• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • FruCicci

nu ska jag träffa chefen
    mascara, kavaj och klackar på... so long

• Fru FruLLan

PB: Låter ungefär som min familj du beskriver där. Förutom att min far aldrig har skyllt på arbete. han har inte flörklarat något alls... för prata det gör inte han inte...
    Och min mamma har inte sagt något... Förutom då hon tillslut explodrar....

Näe som sagt förklaringar och ursäkter och kärlek...

Cicci: Ja vi är ju bra lika, det har vi ju konstaterat några gånger Stackars dig ha ha ha

Jag tycker att overaller är super bäst!
    Och de finns även senare, fast kanske inte lika billiga. det är ju skit svårt att veta stoprlek så här dags på året.

jag gissar att Roffe enbart får gå i ärvda kläder som vanligt och liksaå borren. han ärver av kusin. Skit bra!"

• Fru FruLLan

Snartis hej
    är DU här. Shit det var bannemig inte igår!

• passionsblomman

Smint, visst har du skrivit det där någon gång förut? eller har jag drömt det? Salta chokladkolan...*dregglar*

Snartis, hej! Kan inte du också uppdatera oss lite på vem du är? Jag har hört ditt namn , men jag vet inte om jag "trffat" dig i tråden eller bara hört nicket...

• lunagarden

Hej Snartis, lycka till med syskonförsöken!

Jag vet knappt om jag vågar skriva det här (hukar mig), men du frågade ju - jag blev gravid direkt när jag tog ut min kopparspiral.

• nennesjuttioåtta

lappis – ooh, svårt läge! Men, bara ett läkarbesök. Fast jag förstår att du tvekar, ska du verkligen ge dig in i det här igen? Men vad är det läkaren skulle kunna göra?

Snartis – HEEJ! Lycka till med syskonförsöken!!! Välkommen tillbaka! 

• smint
    passionsblomman skrev 2010-08-24 10:45:20 följande:
    Smint, visst har du skrivit det där någon gång förut? eller har jag drömt det? Salta chokladkolan...*dregglar*Snartis, hej! Kan inte du också uppdatera oss lite på vem du är? Jag har hört ditt namn , men jag vet inte om jag "trffat" dig i tråden eller bara hört nicket...
    jo jag skrev lite i början av året och då skrev jag nog samma ungefär

Cissi: Lycka till hos chefen.   

PB  hoppas det gick bra för sonen att komma tillbaka till skolan. 

• Snartis

Näää det var verkligen länge sen jag var inne i tråden.

Telis; tips är att gå på såna skol-bytar-dagar som lågstadieskolor har. Har verkligen fyndat på såna dagar. Det kan vara hysteriskt och skitjobbigt att leta bland alla kläder men det kan vara värt det :)

• fru AM

Telis: jag tror jacka och ngn typ av byxor funkar fint för Televinken (tänkte föreslå det fr början men tänkte att du kanske tänkte overall ...) Men är han bara 70 så kan han ju knappast växa ur 80 under vintern? Man kan bli lite lurad av bodies eftersom de liksom sitter på plats hur stora de än är ... Hektor har bodies i stl80-92 just nu - alla funkar fint ...

En bra vinterjacka och ett par tunna överdragsbyxor kanske räcker för Televinken. Överdragsbyxorna funkar ju som vinterbyxor om han har ett par fleecebyxor under. Finns t ex på Lindex, båda sakerna, har precis köpt där till Hektor. Som du säger kommer han kanske mest sitta i vagnen. En Overall kan ju lätt bli för varm då ... Och sittar han inte i vagnen utan väljer att börja gå kring ett så funkar ju de hemmasnickrade vinterbyxorna då med. Alternativt att ni DÅ köper en overall (t ex begagnad).

Hektor har en jacka i stl80 som jag inte vet om han vuxit ur. Ska testa den till på fredag. Har Hektor vuxit ur den tar jag med den till Televinken.

Svar på tråden Livets toppar och dalar