• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

Iiih!! Kom på att jag ska vara på möte om 20 min och redogöra för en grej jag jobbade med för tre år sedan. Borde kanske läsa på!

Men jag tar mig visst tid att skriva detta först... Logiskt? Nej, knappast, men vem är förvånad? Inte jag.

• nennesjuttioåtta

PB – härligt att den kom fram! Imponerande att ni fick den på plats (någon lemlästad?), synd att ni hamnat på kissens dödslista bara. Men sov med ett öga öppet i framtiden så ska nog det här gå bra. Gillade hon inte Nancys gdis?!!??!  

Frullan – Nu förstår jag mer hur och varför det blev som det blev med väntan på Roffe! Kramar! Men, hörru, är det syskonförsök på gång nu igen alltså?

AM – den där länken såg jag på aftonbladet också men blev arg av bara rubriken så jag totalignorerar den och KOKAR av vrede men hoppas att de någon gång kan stoppa den förbannade teorin i röven på någon som tror på de få se om de blir stressade av det med infertilitet som följd.

hhehehe, magbild i bloggen, maj goooddd konstigt att magen spricker?!?!? 

• snaily

Nenne
    Cheeezus vilken stor mage! Att du inte bara råkar tappa den, hört talas om tyngdlagen? Fast väldigt fin! Hoppas den där som utgör magens innehåll vill komma ut snaaaart!

PB
    Härligt med strutbeklädd katt! Ja, katten håller inte med förstås... Hoppas det läker nu!

AM
    Trist med bråk men skönt att vara sams, fiffigt att mailkommunicera förresten.

Kängu
    Hoppas lilla Ru piggnar på sig nu då, fick han medicin alltså? (sorry om jag läst lite slarvigt idag)

Kram till Frullan som delar med sig så fint, det är verkligen superintressant att läsa!
    Och skönt att ha uppsägningsbiten avklarad.

Haft en rätt jobbig helg med de däringa besökarna - det var kul när de kom men ännu roligare när de åkte, om man säger så!
    Nu är det bara så SKÖÖÖNT att ha huset för sig själv!

• snaily

Snorkis
    Läste ditt inlägg just innan jag skulle somna igår.
    Alla har redan sagt så mycket klokt - jag är jätteglad att du orkar in och berätta lite men förstår också helt och fullt om du inte vill outa allt i tråden. Skickar de varmaste tankarna och kramar till dig och maken! Vila i frid lilla Sigrid!

• passionsblomman

Men hallå! Inboxa eller länka din blogg GENAST Nenne! OCH maila Telis!

Nu ska sonen muta sin katt med godiset igen och se om hon nedlåter sig...

JAPP! HON TOG DEN! Vi kanske är förlåtna...

• snaily

Nenne
    Funkar vadgnuggandet?

Det var säkert mycket mer att kommentera men ni får förlåta en förvirrad snigel idag. Varit så sjukt trött på jobbet idag, både som i sömnig och i allmänt less. Har dock smygläst allt ni skrivit idag, bara så ni vet. Nu har jag däckat på soffan och tänker bara ligga här och klappa magen resten av kvällen. Så det så!

• Oupsie

Hej i tråden,

Läste den där om den där stressundersökningen även i Aftonbladet, fast där var den mycket mer kortfattad www.aftonbladet.se/kropphalsa/kvinnlighalsa/article7622853.ab.

Men det står ju i SvD att de ska utvidga studien för att se om resultatet håller för 274 kvinnor kanske inte är tillräckligt att bygga en sådan studie på. Märkligt uttalande av chefsbarnmorskan, att "det äntligen är bevisat" . Sen funderar jag lite på varför är kvinnorna stressade? Blev de inte gravida för att de var stressade, eller blev de stresseade för att de inte blev gravida? Och att folk blir gravida på semestern kanske mest betyder att de kanske har mer sex då .

Angående det där med att påverka barnets kön, jag vet inte hur mycket det faktiskt är möjligt, men det som jag har hört av en kompis (som påstår att det stämmer om man ser till hennes barn), så ska sex några dagar innan ÄL öka chansen för en flicka, och sex precis vid ÄL öka chansen för en pojke. Av samma anledning som Parnassia var inne på, att "pojkspermier" är snabbare med lever kortare och "flickspermier" är långsammare men lever längre.

• passionsblomman

Angående den där artikeln så vaknar vulkanen inombords...

Herregud, jag har blivit så AGGRESSIV senaste tiden.

Nu ska hela familjen kolla Harry Potter och den falmmande bägaren på film, så här sista kvällen på sonens sommarlov. Vi ska käka BÅDE chips och glass dessutom.

För man vet ju vad en unge tycker är lyx...

Rörande nog så ingår mamma och pappa i lyx-begreppet för hans del-än så länge. och det ska vara ALLA och TILLSAMMANS helst för att det ska vara på topp.

• snaily

Otroligt tröttsamma stressartiklar förresten!
    Varför förklarades det ingenstans exakt huuur stressen minskar fertiliteten? Är det för att ÄL uteblir eller för att någon annan funktion försämras, i så fall vad? Hrmpf. Jag är skeptisk.

• Oupsie

Jag började skriva mitt inlägg innan Nennes inlägg hade skrivits men blivit avbruten hundramiljoner gånger av maken så det tog lite tid att skriva det. Så jag länkade inte till aftonbladets artikel bara för att jävlas med dig Nenne, bara så du vet!

Svar på tråden Livets toppar och dalar