• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia

Ja just det Frullis - klart intressant med din reaktion på att Roffe är kille och bakgrunden! Jag läser gärna en längre utläggning om du ids... Själv vill jag gärna ha en tjej som nummer två (om tillvaron begåvar mig med ett barn till) men efter en massa pladder och spekulationer hit och dit om resp släkt och antalet födda pojkar så har jag redan börjat misströsta.. dock utan att deppa ihop..

• muggles

Ang stress och grav. Jag tycker inte man blir så stressad av att inte bli gravid, man blir mest ledsen... Fast vid ivf blir man väl stressad på ett vis för man vill ju så gärna - och som ngn sa man vet ju att man har fått ngt levande tillbaka - men vissa lyckas ju vid ivf. Så...???

Sept: http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=304267
    Vet inte om den säger dig ngt men kanske kan vara förklara hur de mäter iaf?

• muggles

Förr ville jag gärna ha en kille om vi fick en till. Nu för tiden är jag inte så kräsen utan nöjer mig med en frisk bebis (fat chance att det blir ngt öht).

Men jag kan tänka mig att många även tänker att det är ett lyxproblem att bli deppig över att man inte lyckas få ett syskon. Enl principen "ni har ju iaf ett barn". Och visst, det är bättre att ha ett barn än inget alls såklart. Jag försöker verkligen tänka att jag endast har ett lyxproblem men det hjälper inte särskilt...

• muggles

AM: skönt att ni blev vänner igen!

Sept: glömde kramen! *spolar fram knappen*

• BrudSommar2006

När vi vaknade imorse hade vi inget bredband och det har tagit tills ikväll innan maken löst problemet genom att åka och byta modem och jag har först nu kunnat titta in här och läsa ikapp. Det har varit en dyster dag för mig! Det har varit blandad kompott här inne också såg jag.

• BrudSommar2006

Snorkis, vilket fint namn, tycker mycket om det. Stor kram till er och jag är så glad att du orkat hitta tillbaka till oss.

• Telis

BS och Cicci, passar det med lunch på fredag?!

• Telis

Inget resultat än av rapsolja, katrinplommonpuré och magmassage.

• Telis

Angående fertilitet och stress, det vore ju intressant om dom gjorde en undersökning av fertiliteten hos kvinnor som lever i krigshärjade länder!

Svar på tråden Livets toppar och dalar