• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Fru FruLLan

cicci: Förstår precis. Skulle nog reagerat likadant att shit jag behöver en utväg NUUUU (vi är ju som sagt rätt lika).  Och det är ju heller inte så kul att bli gravid om den andre inte vill.

Åh dagishämtning. Vill också!
    Näe helt enkelt måste se till att få lite löedigt innan nästa jobb så man får vara med lite.

Idag har Roffe varit sin första dag ¨på dagis själv och det har tydligen gått jätte bra. åhhh vad skönt

• Fru FruLLan

Mugglan
    Jag gör absolut inte heller skäl för min lön!

• Lapinette

Vem gör det??!!!

Och kloka ord från dig, Frullan, gällande Cicci.

• Snartis

Frullan: hämtar du inte på dagis? Sköter maken allt? eller är det bara nu?
    Själv lämnar jag och hämtar nästan jämt så det skulle vara skönt att slippa maken hjälper till mer och mer men det är svårt med karriärsjobb. Tur att han iallafall kan vara pappaledig läääänge med nästa barn

• Fru FruLLan

lappis: shit det är inte ofta jag är klok

Snartis: Näe maken är pappaledig och sköter allt. han har ju aldrig lyckats vara helt pappaledig förut så det är verkligen honom unt. men det är ju inte så länge bara aug ut. Men sen är han halvtidspappaledig sept och okt så därför kunde vi kanske få in en resa innan jag börjar

näe eftersom jag inte gör nåt vettigt så går jag hem nu.

puss

• Lapinette

Frullan - du är nog klokare än du tror .

• Lapinette

Förresten, hade en fd chef som beskrev mig som klok ... han är verkligen dum!!!

• muggles

Frullan: skönt att höra att man inte är ensam på den fronten...

• BrudSommar2006

Lapinette, nej vi kommer inte på lördag tyvärr. Första budet var att vi fick ta med Astrid bara vi hade barnvakt till Iris och det fixade sig iom att mina föräldrar ändrade sig och kommer hem tidigare från Öland. Fast sedan tänkte hon väl efter lite, Astrid är ju ingen liten bebis som bara ligger längre utan hon behöver ju sitta i barnstol och bli matad med middag och det passade väl inte hennes vuxenfest för hon hade ju sagt nej till andra med barn typ. Men det gör inget, det var jag som tog upp det så att man inte känner sig ivägen när man väl är där och ville inte att hon skulle känna sig tvungen att säga att vi fick komma.

Lite tror jag hon tycker att hon minsann slutade amma när tjejen var åtta månader och det är ju Astrid om ett par veckor och hon förstod nog inte att vi inte kan ha barnvakt till henne. Sedan tyckte hon att väl en av oss kunde komma, alltså jag, men då sade jag att visst, maken kan komma. Alla barn är ju olika och Astrid är, precis som Iris var, en storsnuttare som blir förtvivlad om hon inte får amma och hon tar inte flaska. Vi kan inte heller ha barnvakt till henne alls för hon blir väldigt ledsen när någon annan, inklusive mina föräldrar, försöker hålla henne. 

Men, men, vi bestämde att vi får ses en annan gång. Själv ska jag nog, om jag har fest, köra mer på ditt koncept så att de som inte kan lämna barnen kan komma dit en stund i alla fall.

Svar på tråden Livets toppar och dalar