• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles
    FruCicci skrev 2010-08-23 22:23:35 följande:
    Och inte jag heller September, det glömde jag säga i mitt förra inlägg. Tycker det var helt rätt, och framförallt så var det ju rätt för dig. Så länge man förklarar för dem så ska man inte ha dåligt samvete.Jag blir skitförbannad på V iblnad och gapar på honom, men jag förklarar alltid sen varför och talar om vad han gjorde som fick mig att bli arg. Då köper han läget faktiskt.Som när han cyklade i vattenpölarna med gympa dojjorna.... gahhhh vad irriterad jag blev o skrek till honom: Har du gummistövlar på dig!?????? NÄ dåså
    Så där gör jag också (skäller och förklarar efteråt)! JAg tycker det är viktigt med säkerhetsgrejer, då måste man skälla om de gör fel. Att de tex springer iväg i affärer el över gatan - då ryter jag till. Att de sedan konstrar och är motvalls får man försöka ta med jämnmod...

Hattis: jag åkte in själv till gynakuten i v11 när MA konstaterades - fel beslut. Det var alldeles för tufft att stå där själv. Jag var så förvirrad när jag skulle åka hem att jag tog fel spårvagn och hamnade helt fel. Stod där i regnet och grät. Till slut haffade jag en taxi och kom hem till slut. Inte en av mina ljusaste stunder i livet

• FruCicci

AM, kolla in Kroatien istället, då kan vi leka eftersom vi är där om sommaren, det är billigare med
    Annars kan vi pipa över till Italien om det är i norra delarna

Telis, vi gav Louise Laktulos, kanske stavas med c... köpte det på apoteket till Victor och frågade om vi kunde ge henne med, bara inte så mycket så klart... det gick bra och hon var 7-8 månader då hon fick det, innan hon blev sjuk sen. Det gör att bajset blir mjukt i tarmarna. Man ger även det till äldre människor som inte orkar ta i om de är hårda i magen. Kanon bra!!! Jätte många i vår umgänges krets ger det och det är helt ofarligt. Receptfritt alltså.

Frullan: Du är så gullig och jag känner igen mig i allt du skriver!! Vi är nog väldigt lika på många plan. Familjelika med...

Piggis, vad jag skrattade.... ha ha ha och även PB, glassen och kissa i handfatat, pahhhh.... skitkul.

Jag hade ett one night stan i Lund på korridoren där jag bodde... man har toa på rummet och handfat. Fråga mig inte vad han hade för planer just med mitt handfat, hoppas bara det var nr 1, men hela handfatet brakade ner iaf.... sen blev det inte mycket mer hoppistuds i bingen

Jag satt o hade tv4 på i morse och det var inslag om katthemmet var det nu var det låg.... de berättade och filmade en svart fin katt som hade gått omkring i det området som Koko bor länge och blivit omhändertagen... så jag tänkte direkt att det kanske var hennes katt.... men det kanske var grårandig, jag kommer inte riktigt ihåg. I galleriet var det mera en grå katt men jag vet inte vilken det var som sprang bort?

• Telis

Piggelin, det var ju värsta vargavintern som gick så jag räknar helt kallt (he he) att den kommande vintern kommer att bli grå och regnig.

Jag tänkte att han inte kommer att vara stor nog att vara ute och leka precis och ändå kommer att ha åkpåsen öpver benen i vagnen så att det var lättast att bara dra på en jacka. Men herregud, vad vet jag?!

• Telis
    FruCicci skrev 2010-08-24 10:14:47 följande:
    .Jag hade ett one night stan i Lund på korridoren där jag bodde... man har toa på rummet och handfat. Fråga mig inte vad han hade för planer just med mitt handfat, hoppas bara det var nr 1, men hela handfatet brakade ner iaf.... sen blev det inte mycket mer hoppistuds i bingen
  • FruCicci

Usch vad hemskt Mugglan, det har du inte berättat att det var så dessutom efter en överjävlig sitds på gynakuten...kram

• Telis

Laktulos har vi redan hemma, ska prova det om det inte blir bättre idag!

• Parnassia

Åkpåse ja! Det skulle jag vilja ha en! Vi hade aldrig någon till E, men nu känner jag ett behov av att ha en till H. Konstigt, men sant.

Någon som vill sälja eller tipsa om nåt bra, inte dyrt?

• Lapinette

Cicci - vi ser fram emot dina berättelser runt det stora runda bordet!

• Parnassia

Jag är en stor förespråkare av laktulos! Har predikat om detta tidigare, men kan säga det igen. Prova!

• FruCicci

Telis he hehe......

men du, jag tror det är bättre med overall, för det är lättare att ta på. Jag löpte en lite större till Victor, nså han skulle kunna ha den hela säsongen, men det var mycket stor. Jag skulle tagit mindre till honom. Sen finns det modeller som man kan förlänga armar o ben på lite med.
    Till Louise köpte jagbyxor, som man kan reglera i hängslerna och sen får hon ha Victors gamla vinterjacka... 86 i byxor 0 92 i jacka (den lär vara mkt stor så jag ska kolla alternativ). Hon är ju 15 månader på torsdag. Jag tror 80 räcker för Televinken....

Svar på tråden Livets toppar och dalar