• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Nu fortsätter "bråket" per mail istället ... Fast rätt bra - då har man  svart på vitt vad man egentligen har sagt...

Frullan: Kan Roffe gå än?

• muggles

AM: kram till dig (ang bråket)

Frullan: va? Dricker du inte kaffe längre?! Det är väl nästan som att sluta med öl va? Varför dådå (om man får fråga)?

• muggles

AM: det som är dåligt med bråk på mejl är att det lätt kan eskalera (är min erfarenhet). Är det same-same som är orsaken?

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-08-23 15:27:03 följande:
    AM - jag blev förbannad när jag såg den och tog direkt en diskussion med maken om det vid frukostbordet. Shit, varför ska de lägga upp sånt i morgontidningen?Trist att bråka !
    Jag menar: HUR i hela friden lyckas t ex kvinnor i krigsdrabbade områden bli gravida då? Jag skulle i alla fall känna mig lite stressad under sådana omständigheter
  • fru AM
    muggles skrev 2010-08-23 15:30:25 följande:
    AM: det som är dåligt med bråk på mejl är att det lätt kan eskalera (är min erfarenhet). Är det same-same som är orsaken?
    Haha! Nej nu är det nygamla grejer som svartsjuka som är på tapeten! Härligt att det finns sjåar av ämnen att ösa ur!
  • Lapinette

Svartsjuka??!! AM, vad har du nu gjort???

Jag hoppas innerligt att min kompis (som alltid tar upp stress) inte har SvD!!!

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-08-23 15:32:56 följande:
    Svartsjuka??!! AM, vad har du nu gjort???Jag hoppas innerligt att min kompis (som alltid tar upp stress) inte har SvD!!!
    Jag har glömt att berätta på en gång när det bestämdes att jag ska luncha med mitt glamour-ex. Givetvis finns det en lång bakgrundshistoria här men ingen av er är intresserad av att läsa den

En höna av en fjäder men bra att gå igenom saker grundligt kanske ...

• Lapinette

AM - ahhh ... han som hade hus i Kalifornien. Fast det är väl ändå lite skönt att maken reagerar annars vore det väl lite trist? Och självfallet skulle vi vilja veta allt ... men jag förstår om du inte vill skriva alla detaljer här inne.

• Fru FruLLan

AM
    Ja Roffe går, eller han springer mest nuförtiden. det gäller ju att hänga med brorsan.
    Jag har förstått att Hektor inte riktigt börjat än och jag förstår verkligen att det påverkar känslan med dagis. Inte kul att känna att ens barn inte riktigt kan hänga med om de andra snabbt drar vidare från sandlådan typ. Men han är säkert en trygghets kille som inte vill släppa sargen innan han med ALL säkerhet vet att han inte kommer trilla. Smart ochj kommer säkerligen inte leda till lika många blåmärken som andra får.

Det finns ju dom barn som är lite senare med talet med som på något sätt "lär" sig prata inna de yttrar något. De är helt tysta och bara lyssnar men den dag de börjar prata så kommer allt klockrent. Ganska så farsinerande men säkerligen frustrerande och oroande för föräldrarna.

Muggles skrev 2010-08-23 15:29:32 följande:

AM: kram till dig (ang bråket) Frullan: va? Dricker du inte kaffe längre?! Det är väl nästan som att sluta med öl va? Varför dådå (om man får fråga)?

Mugglan: Ja....
    det är en ganska så lång historia och kanske kan trampa någon på tårna.
    Ärs nej det gör den nog inte.

Men det finns vel ingen gamling i tråden som inte minns min super duper krasch i samband med roffe och mitt otroliga helvete jag genomled när jag blev säker åp att det var en kille i magen. Jag hamnade ju hos allehanda psykologer då och har fått en sån otrolig hjälp så det är fantastiskt.  och det finns ju orsaker som gjorde att jag inte kunde hantera hela könsbiten.

nåja.
    Nu är det ju så att vi gärnas skulle vilja ha ett barn till. och jag är ganska så säker på att jagh inte kan påverka könet på den ofödda bebisen MEN det finns teorier om ATT man kan just påverka detta.
    Och jag tror kanske inte på det hela så mycket MEN vi tänker ändå gå in för att försöka med de råd som ges.
    Inte alla
    för shit tjejer.
    de tjejerna som håller på med detta. ja DOM är galna på riktigt. Om det nu är nån som tycker att man blir galen at bara barnkarusellen vill säga.

Men men
    Man ska lägga om kosten och undvika en hel massa grejer. Däreigenom mitt ÄLSKADE kaffe.
    ÅHHHHHH vad jag saknard et.

• Lapinette

Så om man aldrig har druckit kaffe någonsin .. får man tjejer då? (jag dricker ju inte kaffe).

Svar på tråden Livets toppar och dalar