• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis

nenne, nej men det var ju Parnassias snöstorm jag var med om! Sjuttonde november -95. Åh, det var tider det! Och redan i november. Det betyder ju att om vi har tur så kan det komma massa snö om mindra än tre månader, wihiii!

• nennesjuttioåtta

parnassia –  No, thank YOU! Det var ju din idé om att hjälpa skiten på traven (förlåt, blev så inspirerad av era hästtankar). OOOOhh om det är något jag vill ha så är det en kajak! Jag gick en kurs i forskajak förut men vill nog hellre ha en havskajak. Fast mest för att glida omkring på sjön vid fäbon, finns inte så mycket skärgård här.

• nennesjuttioåtta

teli — HAHAHAHHA ! JAaaaa, och så kan vi åka skidor i år igen!!!! Visst, visst? VEEED!

• Parnassia

Telis - _min_ snöstorm! Det var inte illa att få en egen.

Jag gillar också snö och vinter, men inte förräns om ca tre mån. Och har den kommit ska den stanna och snyggas till av nya små snöfall ca 1 ggn per vecka. Och sedan ska den försvinna och torka bort på ett par dagar i början av mars. Kan man beställa en sådan vinter? Då slipper man ju slask, blöta och mörker. Det måste ju vara optimalt och allas dröm?!

Sedan finns det ju de som helst inte vill ha vinter alls, men så kommer det ju inte bli, och då kan man väl lika gärna önska nåt realistiskt, som min önsknign. Eller hur?!

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-24 13:03:46 följande:
    teli — HAHAHAHHA ! JAaaaa, och så kan vi åka skidor i år igen!!!! Visst, visst? VEEED!
    Jaaaaaaaaaaaaa!!!! Veeeeeed!
  • passionsblomman

På ett flygplan

En flygvärdinna ∼25 kommer fram till ett danskt par ∼30 som sitter med en bebis.
    Flygvärdinnan: Vad söt han är (om bebisen), hur gammal är han?
    Paret: Snart sex månader.
    Flygvärdinnan: Åh… Och han har redan öppnat ögonen?!

• Snartis

Men Nenne fick du inte nog av alla snö i vintras? Skottade ju till förbannelse, så mkt snö har jag inte sett på flera år!

• Telis

Parnassia, men så var det väl i vintras ungefär?

• Parnassia

Det var så lite Nenne!

Och kajak är ett fantastiskt färdmedel! Man kommer fram nästan överallt, tyst och fint är det och man behöver inte bli osams med sin medpaddlare (som iaf jag lätt blir i en kanot).

Svar på tråden Livets toppar och dalar