• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis

Piggelin, ja just det ja, hon i London hade väl egentligen ett nick med August som i augusti men hade Strindberg på bilden, det var kul! Nån tysk minns jag fortfarande inte dock.

Piggelin, det var bra med både Zozo och junilejon även om junilejon hade en galen otur med en massa saker, jobb och jättesjuk kompis osv.

Cicci, det vore jättekul om du kom förbi även om det blev en kortis. Kommunalt eller med bil funkar lika bra, jag mejlar er tre om vägbeskrivning osv.

• start september

BS, jo hon får såklart gå dit nästa gång jag hämtar på dagis, i övermorgon. Och säkert med sin pappa imorgon om hon ber...

Parnassia, skönt att du tyckte det var ok.Eftersom vår dotter pratar väldigt bra så ställer man ibland lite för stora krav på henne, vilket jag verkligen inte vill.

• FruCicci

Och inte jag heller September, det glömde jag säga i mitt förra inlägg. Tycker det var helt rätt, och framförallt så var det ju rätt för dig. Så länge man förklarar för dem så ska man inte ha dåligt samvete.
    Jag blir skitförbannad på V iblnad och gapar på honom, men jag förklarar alltid sen varför och talar om vad han gjorde som fick mig att bli arg. Då köper han läget faktiskt.
    Som när han cyklade i vattenpölarna med gympa dojjorna.... gahhhh vad irriterad jag blev o skrek till honom: Har du gummistövlar på dig!?????? NÄ dåså

• Hattis

Sen har vi ju Clownis också som jag tror få av oss som varit med länge/smygläst länge har glömt. *vinkar till henne om hon ser detta kom gärna in och berätta hur du har det*

• Hattis

*Vill också vara mammaledig och luncha hos Telis*

Föreslog inte AM en brunch nyss förresten? Jag är på om det går att få ihop ngn i september.

• Telis

Hattis, kära nån, hur länge har du smygläst egentligen? Clownis var ju evigheters evighet sen.

• Hattis

September  - har också kört de tidigare vulen själv, som tur var var maken med på nupp-et, det hade varit tufft att fixa ensam.

• Hattis

He he, rätt länge om man säger så men klev inte in förrän jag själv löste biljett till barnkarusellen. Sen kändes det mest ärligt att kliva in och inte vara ngn sorts spion *ho ho alla fleråriga smygläsare jag är säker på att ni vet vad jag menar*. Sen har jag ju inte varit inne precis stört hela tiden utan varit lite av en periodare.

• Oms

Brunch planer låter skoj - om jag får in den i sjukt fulltecknad kalender så komemr jag emd!

EGO - gillar mitt jobb,verkligen. riktigt mkt. MEN... ogillar ledningen. vi har inte semester. jo visst är vi lediga men exakt lika mkt jobb som vanligt kommer in så när man kom tillbaka efter 4 veckors ledighet så hopade sig 4 veckors jobb! så dj-vla trist att ta tag i när man redan hade ågren över allt man inte hunnit med! 60dagar har vi som postbalans - pfh! jag har post sen 1 maj och än äldre ärenden där JAG borde vara aktiv och göra saker i...

had evärstga planen förra veckan, började skriva upp allt som fanns o göra kom fram till att jag ligger 16 veckors jobb back!! helt galet, men iaf, började prioritera i orordningen och blev lite nöjd när jag bestämt mig för en ordning... men då kom det nya bud från ledningen så nu ska ALLA göra samma sak under resten av augusti för att vi ligger back på antgal fattade beslut samt avslut.... men vd sjutton när ska JAG få jobba i mina ärenden då?

Teammål kombinerat med individuella mål SUGER! gteammålet kommer alltid först men det är det individuella som styr löneölkning, sam välbefinnande...

Nä - nu ska jag krama lite på maken

Vickan - tack

• Piggelin1

Haha, Hattis - nu kommer det fram Var inte Clownis inne för ngt halvår/år sen & skrev lite om livet utan sin man. Usch, ännu en otrolig sorglig historia det där, Hoppas hon har det hyfsat ok i livet nu. Skickar henne en tanke då & då.

Svar på tråden Livets toppar och dalar