• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

nenne - enligt min kompis så gör han något MHV-test (eller vad fasen det hette) som enligt henne kan utläsa vad som saknas och hur stor sannolikhet du har att bli gravid. Han sa bl a till henne att det såg svårt ut men att det inte var omöjligt, det var vissa "saker" som fattades och jag tror hon fick lite piller/hormoner att knapra på. Som du märker har jag nog inte frågat henne tillräckligt om all info men sen blev hon gravid och det har hittills gått vägen. Tidigare har hon fått tidiga missfall (typ 2-3 ggr).

• lunagarden

Rödluvan lyssnade inte på sin mamma, Pinocchio var en lögnare, Robin Hood var en
    tjuv, Tarzan gick utan kläder å lekte med sin "apa" och Snövit levde
    ihop med 7 män, den slampan, Pippi jagades av soc och Emil söp sig full i
    unga år. Det här växte jag upp med, så klaga inte på hur jag blivit

• nennesjuttioåtta

lappis – ett test som säger vad som saknas!?!? Förlåt, men kan du inte bara gå för rent..informatiovt syfte, var vår försökskanin!!!  

• Lapinette

lunagarden skrev 2010-08-24 10:56:16 följande:

Rödluvan lyssnade inte på sin mamma, Pinocchio var en lögnare, Robin Hood var entjuv, Tarzan gick utan kläder å lekte med sin "apa" och Snövit levde ihop med 7 män, den slampan, Pippi jagades av soc och Emil söp sig full iunga år. Det här växte jag upp med, så klaga inte på hur jag blivit

• nennesjuttioåtta

smint – låter bekant som sagt!

• nennesjuttioåtta

första koppen hallonbladste på gång!

• Lapinette

nenne - jag och maken diskuterade detta innan sommaren och så sa vi att jag skulle ringar under sommaren och boka in ett besök ... sen har jag dragit mig för att ringa väninnan. Dels var jag rädd att hon fått ett nytt missfall och dels är jag rädd för att dras med i den där skiten igen.

• passionsblomman

Gröna linjen mot Odenplan

Två tjejer ∼15 är på väg till skolan.
    Tjej 1 (uppgivet): Alltså Guuud. Vi har förhör på neandertalarna idag och jag kan ingenting!
    Tjej 2: Va? Vad är neandertalare?
    Tjej 1: Alltså, typ som avatarer, fast på riktigt.

Buss 535, Upplands Väsby

Två killar ~15 sitter och pratar om någon de känner.
    Kille 1: Ja, alltså, han har Asperger.
    Kille 2 (fundersamt): Vad är det?
    Kille 1 (rycker på axlarna): Någon CP-sjukdom.
    En annan kille ~20 reser sig hastigt upp och ställer sig framför killarna.
    Kille 3 (ilsket): Ser jag CP-sjuk ut?!
    Kille 1 (nervöst): Eh… nää… vadå då?
    Kille 3: Jag har Asperger!
    De två killarna sitter tysta resten av resan.

HHAHAHAHA! Jag sitter här och vrider mig för mig själv!

Jag sakanr kollektivtrafiken! GUD vad mycket dumt man hörde!

• Fru FruLLan

Lapinette skrev 2010-08-24 10:59:41 följande:
    nenne - jag och maken diskuterade detta innan sommaren och så sa vi att jag skulle ringar under sommaren och boka in ett besök ... sen har jag dragit mig för att ringa väninnan. Dels var jag rädd att hon fått ett nytt missfall och dels är jag rädd för att dras med i den där skiten igen.

Åh lappis
    jag förstår att det känns jobbigt när du tagit ett steg från karusellen. Men jag förstår också att hoppet är det enda som inte överger.
    Vilken jobbig sits!

Svar på tråden Livets toppar och dalar