• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Snartis

Hej tjejer,

Det var eviiiiigheter sen jag var inne i tråden, har dock smygläst lite och fått uppdateringar om vad som händer från Cicci, Frullan och Kokos J

Ni skriver som vanligt som ”galningar” :D och det har hänt så mkt i tråden, både roliga och tråkiga saker. Vågar mig inte på att ens försöka kommentera för kommer säkert att glömma någon, men måste ändå säga:

Jättegrattis till alla som fått barn J Blev så himla glad när jag hörde att både Telis och Frejis fått barn, nu väntar jag bara på Nenne :D Hade hoppas att Pricken skulle komma på Kick´ns dag 18 augusti hahahah men det verkar vara en envis bebis J

Vi ska börja barnverkstaden igen och känner att jag är något ringrostig ;) Började gå in på FL men tänkte att ni goa tjejer har stenkoll på allt så frågar er istället.

Har någon av er tagit ut kopparspiral och hur reagerade era kroppar efter det?

Kram

• passionsblomman

Mugglan, heeregud vad sorgligt och jättehemskt med din gyn-akutberättelse! Jag kan riktigt se dig där i regnet! FY! Hela hjärtat värker. KRAMAR i efterskott! Och i niutid också för den delen. Du kan gott ta några i förskott också, när jag ändå delar ut. *håller om hårt*

• muggles
    Fru FruLLan skrev 2010-08-24 09:30:20 följande:
    .och jag har i hela mitt liv lovat mig att INTE bli som min far, dvs arg. det är vel därför jag förstorar upp varje gång jag blir arg och får ångest över det. Och jag kan inte fatta att jag blir så otrligt arg när jag nu hatar folk som är arga. Skumt.Näe jag tror INTE på att vara tysta. Prata om ALLT och be om förlåt, kramas och förklara! DET tror jag skapar iallafall mindre skadade personer än mig! 
    Kan det vara så att du kämpar så hårt för att inte bli arg (för att du lovat dig själv det) så att när du väl blir arg så kommer allt ut på en gång. Det blir en stor explosion istället för de där 3 små...?

Att vara arg emellanåt är naturligt och nyttigt tycker jag (om det finns en legitim orsak). Det visar ju att man bryr sig. Motsatsen är likgiltighet inför andra. Såvida det inte är så att man blir arg för minsta lilla, för att man tex misstolkar andra. Då har man kanske issues som man behöver jobba med.

Tja, bara lite tankar från mig...

Lunagarden: du skrev också väldigt klokt några sidor bak!

• FruCicci

SNAARTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJJJJJJ

Fan vad kul att du tittade in hjärtat, du är ju saknad här din toka

Mugglan hade spiral, hon kanske vet?

• Telis

Parnassia, vi har en åkpåse i fleece från Brio, har inte provat någon annan så jag kan inte uttala mig. Men fleece och lättvättat låter väl bra?

Cicci, men han har ju storlek 80 nu och vinterkläderna ska han ju kunna ha om kanske sju månader också?

Blir det inte galet varmt med åkpåse och overall?

• Telis

Snartis!!! Åh, vad roligt!! Hej! Lycka till med syskonförsöken!!

• Lapinette

Snartis - det var inte igår!

mugglan - har ni bestämt något gällande FET?

ego - en av mina träningskompisar som kämpat som en galning för att bli gravid är nu i vecka 25. Hon ringde mig imorse för att bli lite uppdaterad och så fick jag numret till hennes läkare (har nämnt det tidigare här men inte gjort slag i saken). Här kommer tankar i stil med mugglans (fast i mindre omfattning för det här gäller ju faktiskt bara ett läkarbesök). Men jag har så svårt att ta ett steg tillbaka, närmare den där jäkla barnkarusellen. Ett läkarbesök behöver inte innebära det ... MEN jag vill inte börja hoppas igen, nya försök etc. Vi får se .. nu har jag telefonnumret iallafall.

• FruCicci

Herregud har han 80 nu? Louise jar ju 74/80 o är 15 månader:-9
    I så fall 86, men de växer ju inte lika snabbt från 1 års ålden. Louise har haft stlk 74 sedán i julas och har fortfarande i mkt.
    Med tanke på att jag har 86, jag kan ta med mina brallor i 86 så kan du ju kolla på T om det verkar bra....

Snartis, nu stannar du!!!

• Parnassia

Telis - jo både åkpåse och overall kanske är overkill, såvida man inte ska sova ute och det är 20 grader kallt, men då sover man ju kanske inne istället.

Storlekar är ju svårt, det beror ju mycket på modell och märke oxå. Gå till en affär och prova lite bara för att få en känlsa om storlekarna. Sen kan du ju köpa någon annanstans om du vill.

Svar på tråden Livets toppar och dalar