• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

Lapinette skrev 2010-08-24 11:24:58 följande:
    Frullan - ibland måste man falla jäkligt lågt innan man kan börja kravla sig upp igen. Tyvärr så skaffar man oftast inte hjälp förrän man verkligen är nere i "skiten".

Så är det.

• Fru FruLLan

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-24 11:21:44 följande:
    Ja, att det var något underliggande förstod jag med men kunde inte för mitt liv komma på vad! men ändå, så "enkelt" när man får höra det!

nej det gjorde inte jag heller.
    jag försöker ju fortfarande förvsra allt som hänt i mitt liv och försvara mina föräldrar så hur skulle jag kunnat ens våga tänka tanken på att jag fått skador av vad som skett och av mina päron?
    Nej jag såg aldrig kopplingen själv heller. Men det är inte så konstigt. jag har så sjuuukt mycket bortträngt i mitt undermedvetna. Som sagt, jag har en del att jobba med. Min psykoterapeut har säkrat sitt jobb i ett par år framöver

• Fru FruLLan

Näe flickor
    Nu ska jag sluta dra ner stämningen med min psykonojja
    Nu går jag och käkar lite.
    och låter bli att dricka kaffe

• nennesjuttioåtta

Två killar ~18 kliver på bussen och pratar om var de ska sitta.
    Kille 1: Ah men vi måste ju sitta bak, där de coola sitter liksom.
    Kille 2: Men inte för långt bak, lite i mitten, sådär coolt neutralt.
    Kille 1: Ah men här är ju skitcoolt att sitta.
    Killarna sätter sig ner och bussen börjar rulla ut från stationen.
    Kille 2: Men vafan, det finns bälten med. Det måste vi ju ha!
    Kille 1: Vafan säger du? Bälten är la inte coolt alls.
    Kille 2: Nämen asså, det är ju fett ocoolt att dö!
    Kille 1: Ja, så när bussen kör i diket och värsta välter kan vi kliva ut som de enda överlevarna och alla kommer liksom tro att vi är odödliga eller något
    Kille 2: Ja! Fan vad coolt!
    De sätter på sig bältena och ser väldigt nöjda ut.

• nennesjuttioåtta

lappis – ja, så fattade både jag och maken det. Men vem vet, det kanske bara är lureri.

• Lapinette

nenne - då satsar jag (som faktiskt inte lagt något bud tidigare) på bf den 27 augusti.

• Lapinette

... eller det kanske tar lite tid så du hamnar på min väninnas födelsedag den 28 aug?!

• passionsblomman

Frullan. Sluta tyck att du drar ner stämingen!

Jag tycker det verkar som att alla här som känner dig är jätteglada att se dig och höra att allt vänt.

Själv dök jag nog upp i tråden mitt i din krasch och följde det hela mer från sidan, för jag visste ju ingetning alls om dig och höll därför klaffen. Klart man inte fattar VAD det är, men ATT det är frågan om något annat än vad barnet har mellan benen, begriper väl vem som helst. SKÖNT att du nådde botten. Nu finns bara upp!

Och betänk hur många som lever färdigt och slut på sina liv utan att greppa sådana här saker. Du är inte en av dem. Du har alla möjligheter att vara fullt ut du och så mycket av di själv som helst.

Kram från en annan flicka som blev stor och duktig alldeles för fort.

• Lapinette

Och själv är jag fortfarande liten och får alltid "matsäck" av mamma när vi varit på besök . Hon tror nog inte jag klarar mig annars. Sen är jag ju en "sladdis" så det har gjort mig lite extra "minsting" i familjen och släkten tills barnbarnen dök upp.

• Ore

Frullan: Jag tycker också att det framgick att det var mer än bara litet nojigt, det var synd att de inte tog dig på allvar långt tidigare, så du börjat få bättre hjälp innan födseln.... Det var intressant att få litet mer info! Och tycker också att du verkar ha kommit enormt långt, och det är inte lätt, när det handlar om en själv och ens känslor!

PB: Klokt skrivet om handling, konsekvens och resultat!

Lappis: Ja du, när du kommit så långt från barnkarusellen på biologiskt vis så kanske det är onödigt att ge sig in i den? Samtidigt som det kan vara skönt att inte behöva undra "om".

September: Hoppas tiden fram till VUL går fort, och att det visar att allt är bra!

Nenne: JÄTTEFIN och STOR mage! (Fast jag inbillar mig att den storleken är ganska normal, för jag hade typ lika stor...!)

Och jag tycker, tvärtemot vårt trådorakel, att du ser ut att ha en pojkmage!

Telis: Jag hade också tänkt fråga om overall! Jag har insett att om lillkillen följer sin kurva så är han 86 cm i sommar, så jag tror jag satsar på en storlek 80 till honom, och så ser jag om jag kan komma över litet tunnare skalkläder i stl 86, som kan användas ihop med fleecekläder om det behövs framemot slutet av vintern...

Jag är annars sugen på en "ballong-overall" i den typ som Reima har för små barn. Men å andra sidan så tror jag inte att det är just i år som han kommer vara som mest aktiv ute i snön, och ha behov av en overall som klarar att man badar med den, typ...? Så det känns onödigt dyrt med en sådan overall. Kanske blir en från Ullared istället?

Svar på tråden Livets toppar och dalar