• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Cicci, trist med jobbet. Jag är lite trött på mitt jobb också men nu ska jag ju inte dit än på ett tag. Sedan tror jag att jag står ut ett par år i alla fall medan barnen är små för jag kan komma och gå lite som jag vill och det är kämpigt med nytt jobb och dagisracet känner jag.

• BrudSommar2006

Snartis, jag hämtar och lämnar också mest, maken hämtar en dag i veckan. Det är knepigt när dagis stänger halv sex och man inte kan gå från jobbet före fem och sedan har en timmes resväg.

• Snartis

BS: skönt att höra att det inte bara är vi som har det så med dagis lämning/hämtning. Flera föräldrar hämtar ihop på Kick´n dagis, fattar faktiskt inte hur det går ihop med deras jobb?? Jaja I-lands probelm

• Snartis

BS: visst är Iris lång? hur lång är hon nu? Vi ska med Kick´n på 3-års imorgon och enligt 2-års kollen så borde han bli 1,95 lång

• BrudSommar2006

Åh, jippi, jippi! Det finns faktiskt en matkasseleverantör med vegetarisk mat, Framtidens mat, och nu har jag beställt vår första matkasse till vecka 36.

• BrudSommar2006

Snartis, jag tror att hon är 110 cm nu, hur lång var han när han var två? Hm, jag får gå och leta upp hennes kort.

• BrudSommar2006

Snartis, hon var 102,5 cm när hon var två. Nu på treårskontrollen skulle hon kunna sparka boll, dvs stå på ett ben medan hon sparkade med det andra, hoppa jämfota, rita något vad det nu var, en rund ring kanske det var och prata i meningar på minst tre ord. Om jag minns rätt.

• viktualia

Attans vad ni har babblat!! *trevligt*

Själv har jag först fått bebischock på öppna förskolan... över 20 ungar under året... AKTA mina öron.. sen samlades föräldrargruppen vilket var betydligt lugnare...

Cicci - himla surt med jobbet!

FruLlan - superintressant med utläggningarna om din terapi! Heja dig!

Snartis - nämen tjeeeeeeeeeeena!! Det var ju inte igår! skoj skoj!!

• smint

Brudsommar: Oj vad lång Iris var vid 2 års kontrollen. Är du och maken långa?

Cissi: Trist möte med chefen, du förtjänar något bättre låter det som. När skulle du börja jobba?  Eller är det nästa år du börjar?  Jobbigt med ditt MF. 

Nenne: Annars är 25.e en fin fin dag att födas på  Jag fyller då, men just nu vill jag bara sova bort det med tanke på hur jag mår just nu.. Men det kanske känns bättre i morgon..

• smint

Jag är också den som hämtar mest, men nu har vi fått förskoleplats närmare så hon är nyinskolad nu. Så nu får sambon lämna varje dag. Jag jobbar inte full tid då vet jag inte hur vi skulle fått i hop det.. 

Är det många som testat de där matkassarna?  Har funderat på det till och från men vi kan inte bestämma oss..

Svar på tråden Livets toppar och dalar