanske bra att jag slutade dricka kaffe när jag väntade Charlie då (och inte har börjat om) för nu blir det ju en lillasyster

Intressant också kring det här med stress, jag tror man har väldigt lätt för att skylla det mesta på stress idag. Och stress kan vi inte undvika i dagens samhälle, men vi kan lära oss att hantera den så att den inte skadar oss. Jag ger mig inte in i diskussionen om det skulle ha någon påverkan på vår fertilitet, för jag har ingen kunskap alls om det, men tycker att stressdiskussioner är intressanta i allmänhet.

• passionsblomman

Nenne, Tratten är kommen och påträdd efter bästa förstånd (inte helt solklart med flärparna tyckte vi, men nu sitter den där.

Kisse är totalt miss-nöjd. Hon vill icke befatta sig med are sig husfolket eller deras taffliga försök att bjuda på Nancys godis. Hon sitter nu i finsoffan och ser mycker förnärmad ut.

Men TACK för hjälpen. Nu kan hon inte klia och då tror jag det kommer att läka.

Svar på tråden Livets toppar och dalar