• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta
    Parnassia skrev 2010-08-24 13:05:20 följande:
    Telis - _min_ snöstorm! Det var inte illa att få en egen. Jag gillar också snö och vinter, men inte förräns om ca tre mån. Och har den kommit ska den stanna och snyggas till av nya små snöfall ca 1 ggn per vecka. Och sedan ska den försvinna och torka bort på ett par dagar i början av mars. Kan man beställa en sådan vinter? Då slipper man ju slask, blöta och mörker. Det måste ju vara optimalt och allas dröm?! Sedan finns det ju de som helst inte vill ha vinter alls, men så kommer det ju inte bli, och då kan man väl lika gärna önska nåt realistiskt, som min önsknign. Eller hur?!
    såg att andra skrivit samma sak – så var det ju i vintras. Fantastiskt! Fast det snöade lite väl tätt...
    Telis skrev 2010-08-24 13:05:51 följande:
    Jaaaaaaaaaaaaa!!!! Veeeeeed!
    Weeeeehhhh!!!!!!
    Snartis skrev 2010-08-24 13:06:36 följande:
    Men Nenne fick du inte nog av alla snö i vintras? Skottade ju till förbannelse, så mkt snö har jag inte sett på flera år!
    Nej, eller jo det fick jag säkert, det kom som sagt lite väl tätt och så mycket varje gång så det inte syntes när man kom hem från jobbet att man hade skottat de 2 dm som kommit på morgonen. Men hellre det än ingen snö, mörkt som fan och is eller slask och alla liftar stängda *mardröm*
  • Fru FruLLan

Gud ni pratar snö
    jag har fortfarande ångest efetr förra vintern. Guuuud vad lå¨ng den var. jag vill ah sommar i 12 månader nu SEN kan det få bli vinter. Men max 1 månad!

• Parnassia

och där kom 4 inlägg samma minut...

• Fru FruLLan

Förresten ska jag rida igen för första gången på ett par månader. hurra!
    fast en jävla usel tid att rida mellan 21-22

• lunagarden

Fru FruLLan skrev 2010-08-24 13:22:26 följande:
    Förresten ska jag rida igen för första gången på ett par månader. hurra!fast en jävla usel tid att rida mellan 21-22

Lyckans ost!

Apropå snö, så är det ju supermysigt att rida i snö, men jag tycker som du - vintern kunde vara 1 månad!

• Lapinette

Diskuterar ni SNÖ här inne??!!!

och mugglan, nej du är inte alls FET! Undrar bara om ni har diskuterat vidare ... men sov du vidare . Förstår helt och fullt känslan. Den lilla eskimåen blir inte en dag äldre än vad haon var när haon frystes in så du behöver inte känna panik.

• Lapinette

Rida ... gör jag också allt för sällan !

• Klockarbol

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-24 08:58:52 följande:
    Piggelin – för många år sen hörde jag någon som berättade om någon (råttan i pizzan, förmodligen) som var på en stor mataffär. Ett litet barn hade totalt tappat tålamodet, vi säger pga att mamman inte ville köpa glass, och lade sig till slut på golvet, sparkade och skrek. Då gjorde mamman likadant: "NEEEEEEEJ jag vill inte köpa glass!!!!!!!!!" och slängde sig på golvet och viftade med armar och ben. Varpå barnet reser sig upp, tycker mamma är jättepinsam och säger till henne att de ska gå därifrån.  Någon som vågar testa?

Jajemen, mitt på torget när vi var och hälsade på mina föräldrar! Vet inte vem som skämde mest, dottern då 6 år eller min mamma, men dom var väldigt samarbetsvilliga resten av dagen båda två

Min mamma mummlade dock en del om huruvida vi verkligen var släkt eller inte....

Svar på tråden Livets toppar och dalar