• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

Och att lära sig att man kan bli arg men ändå älskar varann är jätteviktigt.

Hej förresten Izzie!

Nu jobb!

• nennesjuttioåtta

Piggelin – för många år sen hörde jag någon som berättade om någon (råttan i pizzan, förmodligen) som var på en stor mataffär. Ett litet barn hade totalt tappat tålamodet, vi säger pga att mamman inte ville köpa glass, och lade sig till slut på golvet, sparkade och skrek. Då gjorde mamman likadant: "NEEEEEEEJ jag vill inte köpa glass!!!!!!!!!" och slängde sig på golvet och viftade med armar och ben. Varpå barnet reser sig upp, tycker mamma är jättepinsam och säger till henne att de ska gå därifrån. 

Någon som vågar testa?

• Piggelin1

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-24 08:53:18 följande:
    Många har istället lärt sig att slå band på sina känslor, knyta näven i fickan, sura och sen låtsas som ingenting och då ska allt vara bra igen (?!) eller bara ryta ifrån och sen fattar man inte vad som hände alls.

Det var precis detta som jag fick "lära mig" som liten & vill komma ifrån. Det tog lååång tid att lära mig som vuxen att komma ur det beteendet & jag är säkert där fortfarande mellan varven. Så den björntjänsten vill jag undvika att ge min dotter...

• lunagarden

AM - så gött med ett morgonbad

Nenne - sen behövs det väl inte fler kontroller, för senast fredag har du Pricken i din famn

Frullan - alla föräldrar är olika och en del är mer högljudda än andra, värre tror jag att det är för barnen när föräldrarna döljer sin ilska och ger dubbla signaler genom sitt kroppsspråk. Men skam är ingen bra känsla för dig, var stolt för den du är istället och tänk mer på alla dina positiva sidor så förstärks dem!

Jag tror att, med ett undantag från vissa personlighetsstörningar, alla föräldrar älskar sina barn och vill deras bästa, och man agerar utifrån sina egna erfarenheter, kunskaper och den livssituation som man befinner sig i.

Är helt övertygad om att ingen här har barn som far illa, även om vi alla som föräldrar rannsakar oss hela tiden och undrar om vi gjort rätt. Livet är ett lärande

• Piggelin1

Den känner jag igen, Nenne! Heeelt underbar! Tror att den kommer från tjuvlyssnat.se - finns den sajten kvar månntro? Var inne på den rätt ofta för en massa år sen & skrattade alltid lika gott

• lunagarden

start september skrev 2010-08-24 08:58:45 följande:
    Och att lära sig att man kan bli arg men ändå älskar varann är jätteviktigt. Hej förresten Izzie!Nu jobb!

Ja, och att man försöker vara tydlig med att man älskar barnet precis som det är, det är beteendet i den aktuella situationen som man inte uppskattar. Alltså skiljer på att den man är och det man gör

• Piggelin1

Sajten finns! Hittade bla denna:

Buss från Lidingö

En flicka ~5 och en mamma ~40 sitter på bussen. Mamman läser om Daniel och Victorias bröllop i en tidning.
    Flickan (pekar på en bild från bröllopet): Mamma, när jag blir stor ska jag också ha ett sånt där stort bröllop med så mycket folk!
    Mamman: Men gumman, du vet att det där är Sveriges kronprinsessa?
    En stunds tystnad.
    Flickan (surt): Du har faktiskt sagt att jag är en liten prinsessa

• Piggelin1

PB - du går från klarhet till klarhet & skriver så fantastiskt bra & beskrivande & rätt ur hjärtat - jag beundrar verkligen det!

• Piggelin1

PB. jösses förressten, vad har hänt, så tidigt uppe?!
    Äsch, jag måste verkigen jobba nu, måste försöka slita mig härifrån...

• nennesjuttioåtta

Kloka ni är! 

piggelin – hahahah! Du har faktiskt sagt att jag är en liten prinsessa!"

Svar på tråden Livets toppar och dalar