• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

smint – du kan ju börja med att avslöja något mer om dig själv . Krya på dig förresten! Magsjuka sucks!

• Parnassia

Jag kollar över vinterkläder och skor nu, för jag tycker det blir svårt sen. Jag tycker också att ytterkläder ofta är väldigt stora i storleken så om du köper tex en overall nu Telis som är lagom förstor så kommer Televinken säkert kunna ha den hela vintern. Han kommer ju inte växa lika fort nu i vinter som han gjort hittills.

Fyndade som sagt vinterkängor till E igår på rean. Halva priset!

SMint - krya på dig!

• fru AM

I följetongen "Herr & fru AM:s jakt på sommarstuga" har turen nu kommit till Italien ... Gud vad vi är veliga!

• fru AM
    fru AM skrev 2010-08-24 09:51:43 följande:
    I följetongen "Herr & fru AM:s jakt på sommarstuga" har turen nu kommit till Italien ... Gud vad vi är veliga!
    Och DÄR lär det ju inte finnas några lekkompisar till barnen ... De får man i s f ta med sig från Sverige då ...
  • Telis

AM, han är inte så lång - drygt 70 tror jag. Fast kläder i 80 passar bra, jag fattar inte riktigt det där.

Måste man ha just overall? Funkar det inte med jacka och byxor när han är så liten?

smint skrev 2010-08-24 09:47:51 följande:
    Skrev tidigare i helgen att jag gärna vill och har gjort några försök genom åren, men jag hinner inte med i ert tempo, sitter inte framför datorn på dagarna och kvällarna är jag helt slut. Så det är anledningen. Men jag hoppas kunna skriva mer snart.  Sedan tror jag man blir lite "feg" också, eller jag vet inte.       idag ligger jag i sängen och är bedrövligt magsjuk så nu kanske jag hinner med ett till i em.. 

Men vi har inga regler om att man måste skriva X antal inlägg om dagen. Hinner man läsa allt, hinner man väl skriva lite också?

Jaja, huvudsaken är ju att man inte kommer in och säger första gången att "jag är gravid!"

• Telis
    fru AM skrev 2010-08-24 09:58:43 följande:
    Och DÄR lär det ju inte finnas några lekkompisar till barnen ... De får man i s f ta med sig från Sverige då ...

Vad synd att Televinken är lite för liten för att vara lekkompis till Hektor och Livia, honom hade ni gärna fått låna med er annars.

• Lapinette

AM - så ni gillade huset jag länkade till?

• passionsblomman

Frullan, du beskriver min sambos familj i samma veva som din egen känner jag bara spontant. "näemen inte ska man vara arg inte" "ja han var lite ledsen men det var ingen fara-jag kollrá bort han så han glömde det"

vaffan, vad är det för flle med att bi arg? Man har ju anledning så ofta! ( ) och vaddå kollra bort? varför inte ta reda på varför man är ledsen och trösta istället?
    Och förresten-MAN får visst vara arg i den familjen. Dvs FAR får. Mor håller masken, tassar på tå och låtsas som det regnar. Eller som om hon är en gås som vatten rinner av bra på.
    Och FAr är ju inte arg, nejdå- TRÖTT är far, det är därför. och trött får man vara-om man jobbar. För se, he e bra å arbeit för då gör man ju nå bra för familjen och nytta i samhället....

Undrar varför min sambo så gärna och alldeles automatiskt går undan, tyst tyst och -taddaa-SOVER någonstans när det blir riktigt jobbigt inombords?

Vilket oerhört svårlöst mysterium! bah!

Du, det märks förresten att du verkligen börjat jobba med saker och ting! Hejja!

• smint
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-24 09:50:30 följande:
    smint – du kan ju börja med att avslöja något mer om dig själv . Krya på dig förresten! Magsjuka sucks!
    Har skostorlek 36, gillar alla sorters choklad utom marzipan choklad.. favorit är nog ändå choklad/lakritskolan med salt på från chokladfabriken.. har sambo, bor i radhus i Nacka och har en dotter på 2,5.  Jobbar med små barn på förskola så förskolefrågor kan jag svara på
    fru AM skrev 2010-08-24 09:58:43 följande:
    haha, nej men barnen kommer säkerligen hitta nya kompisar där att leka med, annars blir nog barnens kompisar lyckliga över att få komma och hälsa på er där..  
  • Piggelin1

Telis, vi hade ingen overall till A förrän nu i höstas/vintras, då hon var två år, så jag skulle inte säga att det behövs ännu. Såvida ni inte får ngn vargavinter uppe i Sthlmstrakten (=Norrland...!) då kanske det behövs, vad vet jag! Är inte van vid så mkt vinter Vi skolade ju in henne från 1 april förra året & då var det bara några veckor som det var lite halvkyligt & sen var det ju maj månad, så vi skippade det helt då.
    Nu i vintras hade vi en ärvd PoP-overall som funkade kanon. Nu i vinter har vi en annan ärvd (eller förresten, till & med två!) overall. Gött att slippa ut & shoppa.

Svar på tråden Livets toppar och dalar