• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Piggelin1

Hm, det kanske var ngn som hört om det tipset & de facto gjorde slag i saken & gjorde det & sen snappade ngn upp det & skickade det till Tjuvlyssnat? Är så himla säker på att jag sett det där, brukade vara en av mina favvo-historier att nämna när jag hänvisade till den sajten för sisådär fem år sen
    Eller så var det ngn som bara luras & har skickat in det Jaja, kul i vilket fall!

• Fru FruLLan

PB: Men PRECIS
    jag kan också tilla på borren och förundras över vilken underbart god, varm och snäll liten kille han  är. Han är bara så bäst och så otroligt mån om sin lillebror så man blir helt paff.

HUR kan han ha blivit sån nmär han har en arg och ilsk mamma? Jag fattar det inte. Fast jag ber otroligt ofta om ursäkt och vi har ju faktiskt massa kul ihop och gosar... så helt arg och sämst är jag ju kanske inte

Piggelin: Känner sååååå igen mig.
    En hel del av de problem jag har emd mig som vuxen är från icke hanterade konflikter i barndomen. Tittar man på kort från min barndom så har jag haft den perfekta barndomen. En närvarande pappa och mamam, lantställe, båt långa familjesemeestrar, djur idyll och hela köret.
    MEN vad som ju inte syns på bilöder är ju bla känslor. Hemma hos oss så hanterades inte konflikter utan de tegs ihjäl. Fy faaaan vad jag hatar tigande kan jag säga. Är skadad av det. Och min pappa som var otroligt auktoritär visade oftast enbart en känsla... ilska.
    och jag har i hela mitt liv lovat mig att INTE bli som min far, dvs arg. det är vel därför jag förstorar upp varje gång jag blir arg och får ångest över det. Och jag kan inte fatta att jag blir så otrligt arg när jag nu hatar folk som är arga. Skumt.

Näe jag tror INTE på att vara tysta. Prata om ALLT och be om förlåt, kramas och förklara! DET tror jag skapar iallafall mindre skadade personer än mig! 

• fru AM

Telis: du verkar ha testat det mesta. Dricker T tillräckligt (vatten)? När han ligger på skötbordet på rygg så kan du testa att trycka upp hans knän mot bröstet på honom - alltså böjda ben, håll kvar kanske fem sekunder, sträck ut, upprepa.

Ett knep kan också vara termometertricket - http://www.niomanader.se/content.asp?id=173

• Fru FruLLan

Mitt inläghg kom visst helt ur sitt sammanhang ser jag...

• fru AM

Nenne/Pricken: Ni vet att det är fullmåne va ...UUUUT

• Fru FruLLan

Alltså måste förtydliga
    Mina föräldrar var varma och goa men man pratade inte. farmförallt inte om känslor.

Shit
    fattar nu hur skadad jag är i kolan. Fick ångest nu för att jag aksnek sagt något som gett uppfattningen att mina föräldrar inte var bra.
    va faan, jag behöver vel inte fösvara dom och deras eventuella brister?!
    släpp sargen frulLan.!

• fru AM

Fullmåne kanske funkar på Televinkens mage också?

Frullan jag läser vad du skriver. JAg har också "förmågan" att bli oerhört arg. Och lite för ofta. Fast jag vet inte vad det kommer ifrån. Mamma var ganska rivig och pappa undanglidande. Men jag kanske brås på någon annan argbigga i släkten ...

• fru AM

Frullan: det var faktiskt lite kul att du direkt gick i försvarsställning gentemot dina föräldrar. 

• Telis

AM, han dricker vatten till varje måltid (fast jag är osäker på hur mycket han verkligen får i sig, det mesta kanske hamnar i haklappen) och sen får han ju fortfarande rätt mycket ersättning. Det borde inte vara något problem.

Har inte provat termometertricket den här gången, tänkte att det kanske var för dom gångerna när det var totalstopp? Här bajsar han ju rätt många gånger per dag men det kommer väldigt lite varje gång och det verkar göra väldigt ont. Och så verkar det jobbigt, han stönar, blir genomsvett och ser ut som han ska få blodstörtning. Lilla gubben.

Svar på tråden Livets toppar och dalar